شبکه چهار سیما به مناسبت چهل و یکمین سالروز درگذشت دکتر علی شریعتی ( ۲۹ خرداد سال ۵۶) ویژه‌برنامه‌ای با عنوان «میراث کویر» را برای پخش آماده کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تصویربرداری برنامه «میراث کویر» در دو قسمت ۶۰ دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی مصطفی پورمحمدی در خانه موزه دکتر شریعتی انجام شده است.

به گفته پورمحمدی (تهیه‌کننده) این برنامه به مناسبت ۲۹ خرداد سالروز درگذشت دکتر شریعتی در قالب ترکیبی تهیه شده است.

همچنین تصویربرداری این مجموعه در خانه موزه دکتر شریعتی صورت گرفته و در این مکان با شاگردان استاد از جمله دکتر محمدحسین پاپلی یزدی، نویسنده کتاب «شازده حمام» و استاد دانشگاه فردوسی مشهد گفت‌وگو شده است.

تهیه‌کننده این مستند درباره جزئیات این مستند گفت: «اجرای برنامه را علیرضا سمیع‌پور، کارگردان مستند «شریعتی بدون روتوش» بر عهده دارد و در بخش دیگری از برنامه با محمدعلی نجفی، کارگردان تئاتر و تلویزیون که در زمان دکتر شریعتی و به دخواست وی کارگردانی تئاتر «ابوذر» را بر عهده داشت، گفت‌وگو می‌کند.»

تهیه‌کننده «میراث کویر» به دیگر مهمانان برنامه اشاره کرد و گفت: «محمد اسفندیاری، پژوهشگر و نویسنده «کتاب‌شناسی توصیفی شریعتی» و «شعله بی‌قرار» درباره موضوع «شریعتی و شجاعت اندیشیدن» صحبت می‌کند و در بخشی دیگر علیرضا سمیعی‌پور با حجت‌الاسلام والمسلمین علی ذوعلم درباره «مایه های انقلابی اندیشه شریعتی» به گفت‌وگو می‌پردازد. همچنین گزیده‌ای از سخنرانی دکتر نعمت‌الله فاضلی، دکتری انسان شناسی اجتماعی درباره «شریعتی به عنوان یک پدیده اجتماعی» در این برنامه پخش می‌شود.»

پورمحمدی یادآور شد: «پخش تصاویر کمتر دیده‌شده از دکتر شریعتی به همراه پخش گزیده‌ای از سخنرانی‌های وی از جمله بخش‌های دیگر این ویژه‌برنامه تلویزیونی است.»

ویژه‌برنامه «میراث کویر» در دو قسمت ۶۰ دقیقه‌ای در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۲۹ و ۳۰ خرداد ماه) ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

همچنین شبکه چهار سیما برای سالروز درگذشت دکتر علی شریعتی برنامه دیگری با عنوان «فرزند کویر» که به ناگفته‌های زندگی او می‌پردازد را تدارک دیده است که امشب (۲۸ خرداد ماه) ساعت ۲۲ راهی آنتن می‌شود.

مستند «فرزند کویر» به کارگردانی مینو بیگی به محل تولد‍، زندگی و دیدگاه‌های دکتر علی شریعتی می‌پردازد.

57244

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =