ایلنا نوشت: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره جوسازی رسانه‌ای علیه اصلاح‌طلبان توسط برخی از رسانه‌های داخلی و خارجی گفت: جریان برانداز به خوبی می‌دانند تا زمانی که گفتمان اصلاح‌طلبی در کشور وجود داشته باشد جمهوری اسلامی هیچ تغییری نخواهد کرد.

عبدالله ناصری درباره دیدار رهبران اصلاحات و محصورین با سران نظام چند روزی است که مطرح شده، گفت: با پیگیری‌هایی که برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب در این زمینه انجام دادند و البته تلاش‌های معاون اول، شخص رئیس‌جمهور و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، به نظر می‌رسد تلاش‌هایی که عقلا در نظام انجام داده‌اند، به نتیجه می‌رسد و مقدمات آن فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ نکته که حائز اهمیت این است که در چند روز اخیر آن جریان اقتدارگرایی که بر صدر رسانه‌های قابل توجه، اثرگذار و هزینه‌بر حضور دارند و بعضا از سوی نهادهای ضد‌اصلاحگر و مخالف اصلاحات حمایت می‌شوند، همان روندی را در پیش گرفته‌اند که در زمان اجرای برجام و حتی هنگام خروج آمریکا داشتند؛ یعنی تلاش می‌کنند بازی را کاملا برهم بزنند. برای اینکه امروز این فضای شکل گرفته را کاملا تغییر دهند، تحلیل‌های مختلفی بیان می‌کنند که جبهه اصلاحات و رهبران آن کاملا بی‌پایگاه و به دور از هرگونه اثرگذاری اجتماعی شدند.

عضو شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات با بیان این‌که اصلاح‌طلبان از جمله رهبران و بزرگان این جبهه به رغم پرداخت هزینه‌های سنگین و ناحق هیچ‌گاه پیوند خود را با ساختار نظام جمهوری اسلامی خود ندانسته‌اند، بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران برداشته از روح قانون اساسی است و اصلاح‌طلبان همیشه درصدد حفظ این پایگاه البته با حفظ هویت اصلاح‌طلبی که همان گفت‌وگوی دینی برخواسته از اندیشه سیاسی حضرت امام است، بوده‌اند. اصلاح‌طلبان همیشه چارچوب، جایگاه و مرزبندی خود را با جریان‌های برانداز و معارض جمهوری اسلامی چه در خارج و چه در داخل حفظ کرده‌اند.

عبدالله ناصریناصری با اشاره به جوسازی برخی از رسانه‌های داخلی و خارجی علیه جریان اصلاحات، گفت: شاهد این نکته اتفاقات رسانه‌ای ماه‌های اخیر جریان برانداز است که بیشترین حملات و دشمنی را به اصلاحات بیان کردند.

 این جریان در داخل و خارج معتقد هستند تا زمانی که اصلاح‌طلبان در کشور حضور دارند اندیشه از بین بردن جمهوری اسلامی منتفی است و با همین تحلیل که از نظرشان درست و منطقی است، حمله به اصلاح‌طلبان را شدت دادند و این نشان می‌دهد جبهه اصلاحات هنوز مقبولیت و مشروعیت دارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطر‌نشان کرد: اصلاح‌طلبان با حداکثر امکانات از سال ۹۲ تا ۹۶ وارد انتخابات شدند و آن پیروزی‌های قابل قبول را به دست آوردند. اوج اثرگذاری جریان اصلاحات در بزنگاه‌های تاریخ اجتماعی کشور را می‌توان در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران دید و این نشان می‌دهد که اصلاحات علاوه بر تداوم مشروعیت، مقبولیت دارد.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد دولت در سایه که در انتخابات ۹۶ خواهان پیروزی رقیب رئیس‌جمهور بودند، اینجور برداشت کرده بودند که با پیروزی رقیب آقای روحانی و با دولت قبلی می‌توانند بسیاری از نیازها و مشکلات خود را حل کنند.این عده در دولت آقای احمدی‌نژاد بسیاری از نیازهای اقتدارگرایانه خود را حفظ و به دست آوردند.

مطالبه اصلی معترضان مقابله با گرانی و برخورد با مفسدان اقتصادی است/ منطق امیرالمومنین گمشده امروز ماست

نامه نیوز نوشت: اصفهان و کرج در روزهای اخیر شاهد ناآرامی هایی بوده اند. شعارهای پراکنده در این تجمعات از یک سو تصویر دقیقی از مطالبات معترضان را نمایان نمی کند و از سوی دیگر به موج سواران سیاسی داخل و خارج کشور این فرصت را می دهد که اعتراضات را به نفع خود مصادره کنند. با این وجود تلاش برای کشف مطالبات حقیق معترضان اولین گام برای پاسخگویی به آن است. محمد تقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان معتقد است که تجمعات در این شهر حول محور نارضایتی های اقتصادی است و برای پاسخگویی به آن باید با متخلفان و مفسدان اقتصادی برخورد قاطع کرد.

وی تاکید کرد: «هشتاد میلون جمعیت در کشور منتظر هستند که ببینند با مفساد و مفسیدن چگونه برخورد می شود زیرا احساسات عمومی جریحه دار شده است. ما به وفاداری نظام و مسئولان شک نداریم اما مردم می پرسند که چرا بعد از آن همه فداکاری برای انقلاب اینطور شده که عده در کشور یکه تاز باشند. به نظر من آقایانی که می خواهند تصمیم بگیرند باید یک نگاهی به نهج البلاغه بیاندازند. گمشده امروز ما منطق امیر المومنین است».

محمد تقی رهبر

وی در مورد اعتراضات اصفهان،گفت: «من این روزها اصفهان نبودم اما شنیدم که یکی دو مورد اعتراض شد. البته تجمعاتی که با تخریب و حرکت های خشونت بار همراه می شود به هیچ وجه قابل قبول نیست و نشانه منحرف شدن اعتراضات مردمی است.»

رهبر در پاسخ به اینکه اصلی ترین مطالبه معترضان اصفهانی چیست، گفت: « مردم می خواهند که جلوی گرانی گرفته شود. می خواهند که بازار تنظیم و با زیاده خواهی های برخی برخورد شود. احساسات مردم جریحه دارد می شود وقتی می بینند که ارز دولتی به جای تخصیص به موارد ضروری مثل دارو صرف واردات ماشین های گران قیمت می شود. احساسات مردم جریحه دارد می شود وقتی می بیند که یک جا دارو احتکار می شود و یکجا کاغذ، یا اینکه یک نفر سلطان سکه می شود.»

وی در پاسخ به این پرسش که برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی چقدر در ریشه کن کرد فساد موثر است، گفت: «حتما موثر است. قرآن برای زناکار حکم حد داده است و می گوید که عده این حد زدن را ببینند. دلیلش این است که وقتی دیگران مجازات شدن دیگری را می بینند، چشمشان به حساب می افتد و عبرت می گیرند. برخورد با مفسدان اقتصادی نیز همین طور است. این اقدام از یک سو به مردم اطمینان می دهد که مسئولان به فکر هستند و مسائل را پیگیری می کنند و از سوی دیگر موجب عبرت گرفتن متخلفان می شود.»

214214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 795110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =