۰ نفر
۳۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲
یک معلول‌ چطور به سالن تئاتر برود؟

قسمت یازدهم مجموعه مستند«شهری برای همه» امشب، پنجشنبه ۳۰ فروردین با موضوع مناسب‌سازی ساختمان‌های فرهنگی به ویژه سالن‌های تئاتر برای افراد دارای معلولیت، روی آنتن می‌رود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فاطمه صارمی، کارگردان مجموعه مستند «شهری برای همه» درباره قسمت جدید این مستند گفت: «در این قسمت که امشب، پنجشنبه ۳۰ فروردین روی آنتن می‌رود با حضور رضا زمانی، هنرمند دارای معلولیت چند سالن تئاتر مانند تئاتر شهر، سالن ایرانشهر و... مورد بررسی قرار می‌گیرند که هیچ کدام به دلیل عدم ورودی‌های مناسب به این ساختمان‌ها و یا نبود آسانسور و وجود پله و همچنین نبود جایگاه ویژه معلولین در خود سالن‌ها برای افراد دارای معلولیت مناسب نیستند.»

او افزود: «این در صورتی است که جامعه معلولین بخش بزرگی از شهروندان را تشکیل می‌دهند و می‌توانند با مشارکت خود چه در جایگاه هنرمند و چه در جایگاه تماشاگر از لحاظ اقتصادی کمک شایانی به مراکز فرهنگی و به ویژه تئاتر بکنند اما متاسفانه سالن‌های دولتی تئاتر و سالن‌های خصوصی که به تازگی ساخته شده‌اند به دلیل در نظر نگرفتن این قشر از جامعه خود را از حضور این سرمایه‌ها محروم ساخته‌اند. این در صورتی است که حقوق شهروندی و میزان مشارکت افراد از هر قشر و با هر محدودیتی ارتباط مستقیم با توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی یک جامعه دارد.»

مستند «شهری برای همه» پنجشنبه‌ها به نویسندگی و کارگردانی فاطمه صارمی و تهیه‌کنندگی وحید مهدی‌زاده روی آنتن شبکه مستند سیما می‌رود.

این مجموعه مستند در ۱۳ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای با مشارکت دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور و شبکه مستند سیما تولیدشده و به بررسی مشکلات و معضلات بافت شهری، ساختمان‌ها و فضاهای عمومی، سیستم حمل‌ونقل و شبکه پیاده شهری می‌پردازد.

مجموعه مستند «شهری برای همه» امشب ساعت ۲۰ پخش می‌شود و فردا ساعت ۸:۳۰ بازپخش آن روی آنتن می‌رود.

57242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    1 0
    به خاطر این ایده های بلند پروازانه به شما تبریک میگم. ولی توصیه می کنم اول مشخص کنید معلول چطور خودش را به سالن تئاتر برساند، یا حتی چطور از درب منزل تا سر کوچه در پیاده رو با ویلچر تردد کند، چطور از وسایل نقلیه عمومی استفاده کند و قس علی هذا...
  • بی نام A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    0 0
    فرزند من دارای معلولیت جسمی حرکتی است و عملا در خانه زندانی