سخنگوی وزارت امور خارجه به تازه ترین اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره اعمال تحریم های بی سابقه و در عین حال ابراز امیدواری برای یک توافق جامع با ایران واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قاسمی گفت: تصور می كنم آقای ترامپ لازم است از خبرگان و دانایان در آمريكا بخواهند گزارش جامعی از سير تحولات تاريخی ايران زمين را برايشان بازگو نمايند. ایرانیان در همه ادوار و در طول تاریخ پر افتخار خود نشان داده اند که هرگز در مقابل قلدری و تهدید، پندار، کردار و رفتار خردمندانه خویش را تغییر نداده و نمی دهند و تا آمریکا در مقابل عظمت ملت کهن و متمدن ایران و منطق محكم ايرانی با زبان تکریم و نه زبان تهدید و تحریم سخن نگوید، هیچ چشم اندازی برای هیچگونه گفتگویی و در هیچ زمینه ای با رژیم آمریکا متصور نيست؛ زبان ايرانيان در همه ادوار و در برابر هجوم بيگانگان در گذر زمان و اين پهنه جغرافيايی، زبان مقاومت دليرانه، زبان منطق، دانش و خرد ورزی و نهايتا هضم و دفع متجاوز بوده است.

‏‌‎بهرام قاسمی خاطر نشان کرد: برجام نمونه اعلای بدعهدی، پیمان شکنی و نقض صریح قوانین و مقررات بین المللی است که توسط دولت آمریکا و شخص آقای ترامپ نادیده انگاشته شد و در كنار ديگر بد عهدی ها، كارشكنی ها، يك جانبه گرايی ها و خود بزرگ بينی ها حتی در رفتار با متحدين نزديک ايالات متحده به رسوايی بیشتر و تاریخی آمریکا انجامید. امروز کمتر دولت مستقلی از شرق تا غرب عالم وجود دارد که چشم انداز روشنی از همکاری و هم پیمانی با دولت آمریکا داشته و بدان مطمئن و خوشبین باشد.

‏‌‎قاسمی در پایان تاکید کرد: دولت و ملت ایران اگر چه از هیچگونه تحریم و فشار و رفتار زورمدارانه، پليسی و غیرقانونی در جهان نسبت به هيچ كشوری استقبال نمی کند و تمامی اين گونه رفتار های غير متمدنانه را محكوم می داند اما بار ديگر به دولت ايالات متحده يادآور می شود ایرانیان ۴۰ سال است با سلاح خرد، اراده و تکیه بر توانمندی و هوشمندی و جديت خود به تحریم های به اصطلاح شدید و کمر شکن دولت های مختلف آمریکا وقعی ننهانده و هیچگاه در مقابل زورگویی و قلدری سر خم نکرده و نمی کند. دولت آمریکا به عنوان " تروریست اقتصادی" که با ابزار تحریم به تهدید سایر دولت ها، ملت ها و شرکت های مستقل جهان مشغول است عاجز تر از آن است در اراده ملت ايران كه مصمم به حفظ استقلال خود و مبارزه با تروريسم و متعهد به ثبات، امنيت و توسعه اقتصادی در منطقه است خللی وارد سازد. ‏‌‎ايالات متحده و آقای ترامپ بهتر است بجای اظهار اميدواری برای رسيدن به يك توافق جامع با ايران، تهديد، تحريم، فشار و بد عهدی و يک سو نگری خود را نسبت به ديگر كشورها و ملت های جهان متوقف نمايند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 782210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
    1 1
    در سخنرانی اخیر ترامپ با روش حرف زدن خاص خودش گفت که رفتار ایران در خاورمیانه تغییر کرده و به نوعی از آن اظهار خشنودی کرد البته ضمن تاکید دوباره بر تداوم فشار تحریم ای شدید و بی سابقه، که شاید معتقد است مشابه انها رهبر کره شمالی را از پا انداخته و وادار به مذاکره و ملحق شدن به نوعی خلع سلاح هسته ای کرده است. ما تنها دولت ملتی هستیم که گرچه حق تقریبا" با اوست ولی نحوه طرح و ابراز خواسته های معقولش هم سبب شده در تعاملات بین المللی همیشه بازنده و به نوعی مظلوم واقع شود ...