۰ نفر
۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۹
فیلم | حمله شیمیایی تروریست‌ها به دوما

در پی حمله شیمیایی تروریست‌ها به شهر دوما در غوطه شرقی ده‌ها نفر از غیرنظامیان کشته و زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از وقوع یک حمله شیمیایی به شهر دوما در غوطه شرقی سوریه خبر داد. وزارت خارجه سوریه با انتشار بیانیه ای خبرپراکنی رسانه های عربی نسبت به این حمله را از اساس کذب خواند و اعلام کرد این حمله از سوی تروریست ها صورت گرفته است.
                                                                                                                                     
در پی حمله شیمیایی تروریست‌ها به شهر دوما در غوطه شرقی ده‌ها نفر از غیرنظامیان کشته و زخمی شدند. گزارش‌های روز گذشته وزارت دفاع روسیه هشدار داده بود که عناصر تروریستی گروهک «جیش‌الاسلام» قصد انجام حمله تروریستی در شهر دوما را دارند.

دمشق: اتهام حمله شیمیایی به دوما کذب است
در همین حال خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) روز شنبه با انتقاد از تداوم فضاسازی رسانه‌های غربی علیه ارتش سوریه که همزمان با آزادسازی شهر دوما صورت می‌گیرد، نوشت: اتهام استفاده از تسلیحات شیمیایی در این شهر بی اساس و کذب محض است.

این رسانه نوشت: تروریست‌های جیش‌الاسلام با نسبت دادن اتهام استفاده از تسلیحات شیمیایی به ارتش عربی سوریه، تلاشی آشکار برای مانع شدن از پیشروی نیروها دارند.

گزارش می‌افزاید: برخی رسانه‌ها که شهره به حمایت از تروریست‌ها هستند، مدعی استفاده از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما در پاسخ به حملات سازمان‌های تروریستی به مناطقی از دمشق و حومه شده‌اند.

سانا ادامه داد که نیروهای ارتش سوریه پیشروی قاطعانه و سریعی در شهر دوما دارند و در چنین شرایطی، حتی استفاده از تسلیحات شیمیایی مطابق با ادعای رسانه‌های غربی، توجیهی نخواهد داشت.

گروه تروریستی جیش الاسلام به تازگی با نقض توافق خروج از شهر دوما در استان ریف دمشق، محله های مسکونی پایتخت سوریه را با موشک و خمپاره هدف قرار داد و این موضوع موجب از سرگیری عملیات نیروهای دولتی شد.

منابع نزدیک به تروریست ها مدعی شده اند که هواپیماهای نظامی سوریه، دوما را شامگاه شنبه هدف بمباران شیمیایی قرار دارند که در جریان آن 75 تن کشته و ده ها تن مصدوم شدند. این اتهام در شرایطی است که نظامیان سوری در یک قدمی آزادسازی این شهر قرار دارند.

سناريوي تکراري تروريست ها در آستانه آزادي کامل غوطه شرقي
در همین حال خبرگزاری صدا و سیما در گزارشی از آخرین وضعیت دوما در غوطه شرقی گزارش داد: در آستانه آزاد سازي کامل غوطه شرقي و احتمال باز پس گيري شهر دوما رسانه هاي غربي عبري عربي با طرح مجدد مسئله حمله شيميايي دولت سوريه به اين شهر درصدد هستند مانع ار شکست تروريست ها شوند.

پس از هشدارهاي سوريه درباره سناريوي جديد تروريستها درباره استفاده از سلاح شيميايي، اجراي اين سناريو با کمک رسانه هاي قطري و سعودي و ديگر رسانه هاي ضد محور مقاومت آغاز شد. در حالي که اين رسانه ها ادعا مي کنند ارتش سوريه در حمله به شهر دوما از گازهاي سمي استفاده کرده و دهها زن و کودک را به قتل رسانده است، يک منبع رسمي سوري اعلام کرد ارتشي که در آستانه پيروزي قرار دارد نيازي به استفاده از سلاح شيميايي ندارد و واقعيت هاي ميداني به خوبي گوياي دروغ پردازي تروريستها و حاميان رسانه اي آنهاست. 

کودکان مبهوت، سناريوي تروريستها را در دوما بر ملا مي کنند
تروريستها در آستانه آزادسازي کامل غوطه شرقي بار ديگر سناريوي نخ نماي خود را تکرار کردند.

آنها همان گونه که بارها دولت سوريه و روسيه هشدار داده بودند، ادعا کردند که ارتش سوريه دوما را با سلاح شيميايي هدف قرار داده است. تروريستها براي اثبات ادعاهاي خود تصاويري را از يک بيمارستان پخش کردند و مدعي شدند که افراد حاضر در آن در اثر استنشاق گازهاي سمي شليک شده توسط ارتش سوريه مسموم شده اند.

اما نکته جالب توجه در اين تصاوير آنکه کودکان حاضر در صحنه حالتي کاملا عادي و طبيعي دارند و هيچ نشانه اي از بيماري يا مسموميت در اثر استنشاق گازهاي شيميايي يا سمي مانند تنگي نفس، استفراغ يا سرفه در آنها ديده نمي شود.
اين کودکان که بر خلاف بزرگترها نتوانسته اند نقش خود را به خوبي ايفا کنند، گيج و مبهوت مانده اند و شايد حتي نمي دانند که چرا با آنها چنين رفتار مي شود و در حال نقش آفريني در چه سناريويي هستند.

فضا سازي مجدد محور غربي عربي عبري در آستانه آزاد سازي کامل غوطه شرقي
رسانه هاي غربي عبري عربي ساعتي پيش اقدام به طرح مجدد مساله حمله شيميايي دولت سوريه به اين شهر کردند تا مانع ار شکست تروريست ها در اين شهر  شوند و زمينه لازم را براي طرح احتمالي بحران ساختگي انساني در شوراي امنيت فراهم کنند. 

شبکه هاي العربيه و الحدث و الحزيره و فرانس پرس و .... طي ساعات گذشته مدعي حمله شيميايي دولت سوريه به شهر دوما شدند اين در حاليست که گروهگ تروريستي جيش الاسلام طي روزهاي گذشته با حمله خمپاره اي به شهر دمشق باعث شهادت و زخمي شدن شماري از غير نظاميان در اين شهر شده بودند.

لازم به ذکر است سوريه در سالهاي 2013 تمامي تجهيزات شيميايي خود را تحويل سازمان ملل داده و هم اکنون مجامع بين المللي به طور کامل بر ‌آن نظارت دارند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 767953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
    1 0
    لعنت بر جنگ و درود بر صلح