آخرین تحولاتِ سوریه/ از حمایت عربستان و قطر از حمله به سوریه تا فراخوان مقتدی صدر

آخرین اخبار از تحولات مربوط به حمله نظامی به سوریه را از نظر می گذرانید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یک مقام وزارت خارجه عربستان عملیات نظامی در سوریه را تایید کرد.
به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، یک مقام در وزارت خارجه عربستان امروز اعلام کرد، عربستان عملیات نظامی که آمریکا و دو متحدش علیه مواضع نظامی در سوریه ترتیب دادند، تایید می‌کند.

قطر هم به جمع حامیان تجاوز نظامی سه‌جانبه سوریه پیوست
دولت قطر ضمن پیوستن به جمع حامیان تجاوز نظامی آمریکا و غرب به سوریه اعلام کرد: حملات نظامی به اهداف و مواضع نظامی رژیم سوریه مورد حمایت ماست!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، دولت قطر به حملات متجاوزان آمریکایی و غربی به سوریه واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، قطر در موضع خود در قبال این حمله به جمع حامیان آن پیوست.

دولت قطر اعلام کرده است: حملات نظامی به اهداف و مواضع نظامی رژیم سوریه مورد حمایت ماست!

دوحه همچنین مدعی شده است: تداوم استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط رژیم سوریه ضرورت واکنش فوری بین المللی است را نشان می دهد!

«جیش الاسلام» از «حمله محدود» سه کشور غربی به سوریه انتقاد کرد
یکی از سرکردگان گروه تروریستی جیش الاسلام با انتقاد از حمله محدود آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه سوریه این حمله را خنده دار و مسخره توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، «محمد علوش» یکی از سرکردگان گروه تروریستی جیش الاسلام در پست توئیتری خود در واکنش به تجاوز نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه گفت: این حمله و هدف قرار دادن تأسیسات نظامی سوریه در واقع مجازات کردن وسیله جنایت و باقی نگه داشتن مجرم بوده که خنده دار است.

بغداد: حمله به سوریه تهدیدی برای امنیت منطقه است
دولت عراق با بیان اینکه حمله نظامی به سوریه می تواند تهدیدی برای امنیت منطقه باشد، خواستار برگزاری نشست فوری سران عرب برای بررسی ابعاد این حمله شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، دولت بغداد به حمله نظامی آمریکا و متحدانش به سوریه واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، بغداد اعلام کرده است که حمله به سوریه مسأله خطرناکی است که امنیت منطقه را تهدید می کند.

بغداد در همین راستا خواستار برگزاری نشست فوری سران عرب برای بررسی ابعاد مختلف حمله آمریکا به سوریه شد.

دولت عراق همچنین ضمن ابراز نگرانی نسبت به حمله صورت گرفته به سوریه اعلام کرد که این حمله، غیرنظامیان را با خطر مواجه می سازد.

«مقتدی صدر» عراقی‌ها را به برگزاری تظاهرات علیه متجاوزان فراخواند
«مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق در محکومیت تجاوز آمریکا و متحدانش به سوریه از مردم عراق خواست تا فردا یکشنبه در همبستگی با مردم سوریه تظاهرات برگزار کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه نیوز، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق تجاوز نظامی آمریکا و متحدانش به سوریه را محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، وی در همین راستا مردم عراق را به برگزاری تظاهرات گسترده علیه آمریکا و در همبستگی با سوری ها فراخواند.

صدر از مردم عراق خواسته است تا فردا در همین راستا، تظاهرات گسترده ای را در این کشور برگزار کنند.

حمایت مرکل از حملات هوایی آمریکا علیه سوریه
صدراعظم آلمان امروز (شنبه) از حملات هوایی آمریکا و دو متحد اروپایی‌اش علیه سوریه حمایت کرده و آنها را اقدامی "ضروری و مناسب" دانست.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان پس از حملات هوایی آمریکا با همراهی فرانسه و انگلیس گفت: این حملات اقدامی مناسب و ضروری و هشداری به سوریه درباره استفاده آتی از سلاح شیمیایی است.

صدراعظم آلمان در ادامه صحبت‌هایش گفت: ما از این حقیقت دفاع می‌کنیم که متحدان آمریکایی، فرانسوی و انگلیسی‌مان به عنوان اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل این کار را انجام داده و مسئولیت چنین حمله‌ای را برعهده گرفتند.

مرکل در هفته گذشته گفته بود که آلمان در هیچ اقدام نظامی علیه سوریه شرکت نمی‌کند.

نخست وزیر انگلیس: تلاش‌های دیپلماتیک را برای فشار بر نظام سوریه احیا خواهیم کرد
نخست وزیر انگلیس با "قانونی و عادلانه" خواندن حمله به سوریه گفت: حمله به سوریه محدود بود اما اهدافش را محقق کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز، ترزا می، نخست وزیر انگلیس طی اظهاراتی در  نشست خبری امروز (شنبه) در توجیه حمله نظامی به سوریه با متهم کردن دولت دمشق به استفاده از گاز کلر گفت: پزشکان شاهد استفاده از گاز کلر در دوما بودند و ما نسبت به استفاده نظام سوریه از  گاز شیمیایی مطمئن هستیم.

وی مدعی شد: نظام سوریه سابقه استفاده از سلاح شیمیایی را در تاریخ خود دارد و ما برای ممانعت از استفاده از این نوع سلاح با دمشق مقابله می‌کنیم. نظام سوریه بعد از حادثه خان شیخون استفاده از سلاح شیمیایی را متوقف نکرد.

ترزا می با بیان اینکه روسیه موفق نشد مانع استفاده سوریه از گاز شیمیایی شود و مانع تلاشها برای مجازات دمشق در شورای امنیت شد،  گفت: این حملات برای تغییر نظام سوریه نیست بلکه برای مجازات آن است. این حمله انبارهای تولید و نگهداری مواد شیمیایی را هدف قرار داد و در واکنش به تمایل سوریه برای استفاده مکرر از گاز شیمیایی بود و قدرت نظام را محدود کرد.

وی افزود: استفاده از سلاح شیمیایی بدون پاسخ نخواهد ماند.

نخست وزیر انگلیس هم‌چنین تاکید کرد: این حمله به نفع امنیت انگلیس بود و ما مشارکت لندن در آن را  "تصمیم درستی" می‌دانیم.

وی با تاکید بر اینکه باید درد و رنج انسانی ناشی از سلاح شیمیایی کاهش یابد، گفت: تلاشهای دیپلماتیک را برای فشار بر نظام سوریه احیا خواهیم کرد.

جرمی کوربین: بمب‌ها ناجی جان مردم سوریه نیستند
رهبر اپوزیسیون انگلیس امروز (شنبه) گفته است که نخست وزیر انگلیس باید پیش از صدور دستور برای شرکت در حملات هوایی در سوریه از پارلمان تاییدیه می‌گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جرمی کوربین، رهبر حزب اپوزیسیون انگلیس موسوم به "کارگر" گفت: بمب‌ها ناجی جان انسان‌ها یا برقرار کننده صلح نیستند. این اقدام که مشروعیت داشتنش سوال برانگیز است، باعث بروز تنش‌های بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: لندن باید برای برقراری آتش‌بس در سوریه نقش رهبری ایفا کند نه اینکه از جانب واشنگتن دستور بگیرد و نیروهای نظامی انگلیسی را در معرض خطر قرار دهد.

رهبر حزب اپوزیسیون انگلیس در ادامه صحبت‌هایش گفت: ترزا می، نخست وزیر انگلیس باید پیس از صدور دستور برای حمله ابتدا از پارلمان تاییدیه می‌گرفت نه اینکه دنبال روی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا باشد.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 769599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =