خانه ملت نوشت: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: درخواست ما این است که اعلام کنند ۹ میلیارد دلار ارز دولتی به چه افرادی و برای واردات چه کالایی پرداخت شده است.

عزت‌الله یوسفیان ملا در خصوص انتشار اخباری به نقل از وی که 9 میلیارد دلار ارز دولتی مفقود شده است، اظهار داشت: در متن خبری حرفی از اینکه بخشی از ارزهای 4 هزار و 200تومانی که به واردکنندگان تعلق گرفته گم شده، نیامده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سوال من  در راستای  صحبت های آقای رئیس جمهور بود، گفت: اعلام کردم که 11 میلیارد و 300میلیون دلار به منظور واردات کالا ارز 4 هزار و 200اختصاص داده شده، از این میزان مشخص شد که دو میلیارد و 300 میلیون دلار به چه افرادی و برای واردات چه کالایی پرداخت شده است.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مثلا اعلام  شد که 700میلیون دلار برای واردات دارو اختصاص داده شده، ادامه داد: درخصوص اختصاص 9 میلیارد دلار ارز دولتی هنوز گزارشی اعلام نشده، درخواست ما این است که دولت و بانک مرکزی اعلام کند که این مبلغ را به چه افرادی و برای واردات چه کالایی پرداخت کرده است.

یوسفیان ملا

صحبتی در خصوص مفقود شدن 9 میلیارد دلار ارز 4 هزار و 200تومانی نداشته‌ام

وی با تاکید بر اینکه صحبتی در خصوص مفقود شدن 9 میلیارد دلار ارز 4 هزار و 200تومانی نداشته‌ام، عنوان کرد: برای مثال مصرف برنج کشور 2 میلیون و 500 هزار تن است که 2 میلیون تن آن در داخل کشور تولید می‌شود و نیاز به واردات 500هزار تن برنج داریم، قصد دارم بدانم که ارز اختصاصی به واردات برنج به منظور واردات 500 هزار تن بوده یا 1 میلیون تن و یا اینکه برای واردات چایی چه میزان ارز دولتی تخصیص داده شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صحبت‌های مطرح شده توسط رئیس جمهور را تکرار کردم، تصریح کرد: رئیس جمهور اعلام کرد که برخی از افراد ارز 4 هزار و 200تومانی دریافت کرده؛ اما کالایی به کشور وارد نکرده‌اند، برخی ارز دریافت کرده‌اند اما قسمتی از آن را واردکرده‌اند و برخی دیگر برای کالای غیرضروری که نباید وارد شود ارز دریافت کرده‌اند.

سوال ما دلیل عدم انتشار اسامی دریافت کنندگان 9 میلیارد دلار ارز دولتی است

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سوال ما این است که چرا اعلام کردند که 2 میلیارد و 300میلیون دلار به واردات چه کالاهایی اختصاص پیدا کرده؛ اما 9 میلیارد دلار را مشخص نمی‌کنند، عنوان کرد: درخواست ما این است که اعلام کنند که 9 میلیارد دلار ارز دولتی به چه افرادی و برای واردات چه کالایی پرداخت شده است.

بانک مرکزی در بیانیه خود طریقه ثبت سفارش را مشخص کرده است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بانک مرکزی جوابیه را داده است و درآن فرآیند ثبت سفارش کالا را مشخص کرده است، اضافه کرد: ما می‌دانیم که ارز دولتی به افراد و کالاهایی که نباید داده می‌شد داده شده است اگر اینگونه نیست شفاف اعلام کنند که این میزان ارز به چه افردی و برای واردات چه کالایی پرداخت شده است، اعلام لیست پرداخت‌ها باعث می‌شود افرادی که ارز دریافت کرده‌اند کالاها را وارد کشور کنند.

اسامی دریافت کنندگان ارز دولتی به مردم ارائه شود

وی با بیان اینکه بانک مرکزی در بیانیه خود توضیحی در زمینه سرنوشت 9 میلیارد دلار ارز 4 هزار و 200 تومانی نداده بلکه در آن طریقه ثبت سفارش و اینکه اسامی دریافت کنندگان ارز را به گمرک اعلام کرده گفته است، اظهار داشت: اسامی دریافت کنندگان ارز 4 هزار و 200 تومانی باید به مردم ارائه شود، نه گمرک.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه در حال حاضر باید جواب کشاورزان را بدهیم، برنج کاران می‌گویند که برنج دست آنها مانده زیرا دولت بیش از حد نیاز ارز برای واردات این محصول پرداخت کرده است، خاطرنشان کرد: باید لیست دریافت کنندگان ارز منتشر شود تا به برنج کاران اعلام کنیم که بیش از حد نیاز ارز برای واردات پرداخت نشده و به اندازه نیاز کشور برنج وارد می‌شود.

29215

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =