ایرنا نوشت:رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام بر ضرورت همکاری، اثربخشی و مشارکت نخبگان و صاحب نظران و کارشناسان دستگاه های اجرایی استان در طرح آمایش استان تاکید کرد.

رحمت اله قیصوری روز سه شنبه در نشست کارگاه مشارکتی آینده نگری توسعه فضایی استان با محوریت بخش دوم و ششم مطالعات آمایش استان اظهار کرد: جهت گیری ها و راهبردهای توسعه در طرح آمایش استان مشخص خواهد شد به همین دلیل نظرات نخبگان و کارشناسان در افزایش کیفیت آن موثر است.
وی ادامه داد: طرح آمایش یکی از برنامه ریزی های بالا دست و بلند مدت هر استانی است که در سطح کشور در استانهای مختلف در حال تهیه است و این طرح در ایلام تا پایان تیرماه به سرانجام خواهد رسید.
وی ادامه داد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، مطالعات طرح آمایش استان از سال دوم اجرایی می شود که امیدواریم داده ها و اهداف مد نظر بر اساس واقعیات ثبت شود تا به نتیجه مطلوب برسیم.
وی بر لزوم همکاری و همراهی صاحب نظران، نخبگان، کارشناسان و مدیران دستگاه های اجرایی به منظور تکمیل فرم ها و ارایه نظرات موثر در غنی سازی طرح آمایش استان تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، در این کارگاه فصل ششم مطالعات طرح آمایش استان با عنوان تبیین چشم انداز و طراحی سناریوی توسعه فضایی استان شامل مفاهیم کاربردی و چارچوب سناریو نگاری توسعه فضایی استان، روندها و پیشران های تجارب و مطالعات مرتبط، مهمترین روندهای محیط زیست و جمعیتی بر اساس مطالعات وضع موجود استان و کلان روندها و پیشران های اثرگذار بر آینده استان بر اساس مطالعات کارگاه مشارکتی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
مطالعات طرح آمایش استان توسط شرکت شرق آیند اکنون در حال انجام است و شش فصل آن به اتمام رسیده و قرار است بزودی تهیه و تدوین شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 787640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =