۰ نفر
۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۷:۳۸

کنترل‌گرهای جدیدی بازی‌های رایانه‌ای صفحات حرارتی- الکتریکی دارند که بر اساس محیط بازی، به سرعت گرم و سرد می‌شوند و باعث می‌شوند که حتی با حس لامسه هم بتوانید محیط بازی خود را احساس کنید

بهنوش خرم‌روز: یکی از زمینه‌هایی که پا به پای پیشرفت فناوری پیش می‌رود و مرتب خبرهای تازه دارد، حوزه بازی‌های رایانه‌ای است که در دنیای امروز کم طرفدار ندارد. در واقع بازی‌های رایانه‌ای در بسیاری زمینه‌ها دیگر تنها یک سرگرمی نیستند. ابعاد ذهنی و حتی فیزیکی متفاوت، ماهیت دیگری به این بازی‌ها بخشیده است. یکی از بحث‌های مهم و مربوط به این حوزه، ابزارهای کنترل‌گر بازی هستند. از ابزارهای دستی قدیمی که بگذریم، کنترل‌گرهای بدون سیم آمدند. بعد کنترل‌گرهایی به بازار آمدند که به حرکت حساس بودند. به نظر می‌رسد که نسل آینده کنترل‌گرهای بازی‌های رایانه‌ای حرارتی هستند و به سرما و گرما حساس هستند.

کنترل‌گر حرارتی- الکتریکی

بر اساس گزارش پاپ‌ساینس، کنترل‌گرهای جدید بازی‌های رایانه‌ای که این هفته در کنفرانس سیگاراف رونمایی شدند، یک جفت صفحه حرارتی- الکتریکی در دو طرف دارند. این دو صفحه در واکنش به اتفاقاتی که در بازی می‌افتد به سرعت سرد و گرم می‌شوند و بدین ترتیب برای بازیکن ارتباط حسی تازه‌ای با اتفاقاتی که روی نمایشگر می‌افتند، برقرار می‌شود.

البته دمای این صفحات آن‌قدرها شدید تغییر نمی‌کند و هر کدام تنها ده درجه اختلاف دما در عرض 5 ثانیه خواهند داشت. اما همین تغییر دمای جزیی می‌تواند لایه تازه‌ای به تجربه غنی یک محیط مجازی بیافزاید. جزییات این کنترل‌گرها البته در آینده‌ای نزدیک منتشر خواهد شد.  

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 79425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =