ایرنا نوشت: همزمان با روز جهانی موزه مجموعه‌ای از عروسک ‌های نفیس و قدیمی ثبت ملی که سفیران صلح سیار به کشورهای دیگر نیز هستند، در نمایشگاه «عروسک درگذر زمان» برای نخستین بار به تماشای عموم درآمده است.

در این موزه که امروز (جمعه) در برج آزادی گشایش یافت، 9 عروسک از سوی دانشگاه تهران 2 عدد عروسک (کلاه قرمزی و پسرخاله) از سوی موزه سینما، 20 عروسک متعلق به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و 70 عروسک متعلق به بنیاد فرهنگی هنری رودکی به مدت یک هفته در معرض دید تماشاچیان قرار گرفت.

همچنین 26 تابلو سایه و 30 عدد عروسک سایه از سوی اداره کل هنرهای نمایشی ، 3 عروسک عروسک خانه ماه گنج و 6 عدد عروسک متعلق به مجموعه طبیعت پایدار از دیگر ارائه شده این موزه برای تماشا هستند.

علاوه بر این عروسک ‌ها در این نمایشگاه برای نخستین بار 6 عروسک «دوتوک» از خراسان جنوبی، «دهتو دوک» از قشم، «لیلی بازبازک» از خوزستان، «تکتم» از اردبیل، «قورچوق» از ترکمن، «بی‌بی کک» عروسک زرتشتیان به عنوان عروسک‌هایی که به عنوان میراث ناملموس ثبت‌شده‌اند برای عموم به نمایش درآمده است.

این عروسک‌ها به عنوان موزه سیار سفیران صلح تاکنون به 9 کشور سفرکرده‌اند. نمایشگاه «عروسک در گذر زمان» به مدت یک هفته برای بازدید رایگان علاقمندان برپاست.

باشگاه خبرنگاران جوان نیز در این باره نوشت: عروسک‌های کلاه قرمزی و پسرخاله موزه سینمای ایران، در نمایشگاه «عروسک در گذر زمان» به نمایش گذاشته می‌شوند.

نمایشگاه «عروسک در گذر زمان» به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی، پنجشنبه سوم خرداد ۱۳۹۷ در موزه برج آزادی افتتاح می‌شود.

نمایشگاه «عروسک در گذر زمان» که از سوی کمیته بین‌المللی موزه‌های ایران (ایکوم) برپا شده است، از سوم تا دهم خرداد در برج آزادی برپا خواهد بود.


رونمایی از عروسک و لوازم التحریر فیلشاه
همچنین باشگاه خبرنگاران نوشت: تهیه‌کننده فیلشاه از پیوست فرهنگی این فیلم سینمایی و رونمایی از نوشت افزار مرتبط با آن خبر داد.

هادی اسماعیلی روابط عمومی انیمیشن «فیلشاه»، با توجه به اعلام خبر 7 میلیاردی شدن فروش این اثر و ثبت رکورد پر فروش ترین انیمیشن تاریخ سینمای ایران، گفت: با وجود پایان زمان رسمی اکران و گرفته شدن سرگروه پخش این فیلم در نیمه شعبان و جایگزینی فیلم چهار راه استانبول، اکران این انیمیشن قرآنی همچنان ادامه دارد. اکران موضوعی است که به سینمادارها و مخاطبان برمی گردد و تا زمانی که سینمادارها احساس کنند، این فیلم مخاطب دارد؛ فیلم را به صورت محدود بر پرده نگه می دارند.

وی ادامه داد: مخاطب این فیلم نیز بچه ها و خانواده ها هستند و چون سینمای کودک و نوجوانی وجود ندارد، کمی دیرتر و سخت تر تصمیم می گیرند که به سینما بروند و کمی مخاطب این فیلم در بازه زمانی طولانی تری به سینما می‌آید. احتمالاً اکران این فیلم تا عید فطر ادامه پیدا می کند.

اسماعیلی درباره وجود پیوست فرهنگی این انیمیشن گفت: چون در مجموعه ما نگاه عملا نگاه کمپانی محور است، به پیوست ها و به قولی اتفاق های بعد از اکران هم نگاه می کنیم؛ یعنی نیامده ایم انیمیشنی بسازیم و برویم. می خواهیم شخصیت پردازی و کاراکترها به طور کامل شکل بگیرد. هم اکنون چند چیز را در فضای اکران رونمایی کرده ایم مانند صورتک ها، بادکنک، تن پوش و تم جشن تولد و ...؛ اما اینها یک تکمله‌ای دارد که تا یک ماه دیگر رونمایی می شود؛ مانند پوشاک و لوازم التحریر، عروسک و...

اسماعیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر آنکه اگر بنا بر شخصیت پردازی است، آیا قسمت 2 و 3 این انیمیشن هم ساخته خواهد شد، گفت: در حال امکان سنجی ساخت سریال این انیمیشن و به دنبال سرمایه گذار هستیم؛ اما هنوز قطعی نیست.
4527

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 779261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =