روزنامه جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع نوشت: جوانک تازه کاری که مسئولیت سفارت عربستان در آمریکا را برعهده دارد، بار دیگر حرف‌های گنده‌تر از دهان خود زده است.

خالد بن سلمان، سفیر عربستان سعودی در آمریکا روز چهارشنبه در مقاله‌ای با اشاره به شکست سیاست مماشات با آلمان نازی، بر لزوم آنچه مهار ایران در منطقه خواند، تاکید کرد. به گزارش الشرق الاوسط، این شاهزاده سعودی در مقاله‌ای که به زبان انگلیسی منتشر شده، آورده ترامپ تاکید کرده است که آمریکا در قبال ایران هرگز از سیاست مماشات که برای توقف توسعه طلبی‌های آلمان نازی و جبران هزینه بردارترین جنگ تاریخ بشریت شکست خورد، استفاده نخواهد کرد.

خالد بن سلمان در ادامه این مقاله از توافق هسته‌ای ایران به شدت انتقاد کرده و مدعی شده است که این توافق بخشی از سیاست مماشاتی بود که اگر تداوم می‌یافت نتایج فاجعه باری به همراه می‌داشت، وی مدعی شد ایران عامل هرج و مرج و ویرانی در منطقه است و باید نظام ایران را از نظر اقتصادی و دیپلماتیک مجازات کرد و همه گزینه‌ها را به منظور تضمین روش‌های دیپلماسی و اثرگذاری آن روی میز نگه داشت.»

این جوانک تازه کار درحالی چنین نسبت‌هائی را به ایران می‌دهد که پدر و برادرش بارها توسط مجامع بین‌المللی به عنوان جنایتکاران جنگی محکوم شده‌اند و جنایات آنها در سوریه، یمن، بحرین و خود عربستان غیرقابل انکار است.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 792441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهلا A1 ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
    37 1
    این روزنامه طوری مطلب را نوشته که انگار این سفیر از طرف خودش حرف زده و خودش با ایران خصومت دارد ولی همه می دانیم این سفیر چه پیر چه جوان فقط سخنگوی حا کم کشورش است.
  • نهاد A1 ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
    72 7
    اونوقت مسئولین شجاع و ملت غیور ایران دسته دسته می روند حج و جیب این دشمنان قسم خورده ایران را پر پول می کنند تا با آن پولها از همان آمریکای نامرد سلاح تهیه کرده و جان ما را بگیرند. به به چه مسئولین دور اندیش و چه مردم فهیمی داریم
    • بی نام A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
      1 8
      ربطی به مسئولین ندارد و حج از واجبات دینی ست. مردم به حج بروند و انشاالله پیشرفت معنوی کنند اما سوغاتی عربستانی نخرند. این کاریه که مردم باید انجام بدن وگرنه مسئولین اجازه ندارند که جلوی حج رفتن مردم را بگیرند.
    • بی نام IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
      4 0
      واقعا نمی شه فهمید چه طوری راضی به همچین کاری می شن.
  • بی نام A1 ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
    23 44
    گنده تر از دهنش حرف می زند
  • ميم ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
    18 41
    زيادي خورده توهم زده جواب ابله ها خاموشي نيست
  • بی نام A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
    3 0
    جوانبرو یک کم تاریخ بخون هر کاری از دستشون اومد کردند تا آلمان هیتلری را متوقف کنند تحریمهای سنگین برای به انزوا کشوندن صنایع آلمان که داشت صنایع انگلیس را نابود میکرد آلمان راهی نداشت تا برای رسیدن به منابع مواد اولیه وارد جنگ بشه البته هیتلر هم از این وضعیت سوء استفاده کرد و متاسفانه آن فجایع بوجود امد ولی باعث و بانی اولیه جنگ خود اروپاییها بودند
  • مهدی IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
    9 2
    همین جوانک و دارودسته اش ببینید چه رفاهی برای کشورش درست کرده
  • شاهپور A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
    5 1
    دولت ما درجواب ادای عربستان حاجی به عربستان می فرستدتا هزارراملیون دلار به جیب عربستان ریخته شود تابیشتر بتوانند برعلیه ایران توطعه کنند مرگ برآل سعود