ایسنا نوشت: مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: بارش‌ها امروز درمناطقی از کرمانشاه، ایلام، لرستان، جنوب همدان، شمال و شمال شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، غرب اصفهان، قم، نیمه شرقی تهران، گلستان، خراسان شمالی‌ و خراسان رضوی شدت بیشتری دارد. همچنین با تقویت بیشتر جریان‌های شمالی دمای هوا در شمال شرق کشور ۶ تا۸ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و هوای سرد در نیمه شمالی کشور ماندگار است.

احد وظیفه گفت: بر اساس نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی سامانه بارشی امروز( ۲۷ فروردین ماه) در غرب ،‌بخش‌های از جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، نواحی مرکز، شرق، و شمال شرق کشورفعال است و سبب رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در این مناطق می شود که بارش تگرگ نیز در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درادامه گفت: این وضعیت از بعد ازظهر امروز(۲۷ فروردین ماه) به‌تدریج مناطقی از جنوب و جنوب شرق کشور را فرا می‌گیرد و به‌تدریج در دامنه‌های جنوبی البرز از ناپایداری کاسته می‌شود.

وی اضافه کرد: بعداز ظهر امروز در مناطقی از نیمه شرقی کشور وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در برخی از نقاط جنوب شرق با خیزش گرد وخاک همراه می‌شود.

وظیفه در ادامه اظهارکرد:‌امروز( ۲۷ فروردین ماه) درارتفاعات البرز مرکزی و شرق البرز مناطقی از شمال شرق و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش به صورت برف است و فردا (۲۸ فروردین ماه) در ارتفاعات شمال شرق و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه فردا (۲۸ فروردین ماه) عمده فعالیت سامانه بارشی در غرب، نواحی مرکزی، بخش‌هایی از جنوب، شرق وشمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود،گفت: شدت بارش‌ها در ایلام، لرستان،‌شمال خوزستان،‌کهگیلویه وبویراحمد،نیمه جنوبی چهارمحال و بختیاری،‌جنوب اصفهان، غرب یزد، شمال فارس، شمال کرمان و خراسان جنوبی پیش بینی می‌شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز چهارشنبه (۲۹ فروردین‌ماه) سامانه بارشی در نیمه شرقی و بخش‌هایی از مرکز کشور فعال خواهد بود و سبب رگبار، رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی می شود. در نیمه غربی کشور از شدت ناپایداری کاسته می شود و دمای هوا به تدریج افزایش می‌یابد که افزایش دما در سواحل غربی خزر و اردبیل حدود ۸تا ۱۰ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

برف و باران هوای تهران را پاک کرد

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: نتایج پیش بینی کیفیت هوا برای امروز ( ۲۷ فروردین ماه)نشان دهنده برقراری شرایط کیفی هوای سالم در پایتخت است. این شرایط کمابیش فردا ادامه دارد و برخی ساعات به ویژه صبحگاه همراه با وزش باد نسبتا شدید و بارندگی خواهد بود.

حسین شهبازی با اشاره به اینکه در حال حاضر میانگین کیفیت هوای تهران با شاخص ۵۰ در شرایط پاک قرار دارد، اظهار کرد: نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا برای امروز (۲۷ فروردین) نشان دهنده برقراری شرایط کیفی هوای سالم در پایتخت است. این شرایط کمابیش فردا (۲۸ فروردین ماه) ادامه خواهد داشت و انتظار می‌رود وضعیت کیفیت هوای اکثر مناطق شهر تهران تا فردا در شرایط سالم قرار داشته باشد.

این کارشناس شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اظهار کرد: به تدریج در روز چهارشنبه (۲۹ فروردین ماه) از میزان ناپایداری جوی کاسته خواهد شد و برای برخی ساعات وزش باد موثربه بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه و بارش پراکنده و خفیف پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: دمای تهران طی دو روز آینده روند افزایشی خواهد داشت.

شهبازی در پایان گفت: بر اساس نتایج پارامترهای هواشناسی پیش بینی شده برای ایستگاه مهرآباد، با برقراری شرایط جوی ناپایدار طی امروز بارش باران و وزش باد نسبتا شدید به بزرگی ۵ تا ۸ متربرثانیه از سمت نواحی غربی - جنوب غربی در برخی ساعات انتظار می رود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =