واکنش‌ها به تصمیم ترامپ؛ از شادی نتانیاهو تا ابراز تأسف ۵ کشور هسته‌ای

مقامات اروپا و نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس به تصمیم ترامپ واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از بی بی سی، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دقایقی پس از اعلام خروج آمریکا از برجام توسط ترامپ از وی به دلیل آنچه «رهبری شجاعانه برای مقابله با ایران» خواند قدردانی کرد.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نشست خبری که پس از نشست خبری دونالد ترامپ برگزار شد در ادامه فرافکنی‌های خود در مورد ایران گفت: رفع تحریم‌ها علیه ایران نتایج فاجعه‌باری داشته است. این توافق نه‌تنها تجاوزگری‌های ایران را کاهش بلکه آن را در عراق، لبنان، یمن و بخصوص سوریه که ایران قصد ساخت تاسیسات نظامی و حمله به اسرائیل را دارد، افزایش داده است.

وی در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود علیه کشورمان افزود: رژیم ایران در حال توسعه موشک‌های بالستیک با توانایی حمل کلاهک هسته‌ای است. ایران از زمان عملی شدن برجام تلاش‌های مخفی خود را برای تولید سلاح هسته‌ای تشدید کرده است. بقای این توافق می‌تواند امنیت جهانی را با مخاطره روبه‌رو کند.

نتانیاهو در پایان از آنچه رهبری شجاعانه ترامپ برای مقابله با ایران خواند حمایت کرد.

موگرینی: متعهد و مصمم به حفظ توافق هسته‌ای هستیم / برجام بزرگترین دستاورد دیپلماسی است
رییس سیاست خارجی اتحادیه آمریکا به مردم و رهبران ایران این پیام را داد که اجازه ندهید هیچ کس توافق هسته‌ای را از بین ببرد چرا که این توافق از بزرگ‌ترین دستاوردهای دیپلماسی بوده و ما آن را با هم ساختیم.

به گزارش بی بی سی که به طور زنده تصاویر مستقیم از مقر اتحادیه اروپا از بروکس را مخابره می کرد: فدریکا موگرینی پس از اعلام دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا مبنی بر خروج از برجام و بازگرداندن تحریم‌های ثانویه علیه ایران و اعمال تحریم‌های جدید در کنفرانس مطبوعاتی، اظهار کرد:‌ اتحادیه اروپا مکررا اعلام کرده است که برداشتن تحریم‌ها نتایج مثبتی بر روی روابط تجاری ایران و اتحادیه اروپا و همچنین اقتصاد مردم ایران داشته است. ما همچنان متعهد هستیم این وضعیت ادامه پیدا کند.

وی گفت: اجازه دهید نگرانی خودم را از اجرای تحریم‌های جدید از سوی آمریکا اعلام کنم و بگویم که این مساله را با همکاران خود بررسی خواهیم کرد. در عین حال اتحادیه اروپا بر اساس مصالح و امنیت خود عمل می‌کند.

موگرینی ادامه داد: توافق هسته‌ای حاصل 12 سال دیپلماسی بود و متعلق به همه جامعه جهانی است و این توافق جواب داد و به هدفش که دست نیافتن ایران به سلاح هسته‌ای بود، دست یافت.

رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در این کنفرانس مطبوعاتی به نظر عصبانی و با چهره‌ای سخت پشت تریبون حاضر شده بود، تاکید کرد:‌ ما متعهد و مصمم به حفظ این توافق هستیم و این کار را برای امنیت جمعی خود انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: این توافق نشان داد راه‌حل‌ها وقتی ممکن باشد می‌توانیم از طریق گفت‌وگو و مذاکره به آن دست یابیم و اینکه احترام زبان جهان‌ شمول است.

موگرینی تاکید کرد: اتحادیه اروپا به تعهدات خود پایبند است.

اليزه : آلمان، انگليس و فرانسه از تصميم ترامپ ابراز تاسف کردند
به گزارش ­خبرگزاري فرانسه گزارش داد کاخ رياست جمهوري فرانسه (اليزه) سه شنبه اعلام کرد "سه کشور فرانسه، آلمان و انگليس از تصميم ترامپ مبني بر خروج از توافق هسته اي ايران ابراز تاسف کردند."

واکنش سفارت فرانسه در ایران
سفارت فرانسه پاریس برلین و لندن توافق هسته ای را ملغی نخواند کرد.

وزارت خزانه داري آمريکا نیز اعلام کرد پس از 90 روز، مجوز عمومي شماره يک در ارتباط با صادرات هاي مرتبط با صنعت هواپيمايي به ايران فسخ مي شود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 775508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =