تلفیق تصاویر ویدئویی از پیست مسابقات همراه با اطلاعات لحظه‌ای از بازی و ابداع روشی برای نمایش حرکت اتومبیلی که اصلا وجود خارجی ندارد، می‌توانند تجربه یک فرمول1 واقعی را به دوست‌داران بازی‌ها بدهند.

محبوبه عمیدی: درست وسط یک مسابقه حساس هستید و باید با مهارت پیچ تند روبرو را بپیچید که بخار متصاعد از فنجان قهوه‌ای که تازه روی میز قرار گرفته و رفت‌و‌آمدها تمرکزتان را به هم می‌زند. تلاش می‌کنید به مسابقه برگردید اما دیگر شانس برنده شدن را از دست داده‌اید.

این تجربه مشترک بسیاری از افرادی است که تلاش می‌کنند پشت میز کامپیوتر یا با استفاده از کنسول‌های بازی مسابقات اتومبیل‌رانی واقعی را تجربه کنند اما شاید فناوری بتواند به آنها تجربه رقابت در یک فرمول1 واقعی را بدهد.

به گزارش نیوساینتیست، دو شرکت اروپایی IOpener Media در آخن، آلمان و Real Time Race در دیرزبری، انگلستان دارند برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کنند. هر دوی این شرکت‌ها می‌خواهند با جریانی از اطلاعات لحظه‌ای جی.پی.اس و استفاده از رایانه یا کنسول‌های بازی امکان حضور در مسابقات حقیقی و رقابت هم‌زمان با قهرمانان فرمول1 را برای دوستداران این بازی‌ها فراهم کنند.

برای این منظور جعبه‌ای کوچک شامل ابزارهای الکترونیک دریافت‌کننده جی.پی.اس و شتاب‌سنج درون یک ماشین مسابقه واقعی تعبیه می‌شود که توسط آن موقعیت اتومبیل، سرعت و شتاب آن به صورت بی‌سیم مخابره خواهد شد.

پس از آن موقعیت اتومبیل‌ها در یک مسیر مسابقه مجازی بازسازی خواهد شد و از طریق اینترنت در اختیار بازیکنان قرار خواهد گرفت. برای ساخت این مدل هر دو شرکت از دوربین‌های پانوراما و رادار لیزر یا لیدار (مسافت‌یابی و ردیابی به وسیله سیگنال‌های نوری) تعبیه‌شده روی یک اتومبیل معمولی استفاده می‌کنند. دوربین فضای مسابقه را نشان می‌دهد و توسط سایر ابزارها فضای سه‌بعدی شامل کناره‌های مسیر، گاردریل‌ها و جایگاه تماشاچیان بررسی خواهد شد.

از این مرحله به بعد شیوه دو شرکت از یکدیگر متفاوت می‌شود. شرکت IOpener Media از جریان داده‌ها برای تولید نمونه کامپیوتری بازی استفاده کرده است و در حال‌حاضر نسخه بتای بازی در اختیار علاقمندان قرار دارد اما شرکت رقیب تصمیم دارد این بازی را برای انواع کنسول‌های بازی از ایکس‌باکس گرفته تا پلی‌استیشن وWii آماده کند.

علاوه بر این کریس لی از Real Time Race معتقد است بازیکنان تصاویر زنده تلوزیونی از این رقابت را به فضای گرافیکی ترجیح می‌دهند. به همین دلیل این شرکت تصاویر ویدئویی تهیه‌شده توسط دوربین‌ها از محل مسابقه را با نمونه‌های فتورئالستیک از اتومبیل‌های مسابقه که همگی در وضعیت حقیقی قرار دارند تلفیق کرده است. تصویر حرکت اتومبیل بازیکن توسط کنسول بازی و با توجه به فرمان های او ایجاد خواهد شد. در واقع این شرکت موفق به ابداع روشی برای ردیابی و نمایش حرکت اتومبیلی شده که اصلا وجود خارجی ندارد.

لی می‌گوید: «اگر از این بازی استقبال شود، ما تنها به 12هفته زمان برای عرضه آن نیاز خواهیم داشت».

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 78756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =