برخی از کاربران خبرآنلاین معتقدند در این اوضاع نابسامان اقتصادی که پر از رانت‌ها سوءاستفاده‌ها از موقعیت شده، شفافیت می‌تواند تنها راه برون‌رفت از بحران بی‌اعتمادی مردم شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، انتشار اسامی دریافت‌کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالا واکنش‌های فراوانی را در محافل اقتصادی و سیاسی به همراه داشت. این اقدام در راستای اجرای دستور رییس‌جمهور به منظور ایجاد شفافیت صورت گرفته است. بانک مرکزی در روزهای گذشته فهرست اسامی شرکت‌ها به همراه میزان ارز تخصیصی و نوع کالای وارداتی را منتشر کرد.

در این میان برخی واردکنندگان کالا بر این اعتقادند که انتشار این اسامی می‌تواند دست آنان را برای رقبایشان در بازار رو کند و انتشار اطلاعات بنگاهی در این زمینه مشکلاتی را پدید آورد. اما کاربران خبرآنلاین در این خصوص معتقدند فقط افرادی که این ارزها را گرفته و برده در بازار آزاد فروخته، مخالفت می‌کنند. هر شخص و یا شرکتی که ارز گرفته، باید منتشر شود و از هرگونه شفافیت مالی و اقتصادی در کشور باید صددرصد حمایت شود؛ چراکه این شفافیت به نفع مردم و انقلاب است.

یکی از کاربران خبرآنلاین که در نظرسنجی آیا با انتشار اسامی واردکنندگان کالا با ارز ۴۲۰۰ تومانی موافقید؟ نوشت: نه‌تنها با این موضوع موافقیم، بلکه موافقیم تا اسامی افراد و سازمان‌هایی را که به آنان مجوز داده‌اند، علنی شود. و موافقیم با این‌که اسامی همه افرادی که در طول ده‌ها سال به روش‌های اینچنینی برای خود و به قیمت فقر مردم بیچاره مال‌اندوزی کردند، اعلام شود. و موافقیم با این‌که تمام اموال به ناحق به‌دست آمده این افراد البته پس از محاکمه آنها به مردم بازگردانده شود.

«حسین» نیز عنوان کرد: اسامی وام‌گیرندگان و تسهیلات‌گیرندگان و بانک‌ها و مبالغ آنها را هم اعلام کنید.

یکی از کاربران خبرآنلاین متذکر شد: اگر حواسمون رو از اصل موضوع پرت نکنه، کار خوبیه. اصل موضوع اینه که باید آماده مقابله با تحریم باشیم و این وضعیت راهش نیست.

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین نوشت: من با این سیاه‌ها و سیا‌ نمایی‌های نخ‌نما شده چند ساله مخالفم. من با تغیر تمامی نفرات تیم اقتصادی دولت که جای دفاع ندارند، موافقم. من با محاکمه و بازخواست اینان و قبل از جابه‌جایی موافقم. من با کارها و برنامه‌های مقابله با این فساد و رانت‌ها مخالفم، چون اعلام و بیان این کارها رو نوعی فتح‌الفتوح و افتخار برای خود می‌دانند.

یکی از کاربران تاکید کرد: مهم‌تر از اعلام لیست افراد، برخورد قاطع و سخت با متخلفین است؛ به‌طوری که درس عبرتی برای همه شود.

«رحیمی» تصریح کرد: صددرصد موافق هستم، ولی این کافی نیست، چون کارایی این اقدام زمانی مشخص می‌شود که دستگاه‌های نظارتی از سودجویی کسانی که ارزی 4200 تومانی گرفتند، جلوگیری کنند.

یکی از کاربران خبرآنلاین نوشت: اعلام اسامی خوبه، اما دردی از گرانی دوا نمی‌کنه. باید قانون سراغ این افراد بره تا مشخص بشه افراد واردکننده اجناس، کالا رو کجا و با چه قیمتی پخش کرده‌اند.

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین عنوان کرد: در این اوضاع نابسامان اقتصادی که پر از رانت‌ها سوءاستفاده‌ها از موقعیت شده، شفافیت می‌تواند تنها راه برون‌رفت از بحران بی‌اعتمادی مردم شود.

 

223225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 787511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    13 0
    چه وضعی هست مملکت.....
  • بدون نام ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    9 0
    خبر دارين كه براي برخورد قاطع يه قوه عريض و طويل داريم
  • رضا A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    9 1
    به نظر من در این آشفته بازار دولت به هر خانواده سهمی از ارز رو واگذار کنه تا همه سود ببرن چون در این مملکت قاعده و قانون جایگاهی نداره