۰ نفر
۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۷

ایسنا نوشت: آرامش شکننده سراسر غزه را از ساعت چهار صبح به وقت محلی بعد از شب طولانی تبادل آتش میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین فرا گرفته است.

به گزارش سایت شبکه الجزیره، در حالی که جهاد اسلامی اعلام کرد، گروه‌های فلسطینی در نوار غزه تحت نظارت مصر به توافق آتش‌بس با رژیم صهیونیستی در پایان یک روز تنش نظامی بی‌سابقه از سال ۲۰۱۴ رسیده‌اند،‌ جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از شب گذشته تا ساعات اولیه صبح امروز (چهارشنبه) سلسله حملاتی را به مواضع مقاومت در  سراسر غزه داشتند.

سلسله حملات رژیم صهیونیستی به غزه تلفاتی نداشت اما باعث شد مقاومت فلسطین نیز با راکت و خمپاره پاسخ این حملات را بدهد و شهرک‌های هم‌جوار غزه را هدف بگیرد.

در جریان حملات متقابل صدای آژیرهای خطر در سراسر شهرک‌های هم‌جوار غزه ده‌ها بار به صدا درآمد. ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، جنگنده‌هایش ۲۵ مقر نظامی مقاومت را در غزه با بیش از ۶۰ موشک از روز سه‌شنبه تاکنون هدف قرار داده‌اند.

در عین حال پهپادهای جاسوسی رژیم صهیونیستی به طور گسترده در حریم هوایی غزه به پرواز درآمدند.

این در حالی است که داوود شهاب، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد، در سایه تماس‌های مصر با دو جنبش جهاد اسلامی و حماس بر تثبیت توافقات آتش‌بس سال ۲۰۱۴ توافق شد و گروه‌های فلسطینی به توافق آتش‌بس تا زمانی که اشغالگران اسرائیلی پایبند باشند، متعهد خواهند بود.

این در حالی است که رویترز به نقل از یک منبع اسرائیلی گزارش داد، اخبار درباره دستیابی به توافق آتش‌بس صحت ندارد.

وی درباره اینکه آتش‌بس شامل حماس که بر نوار غزه مسلط است، هم می‌شود یا نه گفت: تمام گروه‌های فلسطینی متعهد به این توافق هستند.

این اظهارات شهاب در پی اخباری است مبنی بر اینکه مسؤولان حماس و جهاد اسلامی شب گذشته اعلام کردند، تماس‌هایی را از جانب مصر به منظور دستیابی به آتش‌بس با طرف اسرائیلی دریافت کرده‌اند.

مسؤولان گفتند، دو جنبش مذکور از مصر خواستند تا اسرائیل به تفاهمات آتش‌بس اعلام شده از زمان پایان جنگ ۲۰۱۴ علیه نوار غزه به منظور پذیرش آتش‌بس از جانب خودشان پایبند باشد.

دو جنبش شرط کردند، اسرائیل باید به معادله آتش‌بس مقابل آتش‌بس پایبند باشد و هرگونه حمله اسرائیل با واکنش مقاومت روبه‌رو خواهد شد.

اما قاهره تاکنون این تماس‌های مذکور را تایید را تکذیب نکرده است.

حازم قاسم، سخنگوی حماس نیز به خبرگزاری آناتولی گفت، مصر تماس‌هایی را برای بررسی آتش‌بس در غزه با حماس برقرار کرده است.

قاسم افزود: حماس به طرف مصری گفته گروه‌های مقاومت فلسطین متعهد به آتش‌بس تنها تا زمان تعهد دشمن اسرائیلی هستند.

حماس همچنین به قاهره تاکید کرده است که هرگز اجازه نخواهد داد قواعد درگیری تغییر کنند و هرگونه حمله اسرائیل به غزه با پاسخ مقاومت روبه‌رو خواهد شد.

قاسم افزود: ما به مصر گفتیم که اسرائیل طرفی است تنش را به واسطه هدف گرفتن اعضای مقاومت شروع کرد.

نافذ عزام، عضو دیگر جهاد اسلامی نیز گفت: من با مصری‌ها ارتباط داشتم آنها می‌خواهند ملت فلسطین و غزه از هرگونه رنجی که پیامد حمله نظامی اسرائیل است،‌ دور باشند.

وی تاکید کرد: گروه‌های فلسطینی به قاهره گفته‌اند که به تفاهمات بسته شده از زمان جنگ ۲۰۱۴ پایبند هستند.

این در حالی است که حماس و جهاد اسلامی در بیانیه‌ای مشترک مسؤولیت شلیک ده‌ها خمپاره و راکت به سرزمین‌های اشغالی را برعهده گرفتند، حملاتی که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی را وادار به انجام سلسله حملاتی به مقرهای نظامی به خصوص مواضع حماس و جهاد اسلامی کرد.


بیانیه مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین: حملات راکتی ما در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی صورت گرفته است

در همین حال، گردان‌های «عزالدین قسام» شاخه نظامی جنبش حماس و «سرایا القدس» شاخه نظامی جنش جهاد اسلامی سه شنبه شب بیانیه‌ای مشترک درباره حملات راکتی و خمپاره‌ای گروه‌های مقاومت به فلسطین اشغالی صادر کرده و در آن مسئولیت این حملات را بر عهده گرفتند.

در بیانیه مشترک آمده است که از این پس موشک رژیم صهیونیستی را با موشک و خون را با خون پاسخ می‌دهیم و هرگز به دشمن اجازه نخواهیم داد که معادله جدیدی را علیه فلسطینیان عملیاتی کند.

در این بیانیه تاکید شد که حملات موشکی و راکتی نیروهای مقاومت فلسطین در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی صورت گرفته و مقاومت هرگز به دشمن اجازه نخواهد داد که اقدامات جدیدی با هدف ریخته شدن خون آحاد ملت فلسطین صورت بگیرد.

در ادامه بیانیه گردان‌های عزالدین قسام و سرایا القدس آمده است که «پاسخ ما این معنی را می‌دهد که در برابر جنایات صهیونیستی سکوت نخواهیم کرد.»

ساعات ابتدای صبح امروز (سه‌شنبه) بود که به اذعان ارتش رژیم صهیونیستی، 25 خمپاره از نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در جنوب فلسطین اشغالی شلیک شد. جنگنده‌های این رژیم نیز در واکنش به این امر، به چندین هدف متعلق به جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در غزه حمله کردند.

در پی شلیک این موشک‌ها، آژیرهای هشدار حمله موشکی چند ساعت به‌طور ممتد در مناطق مجاور نوار غزه به صدا درآمد و صهیونیست‌ها به داخل پناهگاه‌ها رفتند. ساعتی بعد از موج اولیه شلیک خمپاره‌ها، مجددا 2 خمپاره دیگر به این مناطق شلیک شد.

پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تاکنون ۶ نفر از شهرک‌نشینان در حملات خمپاه‌ای امروز فلسطینیان زخمی شده‌اند که وضعیت جسمانی برخی از آنها وخیم است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 780511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =