رکنا نوشت: پدر خانواده وقتی پی به ارتباط شوم دوستش با دخترش برد در سناریویی طراحی شده همراه اعضای خانواده اش مرد آشنا را با ضربات چاقو به قتل رساندند و عامل اصلی این جنایت پس از صدور حکم به دار مجازات آویخته شد.

 رسیدگی به این پرونده به دنبال مراجعه مرد جوانی به کلانتری 12 واوان درجنوب تهران آغاز شد. مرد جوان به افسر نگهبان گفت: امروز همکارم، پوریا به نمایشگاه نیامد، تلفن همراهش هم خاموش بود.درحالی که بشدت نگرانش بودم و برای اینکه سراغی از او بگیرم به خانه‌اش رفتم. ماشین جلوی خانه‌اش پارک بود اما کسی در را باز نکرد. این درحالی بود که صدای تلویزیون از داخل خانه به گوش می‌رسید. به نظرم ماجرا مشکوک است.

به دنبال اظهارات مرد جوان، مأموران راهی محل شده و پس ازورود به خانه با جسد مرد جوان روبه‌رو شدند که روی او پتویی آبی رنگ کشیده شده بود.

بررسی‌های متخصصان پزشکی قانونی نشان می‌داد که مقتول با ضربات مرگبار به قتل رسیده است.لکه‌های خون نیزروی چوب دستی و دیوارهای خانه به وضوح دیده می‌شد اما اثری از جسم نوک تیز در محل دیده نشد.در تحقیقات بعدی نیزمشخص شد پوریا برای کار به تهران آمده اما همسر و فرزندانش در شهرستان زندگی می‌کنند. همچنین کارآگاهان دریافتند زن جوانی هم به خانه وی رفت وآمد داشته است.

در ادامه بررسی‌ها همکار مقتول به مأموران گفت: مدتی است که پوریا با زن جوانی به نام فتانه در ارتباط است و رابطه آنها به قدری صمیمانه است که برای فتانه خانه‌ای اجاره کرده است. اما مدتی قبل فتانه مخفیانه خانه را ترک کرد. باتوجه به این گفته‌ها، ردیابی برای شناسایی فتانه آغاز و او ازسوی مأموران بازداشت شد.

زن جوان در تحقیقات گفت: مدتی است که پوریا را می‌شناسم، او با مردی به نام شهاب اختلاف دارد. یک روز که خانه پوریا بودم شهاب و همسر و دخترش هم به خانه پوریا آمدند. درگیری آنها سر همسر و دختر شهاب بود اما چیز دیگری متوجه نشدم.

به دنبال اظهارات فتانه، مأموران شهاب و خانواده‌اش را شناسایی و برای تحقیقات به اداره آگاهی منتقل‌شان کردند. شهاب درنخستین بازجویی‌ها و تحقیقات منکراطلاع ازماجرا شد. اما همسرش دراتاق دیگربازجویی لب به سخن گشود: من می‌دانستم که همسرم قصد کشتن پوریا را دارد. او چند ماهی بود که نقشه قتل را کشیده بود.چراکه پی برده بود دخترمان توسط پوریا مورد آزارواذیت قرارگرفته است. شب حادثه به همراه همسر، دخترم و دوست شوهرم وارد خانه قربانی شدیم.

بعد هم دوست شوهرم با چوب ضربه‌ای به سر او زد و شوهرم هم با چاقوبه جانش افتاد. بعد از آن چاقو را زیر پاهایش شکست و شکسته‌های آن را پشت یخچال انداخت.با توجه به اظهارات زن میانسال، شهاب نیز به قتل اعتراف کرد. بدین ترتیب با کشف آثارجرم، سه متهم دیگرنیز بازداشت شدند.

پس از تکمیل تحقیقات، متهمان در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفتند. شهاب به عنوان متهم ردیف اول به قصاص محکوم شد. پس از تأیید حکم در دیوانعالی کشور، مرد میانسال در زندان به دار آویخته شد. براساس حکم دادگاه، سایر همدستان قاتل نیزبه زندان محکوم شده‌اند.

45302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 779972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رسول IR ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    107 8
    پس دفاع از ناموس چی میشه ؟ این چه عدالت و قانونیه ؟
  • بی نام A1 ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    73 3
    آیاناعادلانه نیست؟
  • عباس A1 ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    88 5
    سلام،این فرد نبایداعدام می شدچرا که برای دفاع از ،ابرو،شرافت وناموسش دست به این قتل زده بودلحظه ای خودمان را جای این مردبینوا بگذاریم فشار روانی وحشتناک ازدادن حیثیت فردی واجتماعی اورا درک می کنیم.اونهایتا باید به حبس ابدمحکوم می شد.افرادزیادی قتلهای عمد با نیت های پلید ومجرمانه انجام می دهند ولی بعد بخشوده وآزاد می شوندولی این فرد که برای دفاع از کیان خانواده وجیثیتش دست به این قتل زده باید اعدام شود.
  • پرهام IR ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    80 3
    اخه چرا اعدام کسی که از ناموسش دفاع کرده نباید اعدام بشه چون مرگ حق اون کثافط بوده و هر کسی دیگه بود این کارو می کرد ....
  • بی نام IR ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    66 1
    اعدام چه راحت احسنت به دادگستری
  • عباس ف A1 ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    38 0
    ""ارتباط شوم"" و ""عامل اصلی این جنایت""چه تناقض کلامی ومفهومی فرهنگی عجیبی
  • بی نام IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    69 1
    پس جرم متجاوز چی شد؟
  • سعید IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    57 1
    بنازم به این قوانین قضایی ...به به...طرف انتقام دخترش گرفته بعد اعدامش میکنن......علی برکت الله
  • رضا A1 ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    40 0
    جنایت رو اونیکخ کشتن مرتکب شده نه این یکی
  • بی نام US ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    68 0
    عجیبه چند روز پیش در همین خبر انلاین خبری بود مبنی بر اینکه مردی همسرش را به این دلیل که با فردی ارتباط دارد به قتل رسانده بود بعد دادگاه اون زن رو مهدور الدم دونست و حکم قصاص مرد رو ندادن .خوب الان این با اون چه فرقی داره اون اقاهه به دخترش تجاوز کرده و اونو کشته و اون اقا هم مهدور الدم بوده
  • بی نام A1 ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    62 0
    این هم نتیجه چهل سال بودجه های فرهنگ سازی
  • بی نام EU ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    39 2
    اگه به دخترش تجاوز شده. قتل حق متجاوز بوده . چرا اعدامش کردید؟
  • محمدرضا A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    7 11
    عجب. حتی نقشه قتل درست و حسابی هم نمیتونن بکشن
  • بی نام IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    41 1
    دفاع از ناموس مجازاتش مرگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    46 1
    پس تکلیف متجاوز چی میشه؟ چون طرف یک زن بوده هم عفتش از دست داده هم پدرش را و متجاوز به ریش نداشته همه زنان و پدرانشان میخندد
  • محمد A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    1 2
    وقتی که زبونت درازه و از حجاب اختیاری دفاع می کنیداز اختلاط عروسی و مهمانی دفاع می کنیداز سفر ترکیه و تایلند و روابط نامشروع دفاع می کنیداز محدودیت های شریعیت گله مندیدنتیجه اش فساد در اخلاق و هرزه گرایی جامعه به انواع و اشکال مختلف می شود.رجوع به شریعت خاندان مطهر ائمه هدی راه نجات خودتان و خانواده تان است.تا دیر نشده و در لجن فرهنگ غرب غرق نشده اید ای جامعه ایران و خصوصا تهران برگردید.