«دوستان نامریی» و «هنری زلزله» جدیدترین نوشته های مژگان کلهر هستند که به زودی روانه بازار نشر می شوند.

به گزارش خبرآنلاین، مژگان کلهر، نویسنده و مترجم ادبیات جدیدترین مجموعه داستانی خود با عنوان دوستان نامریی را توسط نشر پیدایش منتشر می کند. این مجموعه در کل شامل 8 داستان رئال است که دختران نوجوان شخصیت های اصلی آنها را تشکیل می دهند.

وی در این باره به خبرنگار ما می گوید: در یکی از این داستانهای این مجموعه شخصیت محوری دختری نوجوان است که علاقه بسیاری به نویسندگی دارد و خیلی دلش می خواهد که در کلاسهای داستان نویسی شرکت کند و از آنجایی که پول کافی برای شرکت در این کلاسها ندارد با سختی های بسیاری برای تهیه پول کلاس های داستان نویسی دست و پنجه نرم می کند.
 
کلهر خاطر نشان می کند: داستان دیگری از این مجموعه نیز که قهرمان و شخصیت اصلی آن را یک دختر نوجوان تشکیل می دهد داستان کسی است  که بر حسب اتفاق پشت در می ماند و در مدت زمانی که در پشت در منتظر است تا کسی از راه برسد و در را به روی او بگشاید در دنیای ذهنی خود شروع به خیال پردازی در مورد همسایه بالایی ساختمان خود می کند و اینکه او چطور آدمی است و ممکن است چه کارهایی انجام دهد.
 
وی به ماجرای سوم این مجموعه داستان نیز اشاره می کند و یاد آور می شود: ماجرای سوم که به نوعی از دوران نوجوانی خودم الهام گرفته ام داستان دوستانی است که با هم قرار گذاشته اند تا آخر هفته ها در یک ساندویچی دور هم جمع شوند تا با هم ساندویچ بخورند اما در یکی از همین آخر هفته ها تولد یکی از این دخترها است اما او دلش می خواهد با پولی که دارد یک بستنی مخصوص بخورد و ماجرایی که منجر می شود تا دوستانش او را غافلگیر کنند و ...  .

این مترجم با بیان اینکه محوریت نگاه من به عنوان نویسنده در این مجموعه داستان ،نگاه روزمره به زندگی است ، اظهار کرد: نگاه روز مره به زندگی نوجوانها و دوستی و دوستی و ارتباط آنها با پدر و مادر و به تصویر کشیدن نیازها و دنیای نوجوان به ویژه نوجوان دختر است.

وی خاطر نشان می کند: آنچه که این اثر را از دیگر آثار مشابه متفاوت می کند شیوه نگارش ساده و صمیمی؛ روشن و شفاف است که موجب می شود خواننده با این اثر ارتباط خوبی برقرار کند.

وی توضیح داد: سوژه های این مجموعه داستان از دنیای پیرامون ما و از زندگی آدمهایی الهام گرفته شده است که همه ما به نوعی با آنها ارتباط داریم و با آنها زندگی می کنیم.

کلهر در ادامه از ترجمه و انتشار جلد سوم مجموعه داستان «هنری زلزله» خبر می دهد و تصریح می کند: تاکنون 2 جلد از این مجموعه توسط انتشارات افق چاپ و منتشر شده است و ترجمه جلد سوم آن نیز به پایان رسیده است که امیدوارم به زودی منتشر شود.
 
وی ادامه می دهد: «هنری زلزله» یک مجموعه داستان به قلم نویسنده امریکایی «فرانچسکا سایمون» است که ماجراهای عجیب و زیبایی در این مجموعه داستان روی می دهد که برای مخاطبان کودک و نوجوان دلپذیر می افتد.

وی با بیان اینکه ترجمه ادبیات داستانی برای مخاطب کودک، نوجوان و بزرگسال با یکدیگر فرق می کند، اظهار می کند: از ویژگی کتاب «هنری زلزله» که یکی از اصول کاری من نیز در ترجمه داستان است تاکید بر ساده نویسی است به گونه ای که مخاطب کودک و نوجوان بتواند به راحتی با این اثر ارتباط برقرار کند از طرفی دیگر یکی از نکات قابل تاکید در ترجمه که باید به آن توجه داشت بومی سازی اثر متناسب با دنیا و ذهنیت کودکان و نوجوانان جامعه ماست.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 76904

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۵/۰۲
    0 0
    ببخشیدمیشه یه بیوگرافی خیلی کوچیک از خانم کلهر بنویسید مرسیییییی