مهر نوشت: نماینده ولی فقیه در استان البرز خطاب به مدیران شهری گفت که با انتخاب افراد ناشایست با سرنوشت شهر بازی نکنید.

آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرج، با بیان اینکه امور جامعه در جامعه ای شکوفا می شود که تحت سرپرستی انسانی دانا و عالم باشد، اظهار کرد: ولایت است که اجازه نمی دهد جامعه زیر بار ظلم برود.
وی در ادامه با بیان اینکه دشمنان به سمت رهبر معظم انقلاب اسلامی هجمه هایی وارد می کنند، عنوان کرد: آنها پس از اغتشاشات سال ۸۸ سه طرح تغییر ساختار نظام، مهار و تغییر رفتار مردم را سرلوحه کار خود قرار دادند تا نظام جمهوری اسلامی را ساقط کنند که در تمام این مدت رهبر معظم انقلاب اسلامی تمام حرکات آنها را بررسی و مسئولان را راهنمایی می کردند.
خطیب جمعه کرج با بیان اینکه کار دشمن این است که قدرت ملی را آسیب پذیر کنند تا نارضایتی میان آحاد مردم گسترش یابد، گفت: آنها درصدد هستند که افکار عمومی را شرطی سازی کنند و البته باید گفت که در داخل هم مزدورانشان طبق دستور آنها عمل می کنند و مردم را می ترسانند که اگر تحریم ها علیه ایران اعمال شود چه و چه ها می شود.
آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه دشمنان با ترساندن مردم میخواهند بدنه نظام را کم کنند، گفت: آنها می خواهند خانواده های شهدا و دیگر اقشار مردم را به خیابان بیاورند. باید حواسمان باشد که در مسیر دشمن حرکت نکنیم.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه دشمنان نظام جمهوری اسلامی در رسانه های خارجی اعلام می کنند که از ناآرامی ها حمایت می کنیم، خاطرنشان کرد: تا کنون این طور بوده دشمن هر بار نتیجه عمل خود را دیده است. آمریکا باید بداند که هیچ اقدامی علیه ایران نمی تواند انجام دهد.
وی با بیان اینکه دشمن می خواهد از طریق اقتصاد، ایران را زمین گیر و کشور را تسلیم کند، گفت: امروز باید هرکسی به هر اندازه ای که می تواند به تولید کمک کند، دولت و بانک ها و خیرین نیز بیش از پیش کمک کنند. طبق آمار موجودی نقدینگی های میان مردم فراوان است، باید تلاش شود که در راستای تولید و اشتغال هزینه شود.
خطیب جمعه کرج با اشاره به تذکرات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه باید تیم اقتصادی دولت ترمیم و نقشه راه داشته باشد و همچنین با متخلفان قاطعانه برخورد کند، تصریح کرد: دولت در دید مردم باید دولتی کارآمد باشد.
آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه مردم از برخی از مدیران دستگاه ها شکایت می‌کنند و می گویند که برخی مدیران با ارباب رجوع و حتی کارکنانشان بدرفتاری دارند، اضافه کرد: اگر در تریبون نماز جمعه نام آن دستگاه آورده شود، آن مسئول ناراحت نشود. مسئولان تذکرات را گوش و رفتار خود را اصلاح کنند چراکه در غیر این صورت به خاطر توسعه حقوق مردم، نام وی اعلام می شود.
خطیب جمعه کرج با بیان اینکه استاندار البرز به مسئولان دستور داده که با مردم ارتباط و دیدار مردمی داشته باشند، افزود: اگر مدیران کوتاهی کنند، این مهم قابل پیگیری است. دیدار با مردم موجب افزایش همدلی و هم افزایی می شود. یکی از مدیران طی چند روز گذشته به بازار رفته و یک جَوی که در بازار حاکم شده بود را آزادسازی کرده است، این مهم بر لزوم افزایش ارتباط مسئولان با مردم تاکید دارد.
وی با بیان اینکه مسئولان باید در گفتار و نوشتار خود صداقت داشته باشند، تاکید کرد: مردم از درک بالایی برخوردارند، مشکلات را تحمل می کنند اما رانت را خیر. از دستگاه های ذیربط می خواهیم این مدیران مسئول که صداقت ندارند و در راستای پیشرفت و توسعه جامعه اقدام نمی کنند را برکنار کنند.
آیت الله حسینی همدانی در بخش دیگری خطاب به مدیران شهری، گفت: با شعار هایی که دادید، رای مردم را کسب کردید حالا باید مواظب باشید که با انتخاب افراد ناشایست، به آینده خود ضربه نزنید. از ابتدای تشکیل شورا و شهرداری این دوره، کاری در شهر انجام نشد. مردم با هر گرایش سیاسی ای با فساد مبارزه می کنند.
به گفته وی باید آبروی کسی که توانایی هدایت اموال مردم را ندارد و به سمت اشتباه می رود و آبرو جمع می کند، باید برده شود.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به طرح هایی که در شهر انجام می شود، تصریح کرد: بر روی این طرح ها باید مطالعات دقیقی انجام شود چراکه از بیت المال صرف می شود، دیده شده که یکباره کل خیابان را میخ می کوبند و بعد دوباره می کنند باید به این مسائل توجه شود زیرا از اموال مردم استفاده می شود.
وی با بیان اینکه مدیران شهری باید مشکلات اصلی شهر را رصد کنند و با دارایی های شهر، اقدامات اصلی انجام دهند، افزود: عبور و مرور معلولان در شهر مختل است و همچنین برای انجام کار های معلولان در ادارات مشکلاتی وجود دارد که باید به آنها رسیدگی شود.
آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه مدیران شهری می خواهند خیابانی در منطقه رجایی شهر را به پیاده راه تبدیل کنند، گفت: این منطقه دارای معضلات فرهنگی است و مسئولان مربوطه، پیش از انجام هر اقدامی، باید به جوانب کار توجه داشته باشند. بنده به عنوان مسئول فرهنگی این شهر می گویم که این اقدام در منطقه رجایی شهر مسبب ایجاد معضلات فرهنگی می شود.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =