دستیار علی پروین در تیم پرسپولیس معتقد است تیم برانکو برای فصل بعد به یک بازیکن بازی‌ساز نیاز دارد.

زاوش محمدی: ناصر ابراهیمی یکی از پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس است که همیشه دغدغه این تیم را داشته است. کسی که پرسپولیس در زمان او و علی پروین در اوج قرار داشت و کلی رکورد و نتیجه خوب کسب کرد. این روزها اما بعضی کارشناس ها می گویند علی‌رغم نتیجه ای که تیم برانکو می گیرد اما ضعف های اساسی در ترکیب دارد. درباره این مسائل با ناصر ابراهیمی به گفت‌وگو نشستیم که کار به خاطره‎بازی رسید و سال های طلایی پرسپولیس علی پروین و ناصر ابراهیمی.

وضعیت این روزهای پرسپولیس را چگونه می بینید؟ پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شده و با برتری برابر السد هم موفق شدند به عنوان تیم اول به لیگ قهرمانان صعود کنند
برانکو در این چند سالی که در پرسپولیس است نشان داد راه قهرمان شدن را بلد است. همین چند ماه پیش بود که با شکست در دربی و شکست در بازی رفت برابر السد خیلی ها از او انتقاد می کردند و معتقد بودند دوره او در پرسپولیس به پایان رسیده اما برانکو با دانشش نشان داد که او همچنان می تواند برنده باشد. در بازی با السد دیدید که چطور هافبک های پرسپولیس ژاوی را از کار انداختند و توانستند پیروز شوند. برانکو راه پیروز شدن را بلد است و نشان داد همچنان پرسپولیسی ها می توانند به او امیدوار باشند.

پرسپولیس همچنان از نقل و انتقالات محروم است و برای فصل جدید نمی تواند بازیکن جذب کند. آیا این معضل برای فصل بعد مشکل ساز نخواهد شد؟
پرسپولیس در فصل گذشته هم تنها چند بازیکن جذب کرد و برانکو سعی کرد تا اسکلت تیمی را حذف کند. اگر هم محرومیت پرسپولیس بخشیده نشود او نشان داده از همین بازیکنان جوان هم می تواند بهترین استفاده را کند. اگر یادتان بیاید محسن مسلمان یکی از بازیکنانی بود که در تیم های قبلی خود نیمکت نشین بود و جذب او حرف و حدیث های زیادی به راه انداخت اما برانکو از او یک بازیساز خوب ساخت. برانکو مربی با دانشی است که از هر بازیکنی می تواند استفاده کند. چه کسی فکر می کرد صادق محرمی جوان فیکس پرسپولیس شود یا حسین ماهینی در چند پست بازی کند. برانکو حتما راهی برای درخشش در فصل بعد هم پیدا خواهد کرد. شک نکنید پرسپولیس یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است. 

به نظر شما همین موضوع باعث نشده که خیلی از تیم ها دست پرسپولیس را بخوانند؟
مسئله مهم انگیزه است. از زمانی که پرسپولیس قهرمانی اش در لیگ برتر قطعی شده، حتی ما دیگر جلوی تیم های ضعیف هم خوب بازی نکردیم. الان دو سال است که در جام حذفی به دست تیم های ضعیف پرسپولیس حذف می شود و این اصلا برای یک تیم قهرمان خوب نیست.  برانکو باید انگیزه را دوباره در بازیکنان پرسپولیس ایجاد کند تا بتوانند برای قهرمانی آسیا تلاش کنند. بازیکنان پرسپولیس دو سال قهرمان شدند و حالا باید قهرمانی آسیا را برای هواداران کسب کنند.

