رکنا نوشت: یک دختر و پسر خارجی در خاک ایران دستگیر شدند.

ماموران گمرک در این عملیات 6 نفر تبعه کشور سوریه را از داخل بار کامیونها کشف کردند که این افراد قصد داشتند به صورت غیر قانونی و با مخفی شدن در داخل بار کامیونها از طریق مرزهای ایران وارد ترکیه شوند.

در عملیات نخست چهار فرد سوری از داخل بار یک دستگاه کامیون ترانزیتی توسط ماموران گمرک بازرگان کشف شد که این افراد در داخل بار کامیون حامل پنبه مخفی شده بودند و قصد داشتند به صورت قاچاق از مرزهای کشورمان خارج و به ترکیه بروند.

در دومین عملیات مبارزه با قاچاق انسان در روز گذشته نیز ماموران گمرک، دختر و پسر سوری را از لا به لای بار یک دستگاه کامیون کشف کردند که این دو نفر در داخل بار میلگرد صادراتی مخفی شده بودند و قاچاقچیان انسان می خواستند با مخفی کردن این افراد در داخل بار میلگرد نسبت به خروج این افراد اقدام کنند که با هوشیاری ماموران گمرک و رصد اطلاعات و به کمک دستگاههای کنترلی ایکس ری موفق به این کار نشدند.

ماموران گمرک در دو ماهه فروردین و اردیبهشت ماه سالجاری موفق به کشف 73 مورد قاچاق انسان شده اند .سال گذشته نیز با هوشیاری ماموران گمرک 500 مورد قاچاق انسان در داخل بار کامیون ها در گمرکات کشف شد.

بنابراین گزارش ؛ اقدامات گمرک ایران در مبارزه با مواد مخدر و قاچاق انسان بارها مورد تقدیر نهادهای بین‌المللی قرار گرفته و علاوه بر کسب رتبه اول گمرک ایران در مبارزه با مواد مخدر و قاچاق در میان گمرکات جهان؛ روز گذشته نیز در اجلاس روسای گمرکات کشورهای آسیا و اقیانوسیه پس از ارائه گزارش رئیس کل گمرک ایران در خصوص مبارزه با مواد مخدر و قاچاق؛ از تلاش‌ها و اقدامات گمرک ایران تقدیر به‌عمل آمد.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 777662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =