برنا نوشت: عضو کمیسیون اصل نود در مجلس شورای اسلامی گفت: پرونده سعید طوسی در کمیسیون اصل نود مورد بررسی قرار گرفت اما یکی از پرونده‌های او محرمانه بود.

«بهرام پارسایی»، در خصوص «ورود این کمیسیون به پرونده حادثه دانش آموزان غرب تهران» گفت: در کمیسیون اصل نود این موضوع مطرح شده است و پیگیری‌های ابتدایی و مکاتبه با دستگاه‌های ذیربط به صورت فوری صورت خواهد گرفت. سپس اطلاعات جمع آوری شده و حتما رسیدگی به طور جدی صورت خواهد گرفت. طبق قانون وظیفه کمیسیون اصل نود نظارت بر طرز کار سه قوه است و این اتفاق برمی‌گردد بر طرز کار غلط بر مجموعه آموزش و پرورش که چنینی حادثه‌ای اتفاق افتاده است.

پارسایی با اشاره به اینکه «آموزش و پرورش اعلام می کند این اتفاق تعرض نیست» گفت: این فقط اظهار نظر این وزارت خانه است. هر اقدامی که صورت گرفته کاری ضد اخلاقی، ناپسند و به طور مطلق غیر قابل دفاع است. اینکه مدام اعلام می شود این تجاوز نبوده، کار درستی نیست. این موضوع باعث بدبینی بیشتر و ایجاد شک و شبهه می‌شود و باید اجازه داده شود، قوه قضاییه در مسیر خود به این پرونده رسیدگی کند.

وی اضافه کرد: کمیسیون اصل نود هم قطعا به این موضوع ورود پیدا خواهد کرد. اما بحث این است که این اقدام باعث جریحه‌دار شدن افکار عمومی و بی‌اعتمادی مردم شده و در همه نقاط کشور خانواده ها به طور جدی نگران هستند.

پارسایی گفت: مدرسه امن‌ترین جایی است که والدین می‌توانند به آن اعتماد کنند. قوه قضاییه باید اشد مجازات را برای کسانی که جرم مرتکب شده اند، در نظر بگیرد. اما فقط آن شخص مقصر نیست بلکه سیستم نظارت و گزینش آموزش و پرورش خصوصا در مدارس غیر انتفاعی نیز مقصر است. این اتفاق به جامعه و انسان های فرهیخته لطمه وارد می‌کند.

عضو کمیسیون اصل نود تاکید کرد: شخص مرتکب به جرم قطعا مجازات خواهد شد و افرادی که در مسئولیت، نظارت و انتخاب افراد کوتاهی کردند، این ها هم مورد پیگیری و مجازات قرار می گیرند.

پارسایی در ادامه بیان کرد: بدون شک عوامل برخورد و بازدارندگی نمودش در جامعه مشخص است. پرونده سعید طوسی در کمیسیون اصل نود مورد بررسی قرار گرفت اما یکی از پرونده های او محرمانه بود و انتظار ما هم برخورد به گونه ای دیگر بود. نه در نظر افکار عمومی و نه در نظر من نماینده مجلس پرونده سعید طوسی بسته نشده ولو اینکه این پرونده بسته شده باشد. بدون شک عدم برخورد یا برخوردهای دوگانه با جرم های مشابه هم می تواند عدالت ما را زیر سوال ببرد و هم باعث افزایش بی‌اعتمادی در جامعه شود.

او ادامه داد: این گونه نیست بگوییم پرونده سعید طوسی بسته شده بنابراین پرونده مدرسه شهرک غرب هم باید بسته شود. به نظر من، افراد دیگر هم که پرونده آنها در افکار عمومی همچنان باز است، باید به صورت جدی رسیدگی شود.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 781205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =