تسنیم نوشت:نماینده مجلس گفت: وزارت خزانه داری امریکا با اعلام اینکه ۲۲ میلیارد دلار ارز کشور در دست مردم است، به دنبال باطل کردن این اسکناس هاست.

علیرضا محجوب امروز در کنگره سراسری «برند ملی؛ اقتدار ملی» افزود: این موضوع در صدر تصمیمات وزارت خزانه داری امریکاست و شخص رئیس جمهور امریکا نیز به جد آن را دنبال می‌کند که اگر به اطلاعات بنیادی برسد ابتدا این اسکناس‌ها را مشکوک و بعد باطل اعلام کند.

وی گفت: هدف امریکا از این اقدام حادثه سازی است تا باعث ایجاد تجمع برای فروش دلار و پس دادن این پول‌ها بشود.

محجوب با اشاره به اتفاقاتی که در بازار افتاد، افزود: ­همه اتفاقات از زمانی آغاز شد که عده‌ای ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کردند، اما محصولات خود را بر اساس ارز ۸ هزار تومانی به فروش رساندند.

وی گفت: اولین واکنش‌های بازار در این زمینه مربوط به ابزار‌های منتهی به فضای مجازی، انواع گوشی‌ها و دستگاه‌های الکترونیک با واکنش وزیر ارتباطات نیز مواجه شد.

این نماینده مجلس افزود: ما باید برای حمایت از تولید علاوه بر تسهیل و تسریع تخصیص ارز از طرفی سختگیر باشیم و بدانیم اگر به تعهد خود عمل نکرده، رانت خواری کرده است و باید همه امتیازات و بدهی‌ها را از او اخذ کنیم.

محجوب با بیان اینکه هدف گیری مجلس و دولت حفظ تولید برای عبور از مشکلات است، گفت: در این حوزه نشان‌های تجاری و اهمیت دادن به کیفیت کالاها، تبلیغ آن‌ها و معرفی درست کالا‌های ایرانی اهمیت ویژه‌ای دارد، مجلس نیز باید در این زمینه مصوباتی داشته باشد تا شاهد شکل گیری نشان‌های تجاری مبتنی بر ملی و بین المللی باشیم.

استفاده از علم و فناوری در تولیدات داخلی امری حیاتی است
معاون آموزش وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: متاسفانه در تولیدات داخلی به اندازه کافی از علم و فناوری بهره نمی‌گیریم.

برات قبادیان امروز در کنگره سراسری برند ملی، اقتدار ملی با بیان اینکه کشور ما از نظر منابع انسانی در رتبه سوم دنیا قرار دارد و به لحاظ تعداد دانشجو یکی از بهترین‌ها در دنیا هستیم گفت:، اما متاسفانه دانشگاه و صنعت در کشور یکدیگر را قبول ندارند و استفاده مناسبی از ظرفیت‌ها و فناوری در تولید نمی‌شود.

وی با اشاره به اهمیت برندسازی و معرفی کالا‌های ایرانی در سطح جهان گفت: ماندگاری نشانه‌های تجاری بستگی به تاثیرگذاری آن‌ها در سطح بین المللی دارد.
قبادیان تاکید کرد: بیش از صد هزار بنگاه تولیدی در کشور داریم که ایجاد واحد‌های تحقیق و توسعه در آن‌ها امری بسیار مهم و ضروری است.

وی افزود: کالا‌های ایرانی باید دو ویژگی کیفیت و قیمت مناسب داشته باشند تا ماندگار شوند.
قبادیان همچنین با اشاره به نشانه‌های تجاری مطرح ایرانی در دنیا از جمله فرش، زعفران و خاویار گفت: کشور ترکیه در سال ۲۰۱۸ یک میلیارد دلار بودجه برای تحقیق در زمینه فرش در نظر گرفته است که برای حفظ نشانه‌های تجاری خودمان نباید از موضوع تحقیق و توسعه غافل شویم.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 787415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    4 1
    لابد مردم‌ هم باید دلارها رو بدهند به شما که جاش امن باشه
  • محمدرضا A1 ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    3 0
    مگه میشه مگه داریم.......
  • علیرضا IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    2 1
    فقط توهم
  • بی نام A1 ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    5 0
    خوشحال می شم اگر همچو اتفاقی بیفتد.
  • بی نام IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    5 0
    خدا کنه همه دلارها رو باطل کنه بمونیم با همون ریال خودمون که دیگه ارزشش سقوط نکنه
  • بی نام A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    0 0
    هی وای من

آخرین اخبار اقتصادی

در بحث مشارکت کنید