معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که کار عمرانی در راه آهن ارومیه تقریبا به پایان رسیده و می توان انتظار داشت ظرف هفته های آینده به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،خیر الله خادمی گفت: خوشبختانه از مجموع طرح های اولویت دار ریلی کشور، اتصال راه آهن به کرمانشاه و همدان به پایان رسید و حرکت قطار در آنها آغاز شد و سه طرح باقی مانده نیز در مراحل پایانی خود قرار دارند.

به گفته وی می‌توان انتظار داشت با پایان یافتن مراحل عمرانی باقی مانده کار راه آهن ارومیه تا پایان بهار امسال آماده بهره برداری شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درباره راه آهن رشت نیز توضیح داد: این پروژه دشوار نیز با نهایی شدن کار ساخت پل ٥٥ که یکی از دشوارترین مراحل اجرایی کار بود به گام های پایانی خود رسیده و به نظر می رسد در هفته پیش رو زیرسازی آن تمام خواهد شد.

خادمی ابراز امیدواری کرد راه آهن رشت نیز با تکمیل روسازی ظرف هفته‌های آینده وارد مرحله تست خط و بهره برداری شود و تا پایان تابستان مورد استفاده مردم قرار گیرد.

راه‌آهن رشت و ارومیه به عنوان دو طرح از پنج پروژه اولویت‌دار ریلی کشور در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفته که پس از رسیدن ریل به همدان و کرمانشاه، رشت در کنار ارومیه دیگر اولویت‌های ریلی ایران به حساب می‌آید.‬

پس از پایان کار روی این پروژه‌ها شرکت ساخت برنامه‌ریزی کرده تا کار اتصال شهرهایی مانند اردبیل، سنندج و بوشهر به شبکه ریلی کشور را با سرعت بیشتری دنبال کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 776311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =