۰ نفر
۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۵

ایرنا نوشت: با تشدید نبرد تجاری میان چین و آمریکا، شرکت نفتی ساینوپک چین اعلام کرد خرید نفت از آمریکا را متوقف کرده و برنامه خرید را به تاخیر انداخته است.

روزنامه مورنینگ پست هنگ کنگ روز شنبه گزارش داد: این شرکت بزرگ نفتی، برنامه خرید نفت از آمریکا را تغییر داده و احتمالا سفارش خرید تازه ای در کار نخواهد بود.

بر اساس این گزارش قرار است از ماه سپتامبر امسال یعنی یک ماه دیگر این شرکت چینی هیچ سفارش خرید نفتی از آمریکا نداشته باشد.
این روزنامه می نویسد که موضوع خیلی جدی است و چین در حال نشانه گرفتن بخش های نفت و گاز طبیعی مایع آمریکا است.
ساینوپک بزرگترین پالایشگر نفت در آسیا محسوب می شود و نخریدن نفت از آمریکا می تواند ضربه محکمی به واشنگتن باشد.
همزمان این موضوع وجود دارد که کشیده شدن نبرد تجاری دو کشور به بخش انرژی باعث مخاطرات بیشتری میان طرفین و جامعه بین المللی شود.
روزنامه هنگ کنگی تاکید کرده است که با باز شدن جبهه جدید جنگ انرژی میان دو کشور مسلما بهای نفت در دنیا بازهم افزایش خواهد یافت.
خبرگزاری شینهوا هم در تحلیلی آورده است که راهبردهای غلط آمریکا برای فشار بر دیگر کشورها و راه اندازی جنگ تجاری از آنها و تلاش برای تحریم های نفتی باعث شده است تا بهای نفت در دنیا افزایش یابد.
این خبرگزاری می نویسد که پکن با راهبرد آمریکا برای تحریم نفت ایران هم مخالفت ورزیده و این سیاست واشنگتن را نیز به چالش کشیده است.
چین بزرگترین وارد کننده نفت دنیاست و در ماه های گذشته خرید نفتی از آمریکا را بیشتر کرده بود اما با نبرد تجاری میان طرفین، این وضعیت در حال تغییر است و این احتمال می رود که تعرفه بر روی نفت وارداتی از آمریکا هم از 5 درصد به 25 درصد در آینده افزایش یابد.

223225

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 794359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    7 11
    چین وارد یک نبرد از پیش باخته شده. کافیست امریکا هم خرید و سفارش به چین رو مخصوصا در صنایع کامپیوتر و موبایل به کشور دیگری واگذار کنه. تا چند سال دیگه چین اقتصاد دهم هم نخواهد بود.
  • بی نام A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    0 0
    ما نه عاشق چین هستیم نه عاشق آمریکا