خبرگزاری تسنیم نوشت: عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه چهل و نهمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در جمع خبرنگاران بیان کرد: برگزاری جلسه ستاد بازآفرینی شهر تهران با حضور تمامی مقامات ملی و محلی مسئله‌ای امیدوارکننده بود چراکه برای نخستین بار همه افراد راجع به یک موضوع اتفاق نظر داشته و هماهنگ عمل کرده‌اند.

وی با بیان این‌که حدود 4.5میلیون نفر در بافت‌های فرسوده تهران زندگی می‌کنند گفت: فروش تراکم‌ در تهران در مناطقی مانند یک، 2، 4 و 5 نه تنها به ارتقای کیفیت زندگی کمکی نکرده بلکه باعث توسعه گسترده سوداگری و افزایش قیمت مسکن نیز در این کلانشهر شده و زندگی را برای افرادی با بضاعت کمتر در اطراف تهران سخت‌تر کرده است.

عباس آخوندی ، وزیر راه و شهرسازی

وی با بیان این‌که همه محلات ناکارآمد استان تهران شناسایی و به 63 محله تبدیل شده است، افزود: ویژگی قابل توجه محلات ناکارآمد تهران پرجمعیت بودن آن‌هاست به گونه‌ای که در برخی محلات به 20 تا 50 هزار نفر می‌رسد، مسئله ای که قطعا وضعیت بافت‌های فرسوده تهران را از سایر شهرها متمایز کرده و اهمیت آن را نشان می‌دهد.

 

1717

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    2 0
    آقای آخوندی شما بیایید هر خیابانی را درست می کنید دو طرف خیابان به اندازه دو خانه زمین هایش را خالی بزار برای هوا و موقع زلزله و حوادث خالی باشند. من شنیدم در ژاپن هم چنین است. البته پارک و سایر در اینجا نمی گنجد.الان آپاتمان 50 متری و غیره بجز قفس چه اسمی دارد؟
  • محمد امین A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    2 0
    تا حدودی با این نظر آقای آخوندی موافقم، زیرا اولا با پرداخت چنین پولهایی توسط سازنده ها، معلوم است که آنها این مبالغ را ضرب در دو یا سه کرده و از خریدار بدبخت می گیرند و از طرفی اگر بگویند که این مسئله باعث افزایش ساخت و سازها شده در نتیجه باید قیمت را پایین آورده یاشد ، عرض میکنم که متقابل این اثر توسط این مسئله که سرمایه گذاری مسکن در تهران چند برابر سود دارد و در نتیجه سرمایه های عظیمی را به تهران روانه کرده است ، کاملا خنثی شده است.