به نظر شما برانکو کار درستی می کند که یک هافبک بازی‌ساز مثل مسلمان را از تیم کم کرده؟
مسلمان بازیکن خوبی است اما او هم نمی تواند کار جپاروف و ابراهیمی در استقلال را در پرسپولیس انجام دهد. طراح خیلی در یک تیم مهم است، که به نظرم پرسپولیس درحال حاضر آن بازیکن طراح را در اختیار ندارد. همه هافبک های پرسپولیس میل به گلزنی دارند و این برای این تیم خوب نیست، باید کسی در تیم باشد که بتواند تیم را بچرخاند و خوب مهاجمان را تغذیه کند. الان دیگر همه مربیان فهمیدند و می گویند به دلیل اینکه هافبک های پرسپولیس دفاعی هستند پس باید به آن ها هجوم بیاوریم. پرسپولیس باید تنوع را در بازی های خود بیشتر کند. من به برانکو توصیه می کنم باید وسط زمین خود را تقویت کند و بازیکنی خونسرد و با توانایی بالا جذب کند.

استقلال از زمانی که شفر به این تیم اضافه شده نتایج خوبی گرفته و حتی در دربی هم برنده شدند. استقلال را چطور ارزیابی می کنید و فکر می کنید آنها می توانند مانع کسب سومین قهرمانی پی در پی پرسپولیس شوند؟
شفر نشان داد مربی کار بلدی است و او هم مثل برانکو فوتبال خوبی ارائه می کند. استقلال در لیگ قهرمانان هم توانست به عنوان صدر نشین صعود کند و الهلال را در دو بازی رفت و برگشت شکست داد. گرچه الهلال مثل همیشه نبود اما استقلال به خوبی مقابل حریفانش بازی کرد و  نشان داد حرف هایی برای گفتن دارد. استقلالی ها هم فصل بعد یکی از مدعیان قهرمانی هستند و می توانند برای پرسپولیس خطر ایجاد کنند.  استقلال هافبک های دونده و طراح خوبی دارد که هر زمان می توانند نبض بازی را در دست بگیرند و موقعیت ایجاد کنند. جپاروف، ابراهیمی و اسماعیلی نشان دادند که بازیکنان بزرگی هستند و بازی استقلال رو کاکل آنها می چرخد.

شما همیشه از همراهان علی پروین بودید، کسی که همیشه در رختکن پرسپولیس تمام اتفاقات را دیدید. کمی از خاطراتتان از آن روزها بگویید.
ما یک روز با تراکتورسازی در تهران بازی داشتیم و نیمه اول دو گل خوردیم. علی پروین هم خیلی عصبی بود. من داخل رختکن بازیکنان را یک گوشه جمع کردم و داشتم با آنها صحبت می کردم که علی آقا با چشم های قرمز شده و لحن خودش می گفت:« ناصر ول کن این فلان فلان شده ها رو... مامان نصرت من اگر تو زمین بود دو تا گل نمی خورد. به این فلان فلان شده ها انگار تریلی وصل کردی.» در این بین چند تا از آن تیکه کلام های معروفش را هم گفت و بچه ها رفتن توو زمین و بازی را 4-2 بردیم.

علی پروین همه بازیکنان را دوست داشت، بازیکنان هم عاشقش بودند. یادم است در سال 71 یا 72 وقتی علی دایی را دعوت کردیم تیم ملی، به من گفت این پسره دایی کو؟ گفتم اون قد بلنده، سیبیل داره....بعد از چند روز به من گفتم این از من هم بهتر و معروف تر میشه...

شما از آن مربیانی بودید که همیشه لب خط می ایستادید و حرکات شما منحصر به فرد بود. الان افرادی مثل سیمئونه و مورینیو کنار زمین ما را یاد شما می اندازند.
اوایل شما یادتان نمی آید. نیمکت ذخیره پشت دروازه ها بود. ما پشت دروازه خودمان بودیم و نیمه دوم میرفتیم آن سمت. از آن زمان من همیشه بلند می شدم و میادم به بازیکنان تذکر می دادم. با سه نفر همیشه در ارتباط بودم. دروازه بان، مدافع میانی و هافبک وسط. چند وقت بعد نیمکت ها را بردند کنار زمین و ما مربیان هم جق بلند شدن نداشتیم اما من همیشه میرفتم. در مسابقات آسیایی چند بار کنار زمین رفتم که ناظر بازی چند بار بهم تذکر داد. حتی یادم است رییس AFC هم بارها به من گفت کنار زمین نرو و ممکن است اخراج شوی. بعدها خط کشی کردند و محوطه مربیان را درست کردند.

256 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =