۰ نفر
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۶

تسنیم به نقل از وزیر راه و شهرسازی نوشت:واقعیت این است که با کسری منابع بسیار زیادی مواجه هستیم و دو انتخاب داریم: یکی این که کمتر کار کنیم یا این‌که بیشتر کار کنیم اما از نوع تجاری. فکر می کنم هم مردم، هم نمایندگان مجلس و هم وزارت راه این اجماع را داریم که امکانات بیشتر بهتر از کم کردن باشد.

عباس آخوندی با بیان " در حال حاضر با احتساب موتورسیلکت‌ها حدود 30 میلیون وسیله نقلیه فعال داریم" گفت: برای کنترل این وایل نقلیه باید حتما به سمت سیستم‌های هوشمند حرکت کنیم، افزون بر این باید سیستم‌های هشدار، آب و هوا، ترددشمارها، توزین، اطلاعات خودرو و... فراهم شود. خوشبختانه در 4 سال اخیر اتفاقات کم‌نشیری روی داده و میزان سرمایه‌گذاری در بخش سیتم‌های هوشمند با دوره‌های قبلی قابل مقایسه نیست.

وی حجم سرمایه‌گذاری بر روی دوربین های هوشمند را 700 میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد:‌ 141 سامانه بسیار پیچیده‌ای است که طراحی و در اختیار مردم قرار گرفته و نیاز است که همواره به روزرسانی شود.

وی به تجاری سازی اشاره کرد و در این باره گفت: بودجه دولت بسیار محدود است و باید ببینیم از آنچه سرمایه‌گذاری می‌کنیم چقدر بهره می‌بریم. برای مدیریت منابع باید منابع را به پروژه‌هایی تخصیص دهیم که بیشترین کارایی را برای مردم داشته باشد. در این حوزه چه بسا بتوانیم بخشی از فعالیت‌های راهداری را به فعالیت‌های تجاری تبدیل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی از اندیشه خود برای تجاری کردن آزادراه‌ها رونمایی کرد و در این باره گفت: آزادراه تهران-قم، تهران ساوه، کرج-قزوین و کلا آزادراه‌های دولتی باید در جهت ارتقای سطح سرویس و در جهت بهبود نحوه خدمات‌رسانی، سیستم علائم، ایمنی ، هوشمند و... به پروژه‌های تجاری تبدیل شود تا بخش خصوصی در آن سرمایه‌گذاری کند.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 775025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
    3 0
    اول از آزادراه تهران قم عوارض بگیرید تا بعد.
  • بی نام IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
    5 0
    فقط به فکر دوشیدن مردم هستید.
  • بی نام IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
    6 0
    لعنت به شما اول يه فكري به حال ترافيك سنگين اتوبان تهران كرج كنيد بعد پوليش كنيد
  • بی نام IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
    6 0
    آقا عرضه نداريد مشكل تردد در اين اتوبان را حل كنيد طرحهاي صد من يك غاز مي دهيد انگار مردم از سر بيكاري و براي گشت و گذار و بازديد از اين اتوبان رويايي در اين مسير رفت و آمد ميكنند
  • بی نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
    6 0
    اينها فقط به فكر خالي كردن جيب مردم هستند به زودي اتوبانهاي داخلي تهران هم پولي مي شوند بعدش ميرن سراغ خيابونها. خلاصه يه طوري ميشه كه از هر كوچه اي كه گذر كني بايد پول بدي. آدم ياد راهزن هاي قديم مي افته.
    • بی نام A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
      2 0
      همین الانم از خیایانها پول درمیارن.پارکومترهارو فعال کردن از ساعت 8 تا 5 عصر روزی 16 هزارتومن باید کارت بکشیم تو خیابان زاگرس میدان آرژانتین
  • بی نام A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
    4 1
    واسه کاهش ترافیک تهران خوبه.
  • ایرانی IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
    5 0
    به شهرداری توصیه میکنم بررسی کنه ببینه چیزی مونده که ازش پول بگیره و درآمد زایی کنه،خدمات به شهر که صفره.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
    4 5
    دولتی که راحتترین کار که دست در جیب مردم کردن را انتخاب کردهچرا موقع انتخابات این فضایل را عرضه نمیکردید؟بخش خصوصی که میخواهید بهشان پول برسانید از دوستان و اشنایان خودتان هست.با دست تو جیب مردم کردن هر کسی میتونه هر کاری را بکنه مهم اینه که بتونی با حداقل امکانات کار بکنی.همینطور که در گذشته این کشور کسانی بودن که کارهای بزرگ کردن