پایان جلسه علنی امروز مجلس، با انتقاد نماینده یکی از شهرهای شمالی در مورد واردات نارنگی همراه بود.

به گزارش خبرآنلاین، عبدالله رضیان نماینده قائم شهر در مجلس در تذکری شفاهی در پایان جلسه علنی امروز گفت: سال ۹۷ از سوی مقام معظم رهبری حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است. در این زمینه به وزارت کشاورزی تذکر می دهم با توجه به اینکه در حال حاضر یک میلیون و ۲۰۰ تن مرکبات در انبارهای کشاورزان و تجار وجود دارد، ولی متاسفانه شاهد واردات نارنگی از پاکستان هستیم و حتی بر روی میز برخی از دستگاه‌های دولتی و حتی مجلس نیز این نارنگی‌ها مشاهده می شود. لطفا در این زمینه توجه جدی شود.

تذکر ارزی یک نماینده به دولت
اما پیش از پایان جلسه علنی امروز مجلس، یکی از نمایندگان درخواستی ارزی از دولت داشت. حسن بهرام‌نیا عضو کمیسیون انرژی مجلس، در اخطاری با استناد به اصل ۵۳ قانون اساسی گفت: به رئیس‌جمهور در رابطه با اعمال مابه‌التفاوت نرخ ارز در لایحه بودجه تذکر می دهم. با وجود اینکه ردیف‌های خاصی در لایحه بودجه برای اینگونه موارد پیش‌بینی شده تقاضا دارم رئیس‌جمهور گزارش شفافی از منابع و مصارف ناشی از اینگونه درآمدهای جدید را به مجلس ارائه کند تا برهمان اساس و یا در صورت نیاز با جابجایی مجلس اقدام کند.

انتقاد از کاهش ۵۰ درصدی ارزش پول ملی
سلام امینی عضو دیگر کمیسیون انرژی مجلس هم در تذکر شفاهی به بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت در خصوص افزایش نرخ ارز به ویژه دلار بیان کرد: مدیران اقتصادی ارشد نظام این نرخ ارز نیست که افزایش یافته است بلکه نرخ ارزش ریال و پول ملی ایران است که بین ۴۰ تا ۵۰ درصد در مقابل ارزهای خارجی سقوط کرده است. از همه شما می خواهم برای صیانت از پول ملی تمام سعی خود را به کار گیرید.

امینی در پایان در تذکری به همه دوایری که قانون را اجرا نمی کنند، بیان کرد: اعاده به خدمت جانبازان قانون است. در برنامه ششم توسعه نیز صراحتا بیان شده است اما متاسفانه در خیلی موارد این قوانین اجرا نمی شود. انتظار داریم مشکل ایثارگران را مرتفع گردانید. مطالبات معوق کارکنان مناطق جنگی نیز مطابق قانون باید پرداخت شود.

گفتگوی ملی از مجلس آغاز می‎شود
علیرضا رحیمی عضو هیات رئیسه فراکسیون امید هم در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به جلسه مهم هیات رئیسه فراکسیون امید در ابتدای هفته جاری اظهار کرد: در این جلسه موارد متعدد و حائز اهمیتی مورد بحث قرار گرفت که از جمله می‌توان به تهیه و تعیین تکلیف دستورالعمل استیضاح وزرا در فراکسیون امید اشاره کرد که بر این اساس ضوابطی تعیین و یک دستورالعمل ۶ ماده‌ای تهیه شد که قرار است در ادامه مسیر بررسی در جلسه شورای مرکزی نیز مورد ارزیابی و بحث قرار گیرد و به حالت نهایی تصویب شود.

وی افزود: همچنین در جلسه اخیر هیات رئیسه فراکسیون امید بحث نحوه فعالیت کارگروه گفت‌وگوی ملی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد گفت‌وگوها در این راستا از درون مجلس آغاز شود.

عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس از تصمیم این هیات در کارگروه گفت‌وگوی ملی به منظور تشکیل شورای متشکل از سه فراکسیون پارلمان خبر داد و گفت: بنا داریم در ادامه مسیر ابتدا یک هیات ۲۵ نفره متشکل از سه فراکسیون مجلس تشکیل دهیم تا این گروه شاکله اصلی پیشبرد گفت‌وگوی ملی با محوریت مجلس یا همان گفت‌وگوی درون‌پارلمانی باشد.

این نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس با اشاره به برخی مباحث مطرح شده در جلسه اخیر هیات رئیسه فراکسیون امید در مورد عملکرد اعضای این فراکسیون در مجلس و کمیسیون‌های تخصصی یادآور شد: همچنین بنا داریم با تهیه و توزیع فرم‌های ارزیابی عملکرد اعضا ضمن واکاوی عملکرد فردی نمایندگان عضو فراکسیون امید در حوزه ملی و منطقه‌ای بتوانیم به کلیاتی در مورد عملکرد عمومی فراکسیون دست پیدا کنیم و بر این اساس بتوانیم گزارشی جامع از عملکرد کلی فراکسیون امید در دو سال اخیر ارائه کنیم.
27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    0 0
    لطفا از موز سومالی هم انتقاد کنید