۰ نفر
۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۳
رشد 36 درصدی اقامت مسافران نوروزی در لرستان

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: 714 هزار و 978 نفر شب در لرستان از 27 اسفند ماه 96 تا 17 فروردین ماه امسال در مراکز اقامتی استان لرستان اسکان داده شده اند که این آمار نسبت به سال گذشته 36 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، مهندس سید امین قاسمی با بیان اینکه بیش از 3 میلیون و 792 هزار نفر از جاذبه های تاریخی و طبیعی استان بازدید کرده اند که رشد چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به اینکه قلعه فلک الافلاک بیشترین آمار بازدید کننده را در بین جاذبه های تاریخی و طبیعی استان به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: سال گذشته 124 هزار و 450 نفر از این بنای تاریخی ارزشمند بازدید کرده اند که این آمار امسال با افزایش بیش از 46 درصدی به 181 هزار و 736 نفر رسیده است .

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان همچنین افزود: در این مدت 1823 مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، رفاهی و بین راهی در راستای ارتقای کیفیت خدمات رسانی مطلوب به مسافران نوروزی در استان صورت گرفته است.

وی گفت: همچنین در این بازه زمانی 217 غرفه ثابت و 34 سیاه چادر جهت عرضه صنایع دستی در استان برپا شد که ارزش ریالی فروش این محصولات به ارزش دو میلیارد و 28 میلیون تومان بوده که نسبت به سال گذشته 49 درصد رشد داشته است. مهندس قاسمی افزود: همچنین در این مدت بیش از دو میلیون و 550 هزار نفر از نوروزگاه و نمایشگاههای صنایع دستی استان دیدن کرده اند که از این حیث نیز شاهد رشد 60 درصدی بوده است.

لازم به ذکر است: محصولات عرضه شده در این نمایشگاهها شامل گلیم، ماشته، البسه محلی، زیورآلات سنتی،سنگهای قیمتی ونیمه قیمتی، چرم، مسگری، جاجیم، حرمی بافی، ورشو، محصولات روستایی و عشایری و.. بوده است .

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 767749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =