چرا صندلی های مدیریتی فارس به زنان سپرده نشد؟

«خبرجنوب» نوشت: استاندار فارس تاکید کرد: مدیران استان از توانمندی های بانوان برای پست های کلیدی بهره بیشتری ببرند.

اسماعيل تبادار در نشست تخصصي «بررسي مسايل و مشكلات حوزه زنان و ارائه راهكار جهت تقويت جايگاه بانوان مدير و افزايش مشاركت آنها در تصميم گيري ها»، گفت: بانوان با خودباوري، پافشاري و تلاش مي توانند راهكارهاي مناسبي براي تقويت جايگاهشان پيدا كنند.
وي افزود: امروز جامعه ما دچار پريشاني مفرط است و بخشي از التيام آن با تقويت كانون خانواده امكان پذير بوده و اين ديدگاه صحيح نيست كه زن خانواده تنها به امور خانه بپردازد و حضور او در مسايل اجتماعي به منظور آماده سازي اعضاي خانواده براي برخورد با ناهنجاري ها ضروري است.
تبادار يادآور شد: صرفه جويي آب و برق هم اکنون مهمترين موضوع ماست و در اين مورد نگراني ما روز به روز در حال تشديد است و زنان براي مديريت آن در خانواده ها موثر هستند.
تبادار با تاكيد بر اينكه هنوز هم محدوديت هايي براي واگذاري مسئوليت ها به زنان وجود دارد، گفت: نقش آفريني بهتر بانوان در عرصه هاي اجتماعي را باور دارم چرا كه امروز آنها بر فضاي عمومي جامعه و تنگناها اشراف دارند و موقعيت هاي عمومي كشور را مي دانند.
استاندار فارس با بيان اينكه زن قلب خانواده و خانواده قلب اجتماع است، افزود: امروز بايد ميزان توانايي مردان و زنان و مقايسه بين آنها را فراموش كنيم، بلكه بايد عنوان كنيم كه هم زن و هم مرد اين توانايي را دارند كه براساس خودباوري، رتبه ها و جايگاه هاي مختلفي را كسب نمايند.
تبادار گفت: ما هم باور داريم كه زنان مانند مردان مي توانند متصدي پست هايي مانند فرمانداري شوند، اما پيش از اين بايد اين باور را به برخی كه در شوراي تامين حضور دارند القا كرد كه يك خانم هم مي تواند رئيس شوراي تامين باشد.
وي افزود: يكسري محدوديت هايي براي زنان وجود دارد كه به طور مثال اگر شب يا روز را جايي خارج از خانه خود اطراق يا بيابان گردي كند، حتي شريك زندگي اين زن هم ممكن است چنين شرايطي را براي همسر مسئول خود نپذيرد.
استاندار فارس اضافه كرد: بايد تجديدنظر را در رويه هاي مختلف پيشه خود كنيم. يك زماني حضور زنان در ورزشگاه كفر محسوب مي شد، اگرچه امروز هم مشكلاتي وجود دارد اما ثابت شده كه زنان هم مي توانند در ورزشگاه حضور داشته باشند بدون اينكه موازنه اجتماعي به هم بخورد.
تبادار با بيان اينكه نبايد صرفا محافل مردانه اي وجود داشته باشد كه زنان در آن عرض اندام كنند، يادآور شد: چنين موقعيت هايي بهترين فرصت براي خوداتكايي و توانمندي است. در حال حاضر عده اي از شما در عرصه هاي مختلف مديريتي فعال هستيد كه مي توانيد عرصه را براي حضور ديگر زنان فراهم نماييد.
وي گفت: من با ترديد مديركل امور اجتماعي استانداري فارس را كه بانويي است انتخاب كردم اما امروز با اطمينان مي گويم كه ايشان علاوه بر گرم نگه داشتن كانون خانواده، توانمندي خود را در اين پست نشان داده است.
تبادار ادامه داد: در بسياري از امور اجتماعي مانند نقش آفريني در عرصه اجتماعي، زنان بيشتر از مردان نقش دارند و بايد زمينه لازم براي مسئوليت پذيري بانوان مهيا شود.
وي گفت: در اشتغال و كارآفريني نيز امروز حدود 15 درصد از اقتصاد خانواده توسط زنان اداره مي شود. توانايي زنان و مردان در جامعه با هم برابر است و اين امر بايد به طور مستمر به افكار عمومي جامعه القا شود.
تبادار يادآور شد: بين زناني كه مسئوليت هاي مديريتي در استان دارند و ديگر زنان توانمند فارس، توان گرفتن پست هايي مانند فرمانداري را هم مي بينم اما ابتدا بايد ذهن ها را وسيع تر و زمينه لازم براي حضور آنان را فراهم كرد.
استاندار فارس گفت: در بحث اشتغال هم زنان فعاليت هاي موثري انجام داده اند و طي بازديدها مي بينم كه بانوان بسياري در بحث كارآفريني، ذهن خلاقي دارند.
وي افزود: از آنجا كه روز به روز حضور زنان در عرصه هاي علمي بيشتر مي شود، تقويت باورها و اعتقادات در مورد آنها ضروري است و شما بانوان خود هم نبايد تنها به مسايل كلامي بپردازيد. بايد توانايي هايتان را به رخ بكشيد تا زمينه حضور بانوان در عرصه هاي مديريتي بيشتر شود.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري فارس نيز با اشاره به اهميت حفظ سلامت رواني بانوان، گفت: در بحث آسيب هاي اجتماعي، زنان هم مصون نمانده اند و در همين خصوص جزوه هايي تهيه شده و قرار است در روستاها و شهرهاي استان توزيع گردد.
هادي پژوهش جهرمي با اشاره به توانمندي هاي زنان، ادامه داد: ما به پتانسيل زنان مدير باور داريم، اما چندي پيش 16 تا 17 گزينه زن براي يكي از پست ها در استان انتخاب شدند كه اكثراً آمادگي خود را به اين منظور اعلام نكردند.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 788866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =