گزارشی از نشست رسانه‌ای چهارمین دوره لیگ فوتبال پرشین/ لیگی بدون حاشیه، برای کودکان ساکن در حاشیه

جمعیت امام علی‌(ع) نشست خبری بازی‌های فوتبال لیگ پرشین را برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست خبری چهارمین دوره لیگ فوتبال پرشین توسط جمعیت امام علی(ع) مورخ سه شنبه شانزدهم مردادماه با همکاری روزنامه خبرورزشی و خبرآنلاین برگزار شد. میثم واحدی مسئول کمیته ورزش جمعیت و رضا گل محمدی مدیر کل ورزش استان تهران، و جمعی از مربیان و سرمربیان و بازیکنان لیگ فوتبال پرشین در این نشست حضور یافتند.

با فوتبال، به سوی صلح
در ابتدای نشست میثم واحدی ضمن از اصحاب رسانه و دوستداران و علاقمندان باشگاه پرشین و حامیان جمعیت امام علی یادآور شد که خاستگاه این مسابقات، بیش از ده سال برنامه های ورزشی جمعیت در محلات محروم تهران است و لیگ پرشین امسال برای چهارمین دوره با حضور 44 تیم از محلات حاشیه نشین سراسر کشور در 3 رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان برگزار می شود. ایشان با بیان این که فلسفه وجودی این مسابقات، حرکت در مسیر صلح‌آفرینی است و این امر از طریق ایجاد فضای ارتباطِ دوستانه میان اقوام و نژادهای مختلف ساکن در کشور انجام می شود، افزود: «علاوه بر این، ایجاد خودباوری، هویت مثبت و سازنده، عزت نفس و روحیه کار تیمی در کودکان و نوجوانان ساکن در حاشیه، از دیگر اهداف برگزاری لیگ پرشین است؛ ویژگی هایی که در محلات پرآسیب، می توانند فرد را از پرتگاه های بسیاری حفظ کنند».

گزارشی از نشست رسانه‌ای چهارمین دوره لیگ فوتبال پرشین

دسترسی به مواد مخدر، آسان تر از دسترسی به توپ
مسئول کمیته ورزش جمعیت با تأکید بر این که وقتی اینگونه برنامه ها تبدیل به الگو و ساختاری رسمی در کشورمان شود و از همه مناطق محروم، قومیتهای مختلف ایران و نیز مهاجرین بتوانند مشارکت کنند، تغییرات سازنده ای رخ می‌دهد. ما در همین سه دوره گذشته لیگ پرشین شاهد بودیم که سیستان و بلوچستان معدن ناب و بکری از استعدادهای فوق العاده فوتبالی است و ما به خود می گفتیم چطور ممکن است آسمان فوتبال کشورمان تا کنون ستاره های پرفروغی از این سرزمین به خود ندیده است؟! یعنی ممکن است طی دهه های گذشته هرگز حتی یک استعدادیاب فوتبال به آنجا قدم نگذاشته باشد؟!»

میثم واحدی با یادآور شدن زندگی و سرگذشتِ بازیکنانی چون علیرضا بیرانوند که با تمام سختی های زندگی، ستاره می شوند، تأکید کرد: « متاسفانه برای بسیاری از استعدادهای بی نظیر ورزشی در کشور ما که در مناطق محروم زندگی می کنند، راه نجاتی گشوده نمی شود و بدون هیچ حمایتی زیر فشارِ ساختارهای ناهمگون جامعه و فقدان عدالت اجتماعی، تباه می شوند و لازم است اصلاحاتِ بنیادینی صورت گیرد تا تخریب نوابغ در این نواحی متوقف شود».

میثم واحدی با اشاره به این که هیچ کودکی نمیخواهد به سمت فقر اعتیاد و بزهکاری حرکت کند، گفت: « نوجوانان ما نباید ساده تر و سریعتر از یک توپ فوتبال و یک زمین بازیِ استاندارد، به مواد مخدر دسترسی داشته باشند. این پدیده نامبارک، در شأن هیچ جامعه ای نیست و لیگ پرشین به عنوان یک نمونه و الگو، به دنبال نشان دادن تأثیرات شگفت انگیز ورزش بر آینده کودکان ساکن در محلات محروم کشور است. به امید آن که ارگانهای مسئول، با توجه و دلسوزی بیشتری به وظیفه ذاتی خود در توسعه فراگیر و مستمر ورزش در این مناطق بپردازند».

گزارشی از نشست رسانه‌ای چهارمین دوره لیگ فوتبال پرشین

چهارمین دوره لیگ، با حضور 44 تیم از استانهای مختلف کشور
مسئول کمیته ورزش جمعیت امام علی در ادامه به ارائه توضیحاتی در خصوص چهارمین دوره لیگ پرشین پرداخت : « لیگ فوتبال پرشین بزرگترین رخداد ورزشی مختص کودکان ساکن در محلات محروم و حاشیه نشین کشور است که با حضور 1200 کودک و نوجوان برگزار می شود. دور نهایی چهارمین لیگ فوتبال پرشین در تاریخ 24 مرداد لغایت دوم شهریور ماه برگزار خواهد شد. همچنین مراسم افتتاحیه 26 مرداد ماه ، روز جمعه در محله ولنجک، خیابان مقدس اردبیلی میدان دانشگاه - دانشگاه شهید بهشتی زمین چمن دانشگاه شهید بهشتی ساعت 17 می باشد و همچنین ورود برای عموم علاقمندان آزاد و رایگان است.

میثم واحدی با بیان این که در دوره قبل تیم پرشین سقّز کردستان در دو رده نونهال و نوجوان و تیم پرشین ساری در بخش جوانان به قهرمانی رسیده اند، گفت: تعداد کل تیم های جمعیت امام علی بیش از تعداد تیمهای حاضر در لیگ پرشین است و هر تیم برای حضور در لیگ می باید به سطح مشخصی از توانمندی برسد. امسال مرحله مقدماتی این مسابقات با حضور 44 تیم در چهار ناحیه کشوری با محوریت تهران و حومه در مرکز، ساری در شمال، تبریز در غرب و شیراز در جنوب برگزار شد و در مرحله پایانی، 24 تیم با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. وی ابراز امیدواری کرد که در آینده بتوان با همکاری فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) و سازمان ملل پیشنهادهایی برای برگزاری چنین مسابقاتی با همکاری سایر ان جی او ها در دیگر کشورهای جهان ارائه داد.

بعد از صحبت های میثم واحدی مراسم قرعه کشی توسط تنی چند از بازیکنان کودک و نوجوانِ حاضر در لیگ و با نظارت سرمربیان برگزار شد و در هر گروه 4 تیم به قید قرعه انتخاب شدند. از جمله تیم های شرکت کننده در این دوره می توان به پرشین فرحزاد، شهر ری، شوش، دروازه غار، آمل، سقّز ، سربازِ سیستان و بلوچستان، اصفهان و ... اشاره کرد.

گزارشی از نشست رسانه‌ای چهارمین دوره لیگ فوتبال پرشین

یکی از بازیکنان: این چهار سال برگزاری لیگ، بهترین دوره زندگی ام بوده
در ادامه نشست، بازیکنان تیم های مختلف جمعیت امام علی(ع) به بیان نظرات خود در خصوص این رخداد ورزشی پرداختند. از آن جمله "فرهاد" از نوجوانان عضو تیم ملک آباد کرج گفت: «سلام ، خوشحالم که برای چهارمین سال پیاپی در لیگ پرشین حضور دارم و این سال های حضور در باشگاه فوتبال جمعیت امام علی، بهترین سالهای زندگی ام بوده. خیلی خوشحالم که کنار شما هستم تا بیشتر تجربه کسب کنم و باز هم خوشحال از این که تیم های جدید به لیگ پیوستند. آرزو دارم از لیگ حمایت بشه و این لیگ جهانی بشه و بچه های دنیا کنار هم بدون هیچ مشکلی بتوانند در یک مستطیل سبز بازی کنند و این آرزوی من است».

آقای گل محمدی مدیر کل ورزش استان تهران نیز ضمن پاسخگویی به برخی سوالات بازیکنان باشگاه پرشین در زمینه های مختلف از جمله وضعیت اتباع در لیگهای رسمی، از حضور در این نشست ابراز خوشحالی نموده و عنوان داشت: « مدت دو سال است که متصدی سمت ورزش در استان تهران هستم؛ اما پیش از آن نیز نه به عنوان یک مدیر که به عنوان شخص "رضا گل محمدی" در جریان این فعالیت های مردمی و مستقل برای رونق ورزش در مناطق فقیرنشین کشور بوده ام» وی در پایان از تلاش خود برای دعوت از بزرگان فوتبال کشور جهت تماشای مسابقات و حمایت از این گونه رخدادهای ارزشمند خبر داد.

256 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 795371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =