ارائه کتابهای صوتی مینی مال در تاکسی و اتوبوس

مهر به نقل از سرپرست کتابخانه های استان اصفهان نوشت: ایجاد کتاب‌های صوتی مینی‌مال از داستان‌های کوتاه را مدنظر قرار داده‌ایم که در شبکه حمل و نقل عمومی اصفهان مانند اتوبوس و تاکسی به مردم ارائه می‌شود.

امیر هلاکویی، با اشاره به اینکه در کنار اعتقاد به حفظ و ارائه کتاب به شکل سنتی در کتابخانه‌ها اداره کل کتابخانه‌های استان در زمینه کتاب‌های دیجیتال و صوتی نیز فعالیت دارد، اظهار داشت: علاوه بر تجهیز کتابخانه ولی عصر (عج) به انواع کتاب‌های گویا در زمینه‌های علمی، اجتماعی، روانشناسی، مذهبی و داستانی به زودی چندین واحد مشابه واحد نابینایان ولی عصر در کتابخانه های استان ایجاد می‌شود.

وی افزود: کتابخانه فرهیختگان لنجان و کتابخامه محمدی گلپایگان از جمله کتابخانه‌هایی هستند که به زودی به بخش کتاب‌های دیجتال و صوتی مجهز شده و در ادامه این بخش در دیگر کتابخانه‌های نقاط مختلف استان نیز گسترش خواهد یافت.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های استان اصفهان با تاکید بر اینکه رویکرد جامعه به سمت وسوی کتاب‌های دیجیتال را نمی‌توان نادیده گرفت، ابراز داشت: بر این اساس ارائه طرحی برای ایجاد کتاب‌های صوتی مینی‌مال از داستان‌های کوتاه را مدنظر قرار داده‌ایم.

تبدیل داستان های کوتاه از کتاب های کهن به کتاب گویا

وی ادامه داد: بر این اساس تعداد زیادی از داستان های کوتاه که دارای نکات ارزنده و آموزنده است از جمله داستان هایی از کتاب‌های کهن مانند کلیله و دمنه و یا داستان های جدید از دوران دفاع مقدس را جمع آوری کرده و در حال تبدیل آنها به داستان های گویا هستیم.

هلاکویی بیان داشت: در حال رایزنی با شهرداری هستیم تا این کتاب‌ها به صورت رایگان در تاکسی و اتوبوس و مکان‌های دیگر در اختیار مردم قرار گرفته و اپلیکیشن هایی نیز از این کتاب‌های صوتی ایجاد و در دسترس عموم قرار گیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 789446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =