سند تولید محصولات کشاورزی استان تا هفته آینده آماده شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان بر لزوم ایجاد سامانه ثبت اطلاعات واحدهای استان تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، گودرز امیری در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: از طریق آموزش و پرورش مصوب شورای استان‌های همجوار مکاتبه‌ای با سازمان صنعت و معدن آن استان‌ها جهت بازاریابی تولیدات نساجی بروجرد صورت گیرد چراکه مکلف به مصرف کالاهای داخلی هستیم هرچند باید از منافع استانی نیز دفاع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برای رقابتی کردن کالاهای داخلی در سطح بین‌المللی باید بیشتر تلاش کرد، گفت: در جهت افزایش استاندارد کردن کالا در سطح بالا و رسیدن به نقطه مطلوب یک طرح جامع در مورد کیفیت کالا در جلسات بعد ارائه شود و مصرف کالاهای ایرانی بالاخص استان با رعایت کیفیت و استاندارد که قابل رقابت باشد را باید حمایت کرد.

امیری خاطرنشان کرد: برخی از کارخانه‌ها با وجود تولیدات خوب و سرمایه‌گذاری در سطح بالا و همچنین ایجاد اشتغال در استان اگر با مشکلات کوچک اقتصادی و بانکی مواجه شدند بانک‌ها در برابر آنان موانع و شرایط سخت ایجاد نکنند که در نهایت با چالش روبرو شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان با بیان اینکه بانک‌های استانی در ارائه گزارش خود به مرکز دقت کرده و تحلیل درستی از آن داشته باشند، ادامه داد: در مورد شرکت پارسیلون اگر گزارشی درست مبنی بر تغییر کاربری قسمتی از آن ارائه می‌شد اکنون فعال بود و سرمایه خوبی نیز برای کار خود داشت.

وی بیان کرد: نساجی بروجرد گزارشی از طرح، ماشین‌آلات خریداری شده و موجود و هدف خود تهیه کرده و با بانک‌ها تشکیل جلسه دهد. همچنین بانک ملی در روند پرداخت تسهیلات ثابت تسریع و نتیجه را به کارگروه اعلام کند.

امیری خاطرنشان کرد: این کارخانه در حال حاضر ۸۲۰ نفر اشتغال دارد و تمامی خطوط آن فعال است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان با بیان اینکه سند تولید محصولات کشاورزی تا هفته آینده آماده و ارائه شود، گفت: استانداردسازی در راستای بالا بردن کیفیت کالا و تولیدات داخلی صورت گیرد؛ همچنین روش تدوین و راهکارهای بازاریابی در جهت رونق تولیدات استان پیشنهاد شود تا توسط کارگروه مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه بازدید از کارخانه‌های مشکل‌دار با حضور دستگاه‌های اجرایی مربوطه و تشکیل جلسه در همان مکان به منظور رفع مشکلات و موانع در دستور کار باشد، ادامه داد: همچنین برندسازی و تجاری‌سازی تولیدات استان و روش و راهکار آن مطالعه و بررسی شود چراکه در اشتغال، صادرات و واردات تاثیر دارد.

امیری با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق کالا به معنی وجود نداشتن واردات نیست، افزود: همچنان که صادرات باید داشته باشیم مراودات بین‌المللی هم نیاز هر کشوری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان ایجاد سامانه ثبت اطلاعات واحدها، کارخانجات، تولیدی‌ها و واحدهای توزیعی که بتواند اطلاعات را در دسترس مدیران و دستگاه‌های مربوطه جهت کنترل و مدیریت قرار دهد را ضروری دانست و گفت: از این طریق می‌توان واحدهایی که تعطیل، نیمه‌کاره و یا فعال هستند را شناسایی کرد. همچنین بانک‌ها تمهیداتی برای واحدهای تکمیلی داشته باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =