معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از راه اندازی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت دراین اداره کل با هدف شفافیت در معاملات مالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین منطقه  مازندران ، اصغر میرایی محمدی در کلاس کارگاهی دو روزه این سامانه با اعلام این خبر افزود : هیات وزیران به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت (مرکز توسعه تجارت الکترونیکی) و امور اقتصادی و دارایی و سازمان اداری و استخدامی کشور راه اندازی کامل سامانه تدارکات الکترونیکی دولت را در تمام دستگاههای اجرایی تصویب کرده است .
وی خاطر نشان کرد : در راستای این بخشنامه سامانه الکترونیکی معاملات دولت، ایجاد و تمام اسناد در آن به صورت الکترونیکی بارگذاری شده و قابلیت پرداخت و دریافت الکترونیکی نیز ایجاد شود.
میرایی تصریح کرد : برمبنای این مصوبه، در معاملات الکترونیکی دولت، تمامی اسناد به صورت الکترونیکی ارائه و نیز پرداخت هایی که به صورت الکترونیکی انجام می شود به تایید دیوان محاسبات و خزانه داری کل کشور برسد.
وی در خصوص ضمانت اجرایی راه اندازی این سامانه تاکید کرد : این مصوبه با همراهی نهادهای نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات تنظیم شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع در ادامه بر این نکته تاکید کرد که با راه اندازی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت ، تمامی مزایده ها ، مناقصه ها و خریدهای دولتی به صورت الکترونیکی و شفاف انجام خواهد شد.
وی با تاکید براینکه پذیرش اسناد به صورت الکترونیکی، باعث روان شدن و شفاف شدن معاملات دولت می شود، ادامه داد: درخصوص پرداخت آنلاین نیز زیرساخت ها از سوی بانک مرکزی آماده خواهد شد وبانک مرکزی هم موظف است که شرایط انتقال حساب های دولت به بانک مرکزی را با سرعت بیشتری دنبال کند.
میرایی در پایان سخنان خود افزود: شفافیت بیشتر فرآیندهای مالی، حذف بوروکراسی اداری در انجام مناقصات و مزایده‌ها، توسعه دولت الکترونیک در حوزه‌های کارپردازی و خرید اموال و خدمات مالی و کاهش هزینه های اداری، ایجاد امکان نظارت دقیق دیگر دستگاههای مسئول مانند امور مالیاتی بر کیفیت انجام مراحل مناقصات و مزایده‌ها را می‌توان از اهم امتیازات استقرار این سامانه برشمرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 780763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =