ایسنا نوشت: گرچه آمریکا مدعی است می‌خواهد در سال 2030 نخستین انسان‌ها را به مریخ بفرستد اما کارشناسان شک و تردید دارند این وعده عملی شود.

برنامه‌ریزی نامناسب و کمبود منابع مالی منجر به تاخیرهای مداوم می‌شود. در آخرین تحولات، دونالد ترامپ پیشنهاد کرده است سفر به ماه در دستور کار قرار بگیرد تا با استفاده از فناوری و ابداع روش‌های لازم زمینه سفر به مریخ فراهم گردد. اما کارشناسان معتقدند تصمیم - بازگشت به ماه - ممکن است کل فرایند سفر به مریخ را به تاخیر بیاندازد، زیرا باراک اوباما رئیس جمهور قبلی پرواز به مریخ را به عنوان هدف مستقیم قرار داده بود.

در حال حاضر ناسا بودجه سالانه 18 میلیارد دلاری دارد و اگر قرار بر اجرای برنامه سفر به مریخ باشد باید به بودجه ناسا سالانه 3 میلیارد اضافه شود و این در حالی است که ناسا نمی‌تواند حتی همین بودجه مصوب خود را بطور کامل دریافت کند.

آکادمی ملی علوم محاسبه کرد که اگر بودجه ناسا به همین روال پرداخت شود برنامه‌ریزی رسیدن به مریخ تا سال 2030 را باید به کلی فراموش کرد و احتمال داد تنها سال 2050 آمریکا بتواند به مریخ برسد. بدیهی است، هیچ کس برای چنین مدت طولانی صبر نمی‌کند.

کریس کاربری(Chris Carberry) مدیر اجرایی برنامه کاوش مریخ، معتقد است که برای اینکه چنین طرحی به انجام برسد آمریکا باید به دنبال شرکای بین‌المللی و خصوصی باشد. با توجه به تغییر سیاست‌های آمریکا طی 10-15 سال اخیر و با عوض شدن روسای جمهوری، آنها می‌ترسند که مسیر برنامه‌های ملی فضانوردی تغییر کند.

کارشناسان فناوری معتقدند اگر قرار باشد آمریکا در سال 2030 فضانوردی به مریخ بفرستد باید از هم اکنون بر روی فناوری‌های مربوط به برنامه کار تحقیقاتی و عملی آغاز شود و گرنه تعلل‌ها و تغییر اهداف، منجر به ناکامی در این راه خواهد شد.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 793084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
    2 3
    بزرگترین دروغ علمی : سفر به ماه 50 سال قبل.......