۰ نفر
۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴

ایسنا نوشت:مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا اظهار کرد که با هماهنگی‌های صورت گرفته با دیگر شرکت‌های ریلی درخواستی به راه‌آهن مبنی بر افزایش قیمت بلیت قطارها ارائه شده است.

 محمد رجبی امروز در نشستی با بیان این مطلب گفت: در طول دو سال گذشته قیمت بلیت قطار ثابت باقی مانده و با توجه به افزایش هزینه‌ها در بخش‌های مختلف ریلی شرایط برای ادامه کار دشوار شده است؛ از این رو با هماهنگی رجا و شرکت‌های حمل و نقل ریلی درخواست داده‌ایم برای سال جاری نرخ شناور بلیت قطار ۱۰ درصد افزایش یابد.

به گفته وی با توجه به اینکه ۴۵ درصد از هزینه‌ شرکت‌های ریلی به شکل ارزی پرداخت می‌شود، فشار مالی بر شرکت‌ها بالا رفته است؛ از این رو این امیدواری وجود دارد که با تایید مدیران راه‌آهن افزایش قیمت بلیت اجرایی شود.

مدیرعامل رجا گفت: این افزایش قیمت به بلیت‌های بهار مربوط نمی‌شود زیرا پیش فروش آنها در حال حاضر آغاز شده است.

رجبی درباره برنامه‌های توسعه‌ای شرکت رجا نیز اظهار کرد: ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در سال جاری تعداد قابل توجهی واگن جدید به ناوگان شرکت اضافه شود. این در حالی است که به دلیل بالا بودن سن برخی از واگن‌ها بخش قابل توجهی از ناوگان رجا در سال‌های گذشته از مدار خارج شده‌اند. ما در سال گذشته ۳۸ واگن جدید وارد ناوگان کردیم و برای بهسازی واگن‌های فعلی نیز نیاز به برنامه‌ریزی جدی داریم.

وی با بیان اینکه بازسازی هر واگن حدود ۸۰۰ میلیون تومان هزینه  دارد، بیان کرد: با توجه به اینکه راه‌آهن اعلام کرده که باید واگن‌های بالای ۳۰ سال این شرکت یا از رده خارج شوند یا بازسازی کامل در آنها صورت گیرد، ما برای واگن‌های فعلی خود به حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی احتیاج داریم.

مدیرعامل رجا ادامه داد: این در حالی است که مسیرهای ریلی جدید مانند همدان، کرمانشاه و رشت نیز به واگن‌های جدید احتیاج دارند و از این رو تامین منابع اعتباری لازم بسیار حیاتی است. در کنار آن واگن‌های قطارهای حومه‌ای نیز باید تامین شود که با توجه به قیمت پایین بلیت‌های آنها نیاز به حمایت جدی دولت وجود دارد.

به گفته رجبی شرکت رجا این پیشنهاد را نیز ارائه کرده که در صورت غیرممکن بودن تامین یارانه برای قطارهای حومه‌ای رجا، دولت واگن‌های این شرکت را اجاره کند و به این ترتیب دو طرف به خواسته‌های خود برسند.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 768384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =