تصاویر| ولایتی در سوریه؛ از دیدار با بشار اسد تا بازدید از مناطق آزاد شده

علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن حضور در مناطق آزاد شده غوطه شرقی در استان ریف دمشق با نیروهای عملیات کننده در این مناطق دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرآنلاین، ولایتی روز چهارشنبه با حضور در مناطق مختلف غوطه شرقی ریف دمشق با نیروهای مستقر در این منطقه دیدار کرد. مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب از نزدیک مناطق مختلف از جمله تونل های ایجاد شده توسط تروریست ها در غوطه را مشاهده کرد.

 

فرماندهان میدانی در غوطه شرقی، روند اجرای عملیات نیروهای عمل کننده در این مناطق را تشریح کردند.
بیشتر مناطق غوطه شرقی ریف دمشق به دلیل خرابی های گسترده توسط گروه های تروریستی خالی از سکنه شده است.
غوطه شرقی ریف دمشق حدود هفت سال است که در اشغال گروه های تروریستی بود که دولت سوریه از سه ماه قبل عملیاتی را برای خروج و نابودی تروریست ها آغاز کرد. با خروج آخرین گروه از عناصر تروریستی از غوطه شرقی، این منطقه در حال پاکسازی کامل از تروریست ها قرار گرفته است.

 

ولایتی به منظور شرکت در کنفرانس بین المللی 'القدس وجهتنا' (قدس رویکرد و مقصد ما) به دمشق پایتخت سوریه رفته است.
کنفرانس بین المللی 'القدس وجهتنا' (قدس رویکرد و مقصد ما) از ظهر سه شنبه به مدت 2 روز در دمشق برگزار می شود.
علی اکبر ولایتی روز چهارشنبه در دیدار با هلال الهلال جانشین دبیرکل حزب بعث سوریه افزود: سوریه همه توطئه ها را با قدرت ارتش و حکمیت رئیس جمهوری خود به شکست کشاند.
ولایتی بر عمق روابط دوجانبه ایران و سوریه تاکید کرد و گفت: این روابط در همه زمینه ها به طور روز افزون تقویت و گسترش می یابد و این روابط زیربنای محور مقاومت است.

جانشین دبیرکل حزب بعث سوریه نیز گفت: روابط دوجانبه ایران و سوریه نقش مهمی در پیروزی بر تروریسم داشت.
هلال الهلال، بر استواری و استحکام روابط دو کشور که نیرویی حقیقی را ایجاد کرده و نقش مهمی در پیروزی سوریه بر تروریسم در این جنگ جهانی داشته، تاکید کرد.
وی اضافه کرد: ایران و سوریه توانستند در برابر توطئه های غرب و صهیونیسم در منطقه و انحراف افکار عمومی از موضوع فلسطین پیروز شوند.
مشاور رهبری در امور بین الملل در جریان سفر خود به سوریه، با بشار اسد رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
علی اکبر ولایتی در این دیدار اظهار کرد: ۷ سال است که جنگ تمام عیاری با مشارکت ده‌ها کشور علیه ملت و دولت سوریه به هدایت مستقیم آمریکایی شروع شده است.

 

 

وی افزود: نه سوریه امروز ضعیف‌تر از ۷ سال پیش است و نه آمریکا قوی تر از ۷ سال پیش.
مشاور رهبری در امور بین الملل همچنین بیان کرد: امروز ملت، دولت و ارتش سوریه جنگ دیده و آماده تر از گذشته است.
وی اظهار کرد: مواضع ترامپ در بدو انتخابش موجب استعجاب دیگران بود الان موجب استهزاء دیگران است.
رئیس جمهوری سوریه در دیدار با علی اکبر ولایتی، مشاور رهبری در امور بین الملل گفت، با هر پیروزی که سوریه محقق می‌سازد، صداهای کشورهای غربی برای تغییر روند رخدادها بلندتر می‌شود.

 

بشار اسد تصریح کرد: با پیروزی‌هایی که در سوریه صورت می‌گیرد، تلاش‌هایی از سوی برخی از کشورهای غربی برای تغییر روند رخدادها انجام می‌شود و این صداها و هرگونه تحرک احتمالی تنها به برهم خوردن بیشتر ثبات در منطقه می‌انجامد و صلح وامنیت بین‌المللی را تهدید خواهد کرد.

رئیس جمهوری سوریه خاطرنشان کرد، پس از آزادسازی غوطه شرقی، این تهدیدهای برخی از کشورهای غربی مبنی بر حمله به سوریه که بر اساس دروغ‌های ساخته و پرداخته شده خودشان و دست‌نشانده‌هایشان در بین گروه‌های تروریستی صورت می‌گیرد، مطرح شد، چراکه بار دیگر آنها در مساله‌ای که بر آن در جنگ علیه سوریه حساب باز کرده بودند، شکست خوردند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 769208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
    7 15
    خسته نباشی
    • ایرانی A1 ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
      1 6
      احسنت به شاگرد دکتر غریب