سخنگوی شورای شهردر دیدار با رییس دانشگاه آزاد کرج گفت که بعد از مدت ها مدیریت دانشگاه به فردی بومی، علمی، پژوهشی و متخصص واگذار شده است

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج: رحیم خستو با اشاره به نقش دانشگاه ها در ارتقای سطحِ علمی و فرهنگی شهرها، گفت: از طرفی به این نکته مهم باید اشاره کرد که نبود "نگاه برابر" به یکی از مشکلات اساسی دانشگاه ها مبدل شده است.

وی با اعلام اینکه دانشگاه آزاد اسلامی کرج در بین سایر مراکز آموزشی و دانشگاهی مظلوم واقع شده است، اظهار کرد: اگر در شهرها نگاهِ دانشگاهی وجود داشته باشد قطع یقین مشکلات کمتری در بخش های مختلف شهری شاهد خواهیم بود.

این عضو شورای اسلامی کرج گفت که در گذشته نگاه ابزاری به دانشگاه آزاد وجود داشته است.

وی در بخش دیگر صحبت های خود با اشاره به لزوم اصلاحِ فضای سبز دانشگاه آزاد اسلامی کرج، افزود: نگهداری از فضای سبز دانشگاه آزاد با توجه به وسعتی که دارد هزینه های هنگفتی خواهد داشت لذا جذب "ایده های دانشجویی" می تواند در این زمینه کمک حال باشد.

تخصص‌گرایی مبنای انجام اقدامات پارلمان شهری
دبیر شورای اسلامی شهر کرج نیز در این نشست گفت: شورای اسلامی شهر کرج در دوره پنجم در نگاه و روش خود تغییر ات مثبتی به وجود آورده است به گونه ای که استفاده از نیروهای جوان و متخصص در صدر اقدامات این مجموعه قرار گرفته است.

مهدی حاجی قاسمی با اشاره به توانمندی دانشگاه آزاد اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج به رغمِ تاثیرگذاری ذاتی هنوز موفق به برقراری ارتباط موثر نشده است که شاید دلیل اصلی آن حصاری است که به دوری خود تنیده.

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج در بخش دیگر صحبت های خود ایجاد "درآمد پایدار" برای دانشگاه آزاد را امری ضروری دانست.

وی با اشاره به اعلام اینکه مطالعات امکان سنجی اجرای طرح تراموا در حال انجام است که قطع یقین دانشگاه نیز در این طرح در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: اگر دانشگاه مساعدت لازم در این بخش را داشته باشد جذابیت ویژه ای برای سرمایه گذاری به وجودخواهد آمد.

حاجی قاسمی به گذر بزرگراه شمالی از شمال این دانشگاه اشاره کرد و گفت: علی رغم اینکه اجرای این پروژه به حمایت های ملی و فرا استانی نیاز دارد اما دانشگاه نیز باید همکاری ویژه ای در بخش های مختلف این طرح داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه ارایه ایده در خصوص توسعه بخش فرهنگی کرج با اتکا بر ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی مثمر ثمر خواهد بود، اظهار کرد: طبق آمار دریافتی بیش از ۳۵ درصدِ فارغ تحصیلان کرج از دانشگاه آزاد هستند که باید از این فرصت به خوبی استفاده کرد، اعتقاد دارم دانشگاه آزاد می تواند در بخش های مختلف مانندِ اتاق فکر به مجموعه مدیریت شهری و شورای شهر کمک نماید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 780334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =