۰ نفر
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۵

در یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به ششمین راهپیمایی بازگشت، شمار مجروحین فلسطینی به 1143 نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وزارت بهداشت فلسطين اعلام کرد در درگيري هايي که ميان فلسطينيان با اشغالگران رژيم صهيونيستي در مرز غزه رخ داد 1143 تن زخمي و مصدوم شدند.

به گزارش وزارت بهداشت فلسطين اعلام کرد در درگيري هايي که ميان فلسطينيان با اشغالگران رژيم صهيونيستي در مرز غزه رخ داد 1143 تن زخمي و مصدوم شدند. از اين ميان 83 تن به ضرب گلوله جنگي زخمي شدند.

شبکه المیادین گزارش داد: نظاميان رژيم صهيونيستي به طرف تظاهرکنندگان فلسطيني در مرز بين نوار غزه و فلسطين اشغالي که گروهي از آنها در چارچوب اعتراضات موسوم به راهپيمايي بازگشت، روز جمعه به گذرگاه مرزي يورش برده بودند گلوله جنگي و گاز اشک آور شليک کردند که زخمي شدن حدود هزار و 100 فلسطيني را به دنبال داشت.

امدادرسانان اعلام کردند حدود 82 نفر به ضرب گلوله جنگي زخمي شدند و 800 نفر را نيز که گاز اشک آور استنشاق کرده بودند درمان کردند. بقيه آنها نيز با جراحتهاي مختلف در طرف فلسطيني حصار مرزي زخمي شدند. ساکنان غزه چادرهايي در چارچوب راهپيمايي بازگشت بزرگ که روز سي ام مارس آغاز شده است برپا کرده بودند.

به گزارش شبکه تلويزيوني الجزيره؛ جوانان فلسطيني لاستيکهاي خودرو را در فاصله حدود 300 متري حصار مرزي آتش زدند تا دود آنها مانعي برابر تک تيراندازهاي اسرائيلي در آن طرف مرز ايجاد کند. ماه گذشته دست کم 43 فلسطيني به ضرب گلوله نظاميان ارتش اسرائيل به شهادت رسيدند.

معترضان گفتند براي سرنگون کردن دو هواپيماي کوچک جاسوسي بدون سرنشين اسرائيل از تيرکمان استفاده کردند. ارتش اسرائيل از دست دادن دو پهپاد خود را تاييد کرد.

برخي منابع فلسطيني اعلام کردند يک هواپيماي جاسوسي وابسته به رژيم اشغالگر نزديک مناطق مرزي شرق نوار غزه سقوط کرد.

یورش فلسطینی‌ها به گذرگاه کرم ابوسالم و موانع امنیتی

روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارونوت از ششمین جمعه تظاهرات بازگشت در نوار مرزی غزه که تحت عنوان "جمعه کارگران" برگزار شد، به عنوان پرحادثه‌ترین و شدیدترین تظاهرات از ۳۰ مارس تاکنون یاد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه المیادین، تظاهرات بازگشت در نزدیکی مرزهای غزه برای ششمین جمعه برگزار شد و نیروهای اشغالگر برای ممانعت از رسیدن فلسطینی‌ها به دیوار امنیتی از گاز اشک‌آور و گلوله واقعی استفاده کردند در حالی که وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، آمار نهایی حمله و تجاوز به تظاهرکنندگان فلسطینی به ۱۱۴۳ تن رسید.

وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه‌ای هدف قرار دادن مراکز بهداشتی و خودروهای آمبولانس در شرق غزه را توسط نیروهای اسرائیلی محکوم کرد و خواستار حمایت و مداخله فوری جامعه جهانی برای حفظ جان کادر پزشکی فعال در غزه شد.

اشرف القدرة سخنگوی این وزارتخانه گفت،‌ تعداد کلی زخمی‌ها به ۱۱۴۳ تن رسید که ۸۳ تن به ضرب گلوله واقعی و ۸۲۰ تن بر اثر شلیک گاز اشک‌آور مصدوم شده و در میان زخمی‌ها سه نیروی امدادرسان و سه خبرنگار نیز وجود دارند.

وی افزود: ۱۴۹ تن از زخمی‌ها کودک هستند و حال سه تن از زخمی‌شدگان وخیم است.

نیروهای ارتش اشغالگر حضور خود را در مرزهای غزه در سه حلقه تقویت کردند که از دیوار امنیتی شروع و تا شهرک‌های مرزی ادامه داشت. نیروهای نظامی اشغالگر شامل نیروهای یگان ویژه و نیروهای تک تیرانداز نیز بودند. علاوه بر آن نیروهای یگان زرهی در مرزها مستقر شده بودند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از یدیعوت آحارونوت، روز جمعه صدها تظاهرات‌کننده فلسطینی به موانع امنیتی واقع در نوار مرزی و گذرگاه کرم ابو سالم یورش برده و تجهیزات ارتش و یک مرکز ایست بازرسی را به آتش کشیدند.

علاوه بر این، جوانان فلسطینی دو پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی را حین تصویربرداری از تظاهرات بازگشت سرنگون کردند.

این در حالی است که این جمعه حتی یک نفر هم به شهادت نرسیده است و بیش از ۱۱۴۳ نفر زخمی شده‌اند.

تصاویر از خبرگزاری صدا و سیما

52310

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 774466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =