دستیار ارشد وزیر امور خارجه در دیدار نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد دیدار و دو طرف در خصوص دستور کار و بیانیه پایانی دهمین نشست مذاکرات سوری در سوچی تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرآنلاین، حسین جابری انصاری و بشار الجعفری در این دیدار که در چارچوب دیدار های دوجانبه هیات های شرکت کننده در کنفرانس بین المللی صلح سوریه در سوچی برگزار شد، در خصوص موضوعات مربوط به کمیته های قانون اساسی، تبادل بازداشت شدگان و همچنین دستور کار و بیانیه پایانی دهمین کنفرانس آستانه رایزنی و تبادل نظر کردند.

مذاکره کننده ارشد ایران در اجلاس آستانه، پس از شرکت در نشست های کارشناسی و دیدار با نمایندگان روسیه و استفان دی میستورا نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه با هیات سوری دیدار کرد.

دیدار دستیار ظریف با نماینده دائم سوریه در سازمان ملل

سرپرستی هیات سوری بر عهده بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد بود.

جابری انصاری همچنین با سدات اونال معاون وزیر خارجه و رئیس هیات نمایندگی دولت ترکیه در روند آستانه نیز در قالب نشست های دوجانبه در دهمین کنفرانس بین المللی صلح سوریه در سوچی دیدار و گفت وگو کرد.

روز نخست این نشست، پشت درهای بسته برگزار شد و استفان دی میستورا نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه پس از پایان نشست به جمع خبرنگاران آمد و در سخنانی کوتاه گفت که تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه مورد مذاکره قرار می گیرد و ما امروز رایزنی های مقدماتی داشتیم.

اجلاسیه عمومی نشست سوچی فردا (سه شنبه) برگزار خواهد شد و هیات های ایران، روسیه و ترکیه در آن شرکت می کنند.
آلکساندر لاورنتیف و سدات اونال ریاست هیات های روسی و ترکیه ای را عهده دار هستند.

در دستور کار نشست سوچی مسائل مربوط به قانون اساسی جدید سوریه، مسائل انسانی از جمله بازگشت آوارگان و آزادی زندانیان و بازداشت شدگان قرار دارد.

کشورهای ضامن آتش بس توافق کردند با نمایندگان سازمان ملل و طرف های درگیری درباره آغاز کار کمیسیون قانون اساسی نشست های مشورتی برگزار کنند.

مذاکره کننده ارشد ایران پیش از این دیدار، با آلکساندر لاورنتیف نماینده ویژه پوتین و رئیس هیات مذاکره کننده روسیه در اجلاس سوریه و الکساندر ورشنین معاون وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

1

قانون اساسی جدید سوریه، مسائل انسانی از جمله بازگشت آوارگان و آزادی زندانیان و بازداشت شدگان در دستور کار نشست سوچی قرار دارد.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 793454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =