بهره‌مندی بیش از ۶۵۰۰ نفر از خدمات طرح ۳۰ شب، ۳۰ مسجد

دکتر جلالی رئیس دانشگاه در آیین تجلیل از خادمان طرح سی شب سی مسجد، ضمن خیر مقدم و تبریک ولادت آقا امام رضا (ع) گفت: ما در یک مثلث مسجد، ماه مبارک رمضان و طبابت، سلامت و پرستاری جامعه که هرکدام ارزش و اعتبار بالایی دارد قرار گرفتیم.

به گزارش  خبرگزاری خبرآنلاین از بابل، دکتر جلالی رئیس دانشگاه در آیین تجلیل از خادمان طرح سی شب سی مسجد، ضمن خیر مقدم و تبریک ولادت آقا امام رضا (ع) گفت: ما در یک مثلث مسجد، ماه مبارک رمضان و طبابت، سلامت و پرستاری جامعه که هرکدام ارزش و اعتبار بالایی دارد قرار گرفتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: دستیابی به آرمانهای والای حضرت امام (ر ه) و رهنمودهای مقام معظم رهبری، تبیین و ترویج بالندگی فرهنگ و تفکر بسیجی است و هدف نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز خدمت به محرومان است.

وی اذعان داشت: از این رو دانشگاه علوم پزشکی بابل طرح سی شب سی مسجد ( اعزام گروه پزشکی تخصصی و عمومی به صورت کاملا داوطلبانه همراه با ویزیت رایگان و آموزش مطالب بهداشتی درمانی به مساجد شهرستان بابل بویژه مناطق محروم در شبهای ماه مبارک رمضان) را برای اولین بار در کشور در سال 1389 راه اندازی نمود.

دکتر جلالی همچنین هدف از اجرای این طرح را ویزیت رایگان افراد محروم روستاها و رضایتمندی قشر آسیب پذیر جامعه، حضور پزشکان در فضای مسجد در ماه مبارک رمضان و گسترش پیوند علم و معنویت، گسترش روحیه جهادی و داوطلبانه در بین جامعه پزشکی، آموزش چهره به چهره و ارائه مطالب آموزشی ویژه روزه داران و بیماری های شایع، ارائه خدمت صادقانه کادر پزشکی و حضور ملموس مسئولین و پزشکان در بین مردم دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت : این طرح در سال 89 برای اولین بار در کشور با تعداد 10 پزشک عمومی، 3 متخصص، 17 پرستار توسط دانشگاه علوم پزشکی در بابل اجرا شد و در سال 97 به همت بیش از 65 پزشک متخصص و فوق تخصص، 30 پزشک عمومی، 8 دندانپزشک، 68 پرستار و16 ماما، 21 سخنران ( آموزش سلامت ) انجام شد. پیوستن ماما ها جهت ترویج زایمان طبیعی و مشاورهای مختلف و حضور پر رنگ دندان پزشکان به همراه یونیت سیار دندان پزشکی جهت معاینه و امورات اولیه دندانپزشکی از دیگر اقدامات گسترش طرح بود.

دکتر جلالی اذعان داشت: این طرح با حضور متخصصان قلب و عروق ، روماتولوژی، ریه، داخلی، ارتوپدی، اطفال، عفونی، جراحی عمومی، جراحی کلیه و مجاری ادراری، مغز و اعصاب و دندانپزشک بوده که بیش از 6500 نفر مورد ویزیت رایگان، خدمات دندانپزشکی، تست فشار خون و قند خون، ویزیت مامایی قرار گرفتند.

همچنین حجت السلام و المسلمین حاج آقا روحانی امام جمعه بابل در مراسم آئین تجلیل از خادمان طرح سی شب سی مسجد گفت : نفس بنیان گذاری این حرکت در این شهرستان برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی بابل زده شده و این امر باعث گردید علاوه بر این دانشگاه در سایر دانشگاه ها حرکات ارزشمندی در این زمینه ها صورت گیرد.

وی در این خصوص ادامه داد: حرکت، حرکت مبارکی بوده و از همه پزشکان، پرستاران و همه کسانیکه که در این زمینه دخیل بودند و قدم بزرگ را در ماه مبارک رمضان برداشتند تشکر و قدر دانی می کنم.

حجت الاسلام روحانی افزود: آفرین به آنهایی که در ماه مبارک رمضان این ندای الهی در جان آنها اثر گذاشت و آنها سعی کردند درس رحمت و کرامت را از خداوند یاد بگیرند و سفره الهی و رحمت پرودگار متعال را برای دیگران فراهم نمایند.

امام جمعه بابل بیان داشت : عالی ترین درجه کرامت برای کسی است که در این زمینه قدم برداشته و آن را جهت خدمت به مردم بکار گیرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 792620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =