طی مراسمی سفارت آمریکا در قدس رسماً بازگشایی شد

ایسنا نوشت: همزمان با سالروز تشکیل ماهیت مجعول رژیم صهیونیستی در ۷۰ سال پیش، سفارت آمریکا در قدس طی مراسمی رسمی بازگشائی شد.

در مراسمی که امروز (دوشنبه) با حضور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و افراد مدعو از چندین کشور برگزار شد، سفارت آمریکا در قدس رسماً افتتاح گشت. بنیامین نتانیاهو نیز از دونالد ترامپ به دلیل "شجاعتش" در اجرایی کردن وعده خود جهت انتقال سفارت قدردانی نمود.

به گزارش روسیا الیوم، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در پیامی به شرکت کنندگان در این مراسم مدعی شد: قدس از گذشته پایتخت ملت یهود بوده است.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: امیدوار هستیم که به صلحی میان اسرائیل و فلسطینی‌ها دست پیدا کنیم.

ترامپ در ادامه اظهارات بی‌اساس و ادعاهای پوچ خود ادامه داد: اسرائیل یک "کشور مستقل" است و همانند هر کشوری در جهان حق دارد که پایتخت داشته باشد و قدس پایتخت حقیقی اسرائیل است.

رئیس‌جمهوری آمریکا مدعی شد: واشنگتن کاملاً به توافق صلح پایبند است.

وی تأکید کرد که ایالات متحده همواره شریک اسرائیل و مردم آن باقی خواهد ماند. بر اساس ادعای ترامپ، واشنگتن به تسهیل توافق صلح همیشگی کاملاً پایبند خواهد بود.

ترامپ در پیامی ضبط شده در مراسم افتتاح سفارت آمریکا در قدس تاکید کرد: اسرائیل یک "کشور دارای حاکمیت" است و امروز ما تصمیم انتقال سفارت آمریکا به قدس را اجرایی کردیم.

در همین راستا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: قدس پایتخت همیشگی مردم یهود و "اسرائیل" است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تصریح کرد: این روز بزرگ برای قدس و اسرائیل در خاطره ما و برای نسل‌های آتی ثبت خواهد شد. رئیس جمهوری آمریکا با این تصمیم خود جهت انتقال سفارت آمریکا به قدس، تاریخ را ساخت.

نتانیاهو اظهار کرد: ما از ترامپ به دلیل "شجاعتش" در اجرای وعده‌ خود برای انتقال سفارت آمریکا به قدس تشکر می‌کنیم. همچنین از وی به دلیل اینکه باعث شد ائتلاف با اسرائیل وسیع‌تر و گسترده‌تر از هر زمان دیگری باشد، قدردانی می‌کنیم.

از سوی دیگر، مشاور رئیس‌جمهور امریکا مدعی شد آمریکا با انتقال سفارتش از تل‌آویو به بیت‌المقدس نشان داده می‌توان به آمریکا اعتماد کرد.

جارد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ در مراسم انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی سخنرانی کرد.

کوشنر در این سخنرانی گفت: با انتقال سفارت به بیت‌المقدس، ما به دنیا نشان داده‌ایم که می‌توان به آمریکا اعتماد کرد.

وی در ادامه گفت: هفته گذشته دونالد ترامپ امریکا را از برجام خارج کرد.

کوشنر گفت که ترامپ هنگام انتقال سفارت گفته که تصمیم امروز به معنی کاهش تعهد آمریکا در حمایت از صلح نیست.

در همین حال، دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در اسرائیل به کسانی که در مراسم افتتاح سفارت واشنگتن در قدس حضور یافته، خوش‌آمد گفت و تلاش‌های دونالد ترامپ که قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته و سفارت آمریکا را از تل آویو به قدس انتقال داد، ستود.

فریدمن گفت: رخداد تاریخی انتقال سفارت به شهر قدس به دلیل شجاعت رئیس جمهوری آمریکا است.

شبکه المیادین نیز از اعتراضات در نزدیکی مکان سفارت آمریکا در قدس خبر داده است.

تا به این لحظه، بنا بر وزارت بهداشت فلسطین ۴۶ فلسطینی در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 776910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =