خانه ملت نوشت: دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: اقدامات خصمانه و راه اندازی جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران، نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

راجح صابر عبودالموسوی سفیر عراق در تهران با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیر کل امور بین الملل دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمانی در عراق را تبریک گفت و این انتخابات را گام مهمی در تحکیم و تقویت بنیان‌های مردم سالاری در کشور عراق خواند.

وی افزود: خوشحالیم که کشور عراق در مسیر ثبات و امنیت حرکت می کند. قطعا به حول و قوه الهی کشور عراق در بهترین حالت در منطقه قرار خواهد گرفت.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل گفت: امیدوارم با شروع به کار پارلمان و تشکیل دولت جدید، ملت و دولت عراق با حفظ وحدت و یکپارچگی از مشکلات عبور کند. اطمینان داریم رجل سیاسی و دینی عراق با درایت و آینده نگری کشور را به بهترین نحو اداره خواهند کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به اقدامات خصمانه و راه اندازی جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران، آن را اثبات کننده اقتدار جمهوری اسلامی ایران خواند و افزود: دشمنان منطقه نقش سازنده و نفوذ مثبت ایران در منطقه را هدف گرفته‌اند.

سفیر عراق در تهران نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت و پشتیبانی‌های جمهوری اسلامی ایران از عراق گفت: ایران همواره در شرایط سخت از هیچ کمکی به دولت و ملت عراق دریغ نکرده است.

وی افزود: ایران کشوری بزرگ و قدرتمند در عرصه تحولات منطقه ای و بین‌المللی می باشد.

عبودالموسوی در ادامه با اشاره به اشتراک نظر در موضوعات منطقه ای و بین المللی تصریح کرد: دولت عراق اجازه دخالت هیچ کشوری، در تعاملات دوستانه و برادرانه در مست مسلمان ایران و عراق را نخواهد داد.

2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 793880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =