ضرورت ایجاد چمن مصنوعی دانشگاه لرستان / مطالعات ساخت استخر در سایت کمالوند

دبیر شورای عالی ورزش دانشگاه لرستان گفت:«با حمایت تیم مدیریتی دانشگاه لرستان، امکانات میزبانی برخی مسابقات کشوری و منطقه‌ای ایجاد و موفقیت‌های خوبی در سالهای اخیر برای حوزه ورزش و تربیت بدنی دانشگاه، حاصل شده است

به گزارش خبرآنلاین لرستان،دکتر مسعود رحمتی در جلسه شورای عالی ورزش دانشگاه لرستان که به ریاست رئیس دانشگاه، دکتر خسرو عزیزی و حضور معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی و دانشجویی، دکتر رشیدیان و دکتر یونسی در سالن کنفرانس دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه لرستان تشکیل شد، تشریح کرد:«با حمایت ریاست دانشگاه لرستان و معاونت دانشجویی دانشگاه، در حوزه زیرساخت‌سازی و تجهیزکردن سالنهای ورزشی دانشگاه و نیز موفقیت‌های ورزشی، اقدامات خوبی انجام شده است».

وی توضیح داد:«برای نمونه، دانشگاه لرستان، امکانات استاندارد ورزشی برای میزبانی مسابقات را نداشت ولی با اقداماتی که انجام شد این امکان مهم فراهم شد که دانشگاه لرستان بتواند به عنوان میزبان مسابقات ورزشی دانشجویی، میزبانیهای مختلفی را عهده‌دار شود».

دبیر شورای عالی ورزش دانشگاه لرستان و مدیر تربیت بدنی دانشگاه ادامه داد:«زیرساخت‌سازی و استانداردسازی سالن‌های ورزشی دانشگاه به ما این امکان را داد که بتوانیم در سال گذشته، میزبان مسابقات دانشجویی کاراته منطقه پنج کشور باشیم که در این مسابقات، دانشگاه لرستان به مقام دوم دست یافت و همچنین دیگر مسابقات متعدد از جمله مسابقات طناب‌کشی کارکنان را توانستیم میزبانی و برگزار کنیم».

دکتر مسعود رحمتی اظهار داشت:«با تأکیدات معاونت دانشجویی دانشگاه لرستان، رویکرد مجهز کردن سالنهای ورزشی مراکز اقماری وابسته به دانشگاه لرستان را اجرایی کردیم که می‌توان برای نمونه به تجهیز سالنهای ورزشی ایروبیک مراکز اقماری کوهدشت و نورآباد اشاره کرد».

وی بیان داشت:«از دیگر موفقیت‌های ورزشی دانشجویی دانشگاه لرستان، قهرمانی تیم تکواندوی دانشجویی دانشگاه در مسابقات منطقه پنج کشور و راهیابی این تیم به المپیاد دانشجویی شیراز بوده است؛ همچنین دانشگاه لرستان میزبان مسابقات دانشجویی جودو بود و توانست مقام اول جودوی پسران را کسب کند؛ در مسابقات فوتسال دانشجویان دختر منطقه پنج کشور هم میزبان بودیم و توانستیم عنوان سوم این مسابقات را کسب کنیم؛ در ورزش والیبال هم میزبان بودیم و مقام تیمی سوم را به دست آوردیم».

دبیر شورای عالی ورزش دانشگاه لرستان تشریح کرد:«در بخش اعضای هیئت علمی و کارکنان نیز در طول سال، مسابقات متعددی را برگزار کردیم».

مدیر تربیت بدنی دانشگاه لرستان گفت:«در بخش استخر هم سانس‌های متعددی برای اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان اجاره کردیم که می‌توانند از این سانس‌ها استفاده کنند».

دکتر رحمتی بیان کرد:«در سالنهای ورزشی امام علی (ع) و ولیعصر (عج) دانشگاه لرستان، تجهیزات استاندارد خریداری و نصب شده است از جمله اینکه چهار حلقه متحرک سبد بستکبال حریداری و نصب شده است که یک اقدام مهم در راستای تقویت کیفیت آموزش است».

وی اظهار داشت:«هر سال بین 50 تا 70 میلیون تومان همراه با هزینه‌های ایاب و ذهاب برای اجاره استخر پرداخت می‌شود؛ از طرفی، دانشگاه لرستان به عنوان یک دانشگاه مادر است و به همین علت نیاز است این دانشگاه، خودش یک استخر آموزشی داشته باشد».

دکتر رحمتی توضیح داد:«خوشبختانه مطالعات اولیه ساخت استخر توسط مدیریت امور عمرانی دانشگاه لرستان انجام شده است و امیدواریم با پیگیری‌های تیم مدیریتی دانشگاه لرستان، این مطالعات به سرانجام برسد».

دبیر شورای عالی ورزش دانشگاه لرستان تصریح کرد:«از دیگر نیازها و مطالبات این است که سایت مرکزی دانشگاه لرستان {کمالوند} دارای زمین چمن مصنوعی باشد؛ نگه‌داری از زمین چمن مصنوعی، به مراتب راحت‌تر از زمین چمن طبیعی است».

دکتر رحمتی اظهار داشت:«از دیگر اقدامات مهم انجام شده که با پیگیری‌های معاونت دانشجویی دانشگاه انجام شده است راه‌اندازی مرکز مشاوره ورزشی و تندرستی دانشگاه بوده است».

وی بیان داشت:«از دانشجویانی که به این مرکز مراجعه می‌کنند تست‌های بدنی و ارزیابی اسکلتی و قامتی گرفته می‌شود؛ در حالی که دانشگاههای متعددی در کشور هنوز موفق نشده‌اند این مرکز را راه‌اندازی کنند».

مدیر تربیت بدنی دانشگاه لرستان تصریح کرد:«نتایج تست صد نفر اول را به وزارت ارسال کرده‌ایم و قرار است وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هزینه راه‌اندازی دومین مرکز مشاوره و تندرستی دانشگاه لرستان را تأمین نماید».

دکتر رحمتی توضیح داد:«تاکنون نزدیک به 320 نفر از دانشجویان به این مرکز مراجعه کرده‌اند و از آنها تست به عمل آمده است».

دبیر شورای عالی ورزش دانشگاه لرستان گفت:«اعتبار اولیه برای راه‌اندازی مرکز مشاوره ورزشی و تندرستی دانشگاه لرستان 15 میلیون تومان بوده است».

دکتر رحمتی افزود:«برنامه‌ی ما این است که در مرحله‌ی بعدی، این تستها برای اعضای هیئت علمی و کارکنان نیز انجام بشود».

وی تشریح کرد:«وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیگیر راه‌اندازی مراکز مشاوره ورزشی و تندرستی در دانشگاههای کشور است و خوشبختانه گزارشات نتایج تستها نیز برای وزارت ارسال می‌شود».

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 786103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =