۰ نفر
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۷

شرایط کشور به گونه‌‌ای است که روح و روان مردم به واسطه فشارها و تنگناهای اقتصادی و درگیری‌های سیاسی داخلی آزرده خاطر شده و خروج آمریکا از برجام، چه بخواهیم و یا نخواهیم، مردم را نگران‌تر کرده است. بی‌تردید یکی از عوامل مهم به وجود آمدن حوادث دی‌ماه آزردگی روحی مردم از شرایط کشور بود و در این ماه‌ها هم اتفاقی نیفتاده است که مردم احساس آرامش و امیدواری کنند، بلکه رویدادهایی هم رخ داده است که بخش‌هایی از مردم را عصبانی‌تر کرده است.

قطعا در چنین شرایطی به ویژه وقتی نظام اسلامی در کشور حاکم است، رسالت علما و دلسوزان مردم در این است که با قلم و زبان و رفتار، آرام‌بخش جامعه باشند و روح امید و همبستگی را در جامعه زنده‌تر کنند.

در روزهای گذشته اطلاعیه‌های جداگانه‌ای از سوی جامعه محترم مدرسین و مجلس خبرگان منتشر شد که خلاف انتظار جامعه بود. در شرایطی که دشمن از هر سو دنبال ایجاد تنگنا و سختی برای کشور است و هر روز سنگی جلوی پای دولت و مردم انداخته می‌شود تا جامعه بیشتر عصبانی شود وقتی برخی آقایان هم بیایند توی سر دولت بزنند، بی‌تردید ناخواسته به اهداف دشمنان در آزرده‌تر کردن افکار عمومی کمک کرده‌اند.

از طرف دیگر خبرگان و علما جایگاه مهم و استراتژیک در کشور دارند. نبایستی به گونه‌ای موضع بگیرند که در افکار عمومی به این جایگاه لطمه بخورد.مردم می‌دانند برخی جریان‌های سیاسی و مرتبطین دنبال این هستند که به هر قیمتی شده،‌حتی آشفته کردن کشور، دولت را به زمین بزنند. نکند خدای ناکرده مردم این جایگاه خطیر را تا همراهی با جریانهای سیاسی تنزل دهند.

در ضمن مردم اگر بعضا شک داشتند که برجام منافع کشور را تأمین کرده یا نکرده است، با خروج آمریکا و خوشحالی صهیونیست‌ها و وهابیون، اطمینان کردند که اگر برجام اجرایی می‌شد، حتما منافع غیر قابل انکاری برای ایران داشت که آمریکا علیرغم کارشکنی‌ها و عمل نکردن به مفاد برجام حتی به قیمت پشت کردن به مقررات و عرف بین الملل و تقبیح شدن در افکار عمومی از آن خارج شد. مردم ما می‌فهمند که آمریکا از برجام ناامید شده که از آن بیرون آمده است. آنان انتظار دارند مخالفان و منتقدان برجام امروز دیگر آن را بفهمند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 776885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
    0 0
    ممنون از شما ولی ما خودمون می دونیم چه حالی داریم همه مسئولین هم می دونن ما چه حالی داریم مردم به همدردی نیاز ندارن ، وقتی دلشون آروم میشه که فقط یه نفر تو این مملکت پیدا بشه که کم حرف بزنه و بیشتر عمل کنه
  • بی نام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
    0 1
    آقای مطهری بسیار شایسته جواب جنتی را دادند ..