وزیر دفاع دولت یازدهم و مشاور فرماندهی کل قوا در صنایع دفاعی درباره احتمال جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران گفت: اگر دیوانه‌ای اولین شلیک را انجام داد، دایره آتش فقط محدود به منطقه نمی‌شود و فراتر خواهد رفت.

سردار حسین دهقان گفتگوی مشروحی با خبرگزاری خبرآنلاین به سوالات مختلفی درباره چرایی پذیرش قطعنامه 598 پاسخ گفت. بخشی از این گفتگو را در ادامه بخوانید.

گاهی برخی از افراد می گویند ممکن است دوباره جنگی علیه ما توسط امریکا یا اسرائیل سر بگیرد؟
منطقه می تواند آبستن حوادث بزرگ باشد و است اما چه کسی اولین شلیک را می کند؟ اگر دیوانه ای اولین شلیک را انجام داد، دایره آتش فقط محدود به منطقه نمی شود و فراتر خواهد رفت. آیا چنین جنگی در نظر کسی با کمترین بهره از عقل و هوشمندی سیاسی معقول است؟

آیا کسانی که این حرف را مطرح می کنند بیشتر به دنبال این هستند که سلاح های بیشتری در منطقه فروخته شود.
این بحث دیگری است. بحث ثبات و امنیت است که فرضا الان بگویند یک عامل بی ثباتی در منطقه وجود دارد که در منطقه تزریق ناامنی می کند و باید این را مراقبت کرد که نتواند این کار را بکند. از طرف ما این بحث موازنه است و موازنه که منجر به تغییر معادله قدرت نشود. حالا یک عده آدم هستند که هم پولدارند و عقل هم ندارند، این را باور می کنند لذا یک عده هم که زرنگ و تاجر هستند از این وضعیت استفاده می کنند. آنها کاسبی خودشان را می کنند.

مشروح گفتگو با سردار حسین دهقان را (اینجا) بخوانید.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    71 2
    به فکر مردم باشيد راهي بحز صلح نيست