فروش رویایی یک فیلم پرهزینه/ رکوردشکنی اثر جدید دیزنی و مارول

تازه‌ترین فیلم از مجموعه «انتقام‌جویان» چند رکورد جدید در عرصه سینمای جهان به جا گذاشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» در آغاز کار با فروش ۶۳۰ میلیون دلاری در سراسر جهان رکوردی تازه به نام خود ثبت کرد. پیش از این هیچ فیلم در افتتاحیه به این میزان از فروش دست نیافته بود.

همکاری‌های سودبخش مارول و دیزنی ادامه دارد و این بار با اکران فیلم «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» رکوردهای تازه‌ای در عرصه فروش فیلم‌ها به دست آمده است. این فیلم در روزهای نخست اکران در آمریکای شمالی به فروش ۲۵۰ میلیون دلاری دست پیدا کرد و در گیشه بین‌المللی فروش نجومی ۳۸۰ میلیون دلاری را به نام خود ثبت کرد. این میزان از فروش در حالی به دست آمد که فیلم هنوز در سینماهای چین اکران نشده است.

پیش از این رکورد پرفروش‌ترین افتتاحیه گیشه آمریکای شمالی با ۲۴۸ میلیون دلار فروش در اختیار «جنگ ستارگان: نیرو بر‌می‌خیزد» بود. در عرصه جهانی هم پیش از این رکورد فروش افتتاحیه با ۵۴۱ میلیون دلار فروش در اختیار فیلم «سریع و خشمگین ۸» قرار داشت.

باید در نظر داشت که این فیلم پر از ابرقهرمان برای ساخت ۳۰۰ میلیون دلار هزینه روی دست سازندگان گذاشته است که با توجه به فروش رویایی فیلم در افتتاحیه می‌توان از آن به عنوان یک سرمایه‌گذاری سودآور یاد کرد.

«انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» به کارگردانی برادران روسو یکی از جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌های سال‌های اخیر هالیوود است و در دهمین سالگرد دنیای سینمایی مارول به سینِما عرضه شده است. کمپانی دیزنی سال ۲۰۰۹ در یک معامله ۴ میلیارد دلاری «مارول اینترتینمت» را به جمع دارایی‌های خود اضافه کرد.

به گفته مدیر اکران کمپانی دیزنی مارول چندین سال به شکلی روشمند و با دقت مشغول خلق کاراکترهای این دنیای پرابرقهرمان بود و اکنون پس از ۱۰ سال به این نقطه رسیده است.

فیلم تازه «انتقام‌جویان» نخستین اثر سینمایی است که به شکل کامل با دوربین‌های «آی‌مکس» فیلمبرداری شده است. در این میان ۴۱ میلیون دلار از فروش فیلم در سینماهای آی‌مکس رقم خورد.

پس از موفقیت عظیم «پلنگ سیاه» این دومین فیلم از دنیای ابرقهرمانی مارول است که در سال ۲۰۱۸ گیشه را تسخیر می‌کند. شخصیت اصلی «پلنگ سیاه» با بازی چادویک بوزمن نیز در «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» حضور دارد.

از نکته‌های جالب اکران هفته گذشته تأثیر مثبت حضور «انتقام‌جویان» روی فروش «پلنگ سیاه» بود. «پلنگ سیاه» که پیش از این در رتبه ۸ جدول پرفروش‌ها قرار داشت با اکران «انتقام‌جویان» به رتبه پنجم صعود کرد.

در فیلم «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» شخصیت‌های محبوب دنیای سینمایی مارول از مرد آهنین با بازی رابرت داونی‌جونیور، ثور با بازی کریس همسورث، کاپیتان آمریکا با بازی کریس اوانز، هالک با بازی مارک روفالو تا بیوه سیاه با بازی اسکارت جوهانسون و پلنگ سیاه با بازی چادویک بوزمن گرد هم آمده‌اند.

در هیاهوی اکران فیلم «انتقام‌جویان» فیلم کم‌هزینه «مکانی خاموش» به فروش خوب خود ادامه داد و در سه روز پایانی هفته بیش از ۱۰ میلیون دلار فروش داشت. این فیلم ۱۷ میلیون دلاری تا کنون فقط در آمریکای شمالی بیش از ۱۴۸ میلیون دلار به دست آورده است.

پس از یک فیلم ابرقهرمانی و یک فیلم ترسناک در رده سوم پرفروش‌ها یک فیلم در ژانر کمدی قرار دارد. فیلم «احساس زیبایی می‌کنم» با بازی ایمی شومر در دومین هفته اکران به فروش ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار دلاری دست پیدا کرد.

فیلمی که بیش از همه از اکران «انتقام‌جویان» ضرر کرد، «رمیپج» بود که با افت فروش ۶۵ درصدی فقط اندکی بیش از ۷ میلیون دلار از گیشه نصیب برد. این فیلم تا اینجای کار در آمریکای شمالی نزدیک به ۷۸ میلیون دلار به دست آورده است.

نام فیلم

نام کارگردان

فروش پایان هفته (میلیون دلار)

مجموع فروش (میلیون دلار)

بودجه

انتقام‌جویان: جنگ ابدیت

Avengers: Infinity War

برادران روسو

۲۵۰

۲۵۰

۳۰۰

مکانی خاموش

A Quiet Place

جان کرازینسکی

۱۰.۷

۱۴۸.۲

۱۷

احساس زیبایی می‌کنم

I Feel Pretty

مارک سیلورستین

۸.۱

۲۹.۶

۳۲

رمپیج

Rampage

برد پیتون

۷.۱

۷۷.۹

۱۲۰

پلنگ سیاه

Black Panther

رایان کوگلر

۴.۴

۶۸۸

-

سوپرتروپرز ۲

Super Troopers 2

جی چاندراسکار

 

۳.۶

۲۲.۱

۱۳.۵

حقیقت یا جرأت

Truth or Dare

جف وادلو

 

۳.۲

۳۵.۳

۳.۵

بازدارندگان

Blockers

کی کنون

۲.۹

۵۳.۲

۲۱

شماره یک آماده

Ready Player One

استیون اسپیلبرگ

۲.۴

۱۳۰.۷

-

قاچاق

Traffic

دیون تایلر

۱.۶

۶.۸

-

منبع:‌ هالیوودریپورتر / ۲۹ آوریل

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 773637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =