ایلنا نوشت: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برای اظهارنظر زود است اما تا همین جا مذاکرات کمیسیون مشترک برجام و مباحث مطرح شده در آن را رو به جلو و سازنده می‌دانم.

علیرضا رحیمی با اعلام این خبر که پس از دریافت جزئیات جلسه کمیسیون مشترک برجام مباحث مطرح شده و سیاست‌های پیش رو را در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به بحث خواهیم گذاشت، گفت: مذاکرات برجامی با اروپایی‌ها یک ضرورت است چرا که هم باید موضع روشن و شفاف آنها برای ایران مشخص شود و هم تضمینی که اروپایی‌ها همراه با بسته پیشنهادی خواهند داد برای تصمیم نهایی ایران تعیین‌کننده خواهد بود.

رحیمی افزود:‌ برای ما مهم بود که در کمیسیون مشترک برجام حرف‌های جمهوری اسلامی ایران و انتظاراتش از اتحادیه اروپا بصورت صریح و بی پرده مطرح شود و انتظار این است که اگر اروپا در حفظ برجام جدیت دارد، منافع حداکثری ایران را هم در نظر داشته باشند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: الان برای اظهارنظر قطعی زود است اما در همین مرحله که مذاکرات انجام شده است، به نظر می‌رسد مباحث رو به جلو و سازنده بوده،‌ اگرچه ما نگاهمان به آینده بلندمدت برجام و تامین صلح بین‌المللی و امنیت منطقه است که باید مدنظر قرار بگیرد و همچنین بصورت جدی جلوی زیاده‌خواهی و سلطه‌طلبی آمریکایی‌ها باید مقاومت کرد.

رحیمی افزود: مذاکرات باید ادامه پیدا کند تا به نقطه روشنی برسیم، چراکه اروپایی‌ها در دو محور با ایران دارای مناسبات هستند؛ یکی محور اقتصادی و دیگری محور سیاسی. به لحاظ سیاسی عزم و جدیت اتحادیه اروپا بارها مورد تایید اتحادیه اروپا قرار گرفته و زبان مقامات این اتحادیه بیان شده منتها در حوزه اقتصادی نیاز است که این عزم و جدیت تبدیل به راهکارهای مشخصی شود که راهبرد برد-برد که در برجام به آن تاکید شد، همچنان ادامه پیدا کند.

214214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 788761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =