کتابفروشی های سیار کرج جمع آوری می شوند

ایرنا نوشت:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت که کتابفروشی های سیار در سطح شهر کرج با هدف حمایت از سرمایه گذاران بخش کتاب جمع آوری می شوند.

 ناصر مقدم با بیان اینکه از برگزاری نمایشگاه های کتاب سیار حمایت می کنیم ، اظهار داشت: درمناطقی که امکان دسترسی به کتاب زیاد نیست مجوز فعالیت کتابخانه های سیار را به صورت مقطعی و در زمان های مشخص خواهیم داد.
وی اضافه کرد: فعالیت کتابفروشی های سیار به خدمات دهی مراکز ثابت و دارای مجوز فروش کتاب آسیب وارد کرده است .
مقدم گفت: وظیفه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که از کتابخانه های ثابت حمایت و هر چه بیشتر آنها را تقویت کند لیکن در مناسبت های مختلف، ایام خاص و در موقعیت های لازم از کتابفروشی های سیار استفاده می شود.
وی ادامه داد: کتابفروشی های سیار بیشتر در مکان هایی جمع شده اند که کتابفروشی های قانونی فعالیت دارند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز افزود: این امر در نهایت موجب می شود تا کتابفروشی ها که به صورت قانونی فعالیت می کنند و در آن سرمایه گذاری شده رو به تعطیلی بروند.
مقدم با اشاره به اینکه باید از کارهایی حمایت کرد که ماندگار باشند، بیان داشت: مخالف برگزاری نمایشگاه ها به صورت مقطعی نیستم اما باید مقطعی و در زمان های مشخص و در محله هایی که مردم امکان دسترسی ندارند این نمایشگاه ها برپا شوند نه اینکه دائمی باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری جشنواره نگارگری رضوی در استان البرز اشاره و گفت: 445 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال که از این تعداد 167 اثر به عنوان اثرهای برگزیده انتخاب شدند.
مقدم افزود: این جشنواره در 3 بخش نگارگری مذهبی، تذهیب و گل مرغ ایران به مدت یک هفته در کرج برگزار می شود.
وی ادامه داد: همچنین با هدف غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در ایام تابستان، جشنواره کلاس های غنی سازی اوقات فراغت در رشته های فرهنگی و قرآنی در استان برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با بیان اینکه این جشنواره در 30 رشته در این استان برگزار می شود،
خاطر نشان کرد: این کلاس ها در10 پایگاه مستقل در شهرستان کرج و شهرهای اقماری و 382 کانون فرهنگی مساجد برگزار می شود.
مقدم گفت: برگزاری جشنواره استانی تئاتر با شرکت 35 اثر و جشنواره اقوام از 26 آبان تا 3 آذر و جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ها از جمله برنامه های پیش روی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در سال جاری است.
وی افزود: اطلاعات جامعی از اصحاب رسانه استان در حال تکمیل است تا به یک تعریفی از اصحاب رسانه در استان برسیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اصحاب رسانه فارغ از مسایل سیاسی، حزبی و جناحی که در این عرصه فعال هستند مورد شناسایی قرار می گیرند.
مقدم افزود: همچنین طی 3 ماه آینده لیست هنرمندان ومفاخر استان جمع آوری و از آنها تقدیر می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برای برگزاری کنسرت اشاره و گفت: پیگیر هستیم تا این کنسرت ها در سالن های بزرگ انجام شوند و اگر موسسه ای وجود داشته باشد آمادگی برگزاری این کنسرت ها را داریم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 789792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =