۰ نفر
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۵

ادوارد لوزانسکی، در تحلیل در روزنامه ایزوستیا پیش بینی کرده است که خاورمیانه آبستن بحران های تازه ای است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین لوزانسکی در این تحلیل آورده است:

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا حین اعلام خروج از توافق با آمریکا از بریتانیا، فرانسه و آلمان به عنوان کشورهای سهیم شونده در نگرانی از امکان ساخت سلاح هسته‌ای ایران یاد کرد. مقصود این بود که موضع این کشورها اگر نه به عنوان حمایت از اقدام ترامپ پس حداقل توافق ساکت آنها ارزیابی شود. ولی چند دقیقه از این سخنرانی نگذشته بود که از همه اطراف دنیا و از جمله کشورهای مذکور اظهاراتی در محکوم کردن این قدم خطرناک بیان شد. و نه تنها متحدان آمریکا بلکه دموکرات‌ها در کنگره هم این اقدام ترامپ را محکوم کردند. و این در حالی بود که 67% شهروندان آمریکا از حفظ توافق حمایت کرده بودند.

در هر حال این تصمیم اتخاذ شده و سئوال این است که حالا چه باید کرد؟ بین صاحبنظران این دیدگاه بیان مي‌شود که حالا دست ایران برای از سر گرفتن فعالیت در جهت ساخت سلاح هسته‌ای باز شده و بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متوقف مي‌شود.

شاید بتوان گفت تصمیم ترامپ بر روابط با کره شمالی هم اثر جدی می‌گذارد. این قدم ارباب کاخ سفید مذاکرات آینده وی با رهبر کره شمالی را می‌تواند بغرنج کند. کیک جونگ اون در آستانه ملاقات با ترامپ می‌بیند که رئیس‌جمهور آمریکا با چه سهولتی موافقتنامه‌ها را نقض می‌کند و بلاتردید در مورد ممکن بودن اعتماد به آمریکا به فکر خواهد افتاد.

متأسفانه خاورمیانه آبستن تحولات مهمی است، امروز بحران عمیق دیگری در خاورمیانه آغاز مي‌شود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 776672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =